Rock Werchter 2024

Slash with miles kennedy slagen belgie over... misschien een teken dat ze passeren langs werchter? Of valse hoop dat ik mezelf toe eigen?

Pommelien Thijs die gisteren als support van Bazart even met gemak een vol Sportpaleis in haar zak stak. Een 16 000 man, van de vloer tot de nok van tribunes, die op en neer stonden te stuiteren tijdens ongewoon.

Doe dat maar nog eens over in de Barn. Zou stampvol zitten en o zo memorabel worden als ze op Werchter staat. Ik heb dit jaar maar weinig concertzalen collectief zo zien los gaan als het Sportpaleis gisteren bij Pommelien.

Bazart was ook ijzersterk gisteren. Indrukwekkende videowall, backing vocals en koperblazers en nummers die met veel meer kracht werden gespeeld dan ik eerder al van hen had gezien. Gek om zeggen in een jaar met The War on Drugs, Queens of the stone age, Brutus, Amenra en zo veel meer, maar ik denk dat Bazart gisteren op de valreep één van de indrukwekkendste optredens van het jaar gegeven heeft. Sterke productie, sterkere performance en een volle arena die mee was.

Pommelien Thijs die gisteren als support van Bazart even met gemak een vol Sportpaleis in haar zak stak. Een 16 000 man, van de vloer tot de nok van tribunes, die op en neer stonden te stuiteren tijdens ongewoon.

Doe dat maar nog eens over in de Barn. Zou stampvol zitten en o zo memorabel worden als ze op Werchter staat. Ik heb dit jaar maar weinig concertzalen collectief zo zien los gaan als het Sportpaleis gisteren bij Pommelien.

Bazart was ook ijzersterk gisteren. Indrukwekkende videowall, backing vocals en koperblazers en nummers die met veel meer kracht werden gespeeld dan ik eerder al van hen had gezien. Gek om zeggen in een jaar met The War on Drugs, Queens of the stone age, Brutus, Amenra en zo veel meer, maar ik denk dat Bazart gisteren op de valreep één van de indrukwekkendste optredens van het jaar gegeven heeft. Sterke productie, sterkere performance en een volle arena die mee was.
Pommelien ook in de top 5 van de Warmste Week. Net als Tom Odell, beide toch een grote kans.

Laat pommelien toch maar gewoon suikerrock doen.

Bazart heeft met Mario ook een fantastische drummer. Maar zouden ze weer geboekt worden? En op welke spot dan?

Laat pommelien toch maar gewoon suikerrock doen.

Bazart heeft met Mario ook een fantastische drummer. Maar zouden ze weer geboekt worden? En op welke spot dan?
Wij waren er ook in’t sportpaleis, jij niet denk ik na je opmerking? Als RW haar niet zouden boeken na gisteren en de Warmste Week zouden ze gewoon idioot zijn, in’t allerslechtste geval ergens MainStage Pukkelpop.

Gewoon Nederlandstalige Olivia Rodrigo vibes, beiden zouden mooi op RW staan.

Stond Mario er ook in 2023 al niet met nog een andere band?
Triggerfinger? Dat was TW Classic en het project "Sloper" met ook Cesar Zuiderwijk was 2022.

Triggerfinger mag van harte op RW langskomen. Wat een geweldige groep is dat.

• Geweldig
Waarderingen: fredje
Wij waren er ook in’t sportpaleis, jij niet denk ik na je opmerking? Als RW haar niet zouden boeken na gisteren en de Warmste Week zouden ze gewoon idioot zijn, in’t allerslechtste geval ergens MainStage Pukkelpop.

Gewoon Nederlandstalige Olivia Rodrigo vibes, beiden zouden mooi op RW staan.
Ik was er idd niet. Helemaal m'n ding niet. Maar het is toch niet omdat een Christophe een sportpaleis uitverkoopt dat hij op werchter moet staan? Ik trek het in het belachelijke maar t mag toch iets meer zijn dan pommelien thijs

En daar begint de discussie opnieuw...
Stop nu toch eens om Pommelien Thijs te vergelijken met artiesten als Christophe, Metejoor en Niels Destadsbader.
Zij past niet in dat rijtje, zij past in een heel ander rijtje en uit dat rijtje staan mensen op Werchter en/of Pukkelpop en zo simpel is het.
Pommelien heeft echt recht op een plek op een groot festival in België.

Ik heb niets met artiesten als pakweg Bad Omens maar loopt hier toch ook niet heel de tijd te zeiken "dat het wat meer mag zijn".

