Rock Werchter 2024

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.944
2.021
Ik verwacht dat we wel heel wat gaan weten voor 1 december.
Soit dat is mijn vermoeden, nadruk op vermoeden, maak er nu niet van dat jimmy heeft gezegd dat DL komt.
Goed dat je dat laatste er even bij vermeld. VERMOEDEN šŸ‘
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
496
712
QOTSA wordt ook door meerdere genoemd, stond er dit jaar ook..
een headliner copy-paste is niet echt acceptabel, maar ā€˜lagereā€™ bands zou dit toch wel acceptabel zijn?
Ik denk dat de meesten op dit forum graag een uitzondering zouden willen maken voor QOTSA, gezien de kwaliteit van hun optreden dit jaar. Dan wil ik het ook graag live zien (nu alleen op internet kunnen bekijken, vanwege clash met Rosalia).
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.142
1.334
QOTSA wordt ook door meerdere genoemd, stond er dit jaar ook..
een headliner copy-paste is niet echt acceptabel, maar ā€˜lagereā€™ bands zou dit toch wel acceptabel zijn?
Ik zou het in dit geval vooral voor QOTSA net wƩl gepast vinden, omdat iedereen het er zowat over eens lijkt dat die dit jaar het concert van het festival gespeeld hebben.

Ik zeg niet dat het niet acceptabel zou zijn als een lagere band op herhaling komt, maar ik antwoordde in de eerste plaats op hoe waarschijnlijk het is dat we deze band volgend jaar op RW gaan zien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.722
Ik denk dat de meesten op dit forum graag een uitzondering zouden willen maken voor QOTSA, gezien de kwaliteit van hun optreden dit jaar. Dan wil ik het ook graag live zien (nu alleen op internet kunnen bekijken, vanwege clash met Rosalia).
Ja, ben echt blij dat ik toen voor Rosalia heb gekozen, die maar 1 show gaf in heel de Benelux. Zoals verwacht meer dan genoeg momenten om QOTSA te zien. Nu zondag bijvoorbeeld, zin in! En dan waarschijnlijk nog eens volgend jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.631
Zou mooi zijn als RW ze eens als afsluiter van een dag neerzet, dat verdient die band echt 100%. Zet er desnoods een grote co-head naast of een goed verkopende sub, Maneskin, voor.
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
877
762
Ik blijf in ontkenning over wƩƩral Pearl Jam. Dat zou al de zesde keer tijdens de laatste 15 edities zijn dat ze langskomen. Dat is Ʃcht te veel van het goede toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en mattman

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
496
712
Ik blijf in ontkenning over wƩƩral Pearl Jam. Dat zou al de zesde keer tijdens de laatste 15 edities zijn dat ze langskomen. Dat is Ʃcht te veel van het goede toch?
Ik heb ze nog niet gezien dus mij hoor je niet klagen.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
458
439
Ik blijf in ontkenning over wƩƩral Pearl Jam. Dat zou al de zesde keer tijdens de laatste 15 edities zijn dat ze langskomen. Dat is Ʃcht te veel van het goede toch?
mwa nee. :LOL:

Genoeg ruimte op werchter voor nieuw en oud! En Pearl Jam schuift kaarten, en kaarten en kaarten. Ɖn ; ze leveren altijd. Geen zwaktebod van die heren.

Foo's en Pearl Jam. Daarnaast is nog ruimte zat op Werchter. Dua lipa; top, prima boeking. Maneskin; zal best, past er ook gewoon prima bij. Killers? alweer, maar de vorige passage was wel lekker. Ed Sheeran? Niet mijn ding, maar past er nog bij. Sam Smith; helemaal niet mijn ding, maar past er ook nog wel bij.
Niet je ding; dan is er in The Barn vast iets moois te zien, of in ClubC

Wat ook meespeelt lijkt me; ik deeeeenk dat een affiche met Foo Fighters en Pearl Jam meer (digitale)bonnen schuift ook dan een Ed Sheeran en Sam Smith. Ook lekker voor de Werchter-kas. Of het moet zo'n dramatische bedoeling zijn als met Pharell williams, toen heb ik alleen nog maar aan de bar gehangen om het te verdragen :S
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.300
2.028
Pearl Jam is echt zo een band waarvan ik weet dat ik met de ogen ga rollen bij de aankondiging en vocaal ga zeuren dat ze er voor de derde keer op 4 edities staan...

....maar in juli wel lekker melig die toetoetoedoedoe sta mee te zingen bij Black. Ik zou zelf liever iets fris als Dua of Ed zien, maar er is een reden dat Pearl Jam opnieuw geboekt gaat worden.

Hoe goed ik de Queens echter vind, zou ik die herhaling echt onnozel vinden. Topbands, maar ze moeten echt niet twee van de headliners van vorig jaar gaan recycleren. Ik zou persoonlijk liever PJ op Classic en de Queens op Graspop zien en ruimte laten voor nieuwere acts, maar ga ook niet al te hard mokken als ze er staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

swissepfan

Support act
7 dec 2022
877
762
Begrijp mij niet verkeerd, ik stond de voorbije 5 keer ook telkens in de voorste regionen van de wei tijdens Pearl Jam en ik draag hen ook wel een warm hart toe, maar dat is een beetje als de constante herhalingen van FC De Kampioenen: op een bepaald moment heb je het wel even gezien.
Laat die eens een paar jaar elders spelen (ik zeg maar wat: misschien eens in het Sportpaleis, want het laatste zaalconcert van hen is toch ook alweer bijna 20 jaar geleden of op een van de andere fijne festivals in Belgiƫ), zowel voor de echte fans als voor henzelf toch leuker lijkt mij.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.722
Alweer Pearl Jam? šŸ˜… Komaan jongens, na de herhaling van RCHP (uit noodzaak) gaan ze echt wel willen werken aan hun reputatie wat betreft recycleren van namen. Vond het de vorige keer (2018-2020) al onnozel snel overkomen.

Met Foo Fighters hebben ze al een band van dat profiel.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.403
6.094
Alweer Pearl Jam? šŸ˜… Komaan jongens, na de herhaling van RCHP (uit noodzaak) gaan ze echt wel willen werken aan hun reputatie wat betreft recycleren van namen. Vond het de vorige keer (2018-2020) al onnozel snel overkomen.

Met Foo Fighters hebben ze al een band van dat profiel.
Aanbod hĆØā€¦ als je de andere festivals ziet sukkelen. En PJ wil graag terug komen, dan ga je daarvoor gaan.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.142
1.334
Komaan jongens, na de herhaling van RCHP (uit noodzaak) gaan ze echt wel willen werken aan hun reputatie wat betreft recycleren van namen.
Kan iemand dat van die 'noodzaak' uitleggen ?
Ik denk dat ik dat verhaal gemist heb.
Eerder schreef @swissepfan hier ook al dat RHCP enkel kwam als vervanger van een "eigenlijk geplande headliner"...

Wat was er toen aan de hand ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • ChrisV
  • JP5