Zou Pommelien Thijs in het Engels zingen vond een meerendeel het hier prima geloof ik. De instrumentatie is soms gewoon poprock/poppunk a la Paramore of de riffjes van Nothing But Thieves op hun laatste album. Ze heeft een soort kinderstem kun je wellicht zeggen, maar dat maakt het geen K3 muziek uiteraard. Aan de andere kant moet men ook niet doen alsof ze een van de krenten uit de pap is, want het is en blijft gewoon mainstream pop.

Lol, ik heb het eens opgezet. Dit is echt wel niveautje K3 hoor. Als je nummers maakt met Jaap Reesema hoor je sowieso op alternatieve festivals geboycot te worden. Leuk voor een bepaalde doelgroep, maar hoeft echt niet zomaar overal te staan.

De vergelijking met K3 had ik nog niet eerder gelezen, maar als dat je gedacht is stopt de discussie natuurlijk meteen.

• Leuk
Waarderingen: SvenH23
Zou Pommelien Thijs in het Engels zingen vond een meerendeel het hier prima geloof ik. De instrumentatie is soms gewoon poprock/poppunk a la Paramore of de riffjes van Nothing But Thieves op hun laatste album. Ze heeft een soort kinderstem kun je wellicht zeggen, maar dat maakt het geen K3 muziek uiteraard. Aan de andere kant moet men ook niet doen alsof ze een van de krenten uit de pap is, want het is en blijft gewoon mainstream pop.

Klopt, het is 100% mainstream Nederlandstalige pop.
En dat heeft gewoon een plaats op grote festivals in België/Nederland.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en elo
mwah, K3 is ook overgeproduceerde pop muziek die verder best goed in elkaar steekt en dat het een concept act is. Pommelien klinkt echt niet anders. Verder lijkt het mij geen belediging om in een adem genoemd te worden met K3. Het zou alleen aan een ander publiek toebehoord horen en niet aan het festivals ala Werchter. Hoe leuk ze het ook doen voor hun eigen doelgroep, daar miszeg ik volgens mij niets mee.

mwah, K3 is ook overgeproduceerde pop muziek die verder best goed in elkaar steekt en dat het een concept act is. Pommelien klinkt echt niet anders. Verder lijkt het mij geen belediging om in een adem genoemd te worden met K3. Het zou alleen aan een ander publiek toebehoord horen en niet aan het festivals ala Werchter. Hoe leuk ze het ook doen voor hun eigen doelgroep, daar miszeg ik volgens mij niets mee.
Tuurlijk. De vraag is alleen waar de scheidslijn ligt tussen acts als Merol en Pommelien. En zelfs een Lil NasX stond er met een vrij nietszeggende popshow. Voor Pinkpop zou ik al deze namen iig wel logischer vinden.

Wij gaan met een vriendengroep van 25-35 (15 man) volgend jaar naar de Roma voor Pommelien Thijs.
Dit jaar waren we er ook en de gemiddelde leeftijd was minimaal 20 jaar.
Ik heb filmpjes gezien van het Sportpaleis en daar gingen +20'ers los op Pommelien.

Wat is dan juist haar doelpubliek?
Zeg je iets mis, neen, maar je slaagt toch wel echt de bal mis gewoon omdat je het zelf niets vindt.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Wij gaan met een vriendengroep van 25-35 (15 man) volgend jaar naar de Roma voor Pommelien Thijs.
Dit jaar waren we er ook en de gemiddelde leeftijd was minimaal 20 jaar.
Ik heb filmpjes gezien van het Sportpaleis en daar gingen +20'ers los op Pommelien.

Wat is dan juist haar doelpubliek?
Zeg je iets mis, neen, maar je slaagt toch wel echt de bal mis gewoon omdat je het zelf niets vindt.
I don’t care wie er wel of niet heen gaan, daar kan ik best wel doorheen prikken. Je hoeft je niet aangevallen te voelen ofzo, maar ik constanteer alleen wat met mijn eigen oren hoor, los van wie zijn mening dan ook.

Maar ik hoor een concept en haar muziek die ik bij een K3 ook hoor. Ik hoor er een duidelijk concept in. En zonder de act te kennen kan ik je nou op een briefje geven dat deze act uit een koker komt van een of ander mediamagnaat ala Studio 100 en die haar als publiekslieveling aan het bombarderen is. Straks naar de theater en op tv/film. Kortom een concept act.

De discussie is dus al meermaals gevoerd, maar wie het wat volgt weet dat hetgeen Pommelien doet ver weg ligt van K3, Metejoor en zo. In al haar keuzes en carrière stappen is duidelijk dat ze een heel andere weg inslaat en publiek wil aanspreken. Merk je ook aan alle recensies na warmste week en Sportpaleis. Daarin wordt ze steevast vergeleken met Olivia Rodrigo en zelfs Avril Lavigne (Humo).

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread