Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Is gewoon jong geprogrammeerd. Die dag is vrij on brand met wat zoomers aantrekt en het blijft een dag die doorgaans moeilijk verkoopt omdat het een weekdag is. Die jong, poppy en met wat rap inrichten, is niet zo'n slecht gedacht.
Voor de school/uniefgaandje jeugd geen evidente datum toch? Afhankelijk tot wanneer de exmanes duren en de vakantie begint.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Voor de school/uniefgaandje jeugd geen evidente datum toch? Afhankelijk tot wanneer de exmanes duren en de vakantie begint.
Klopt, maar is elk jaar zo bij RW. In principe kunnen ze altijd duren tot de zondag van RW (of toch de afgelopen 2jaar). Ik had tot nu toe wel telkens geluk en was ervoor al klaar en zo zijn er ook velen. Dit jaar zou de verdediging van mijn masterproef wel tijdens RW kunnen vallen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Voor de school/uniefgaandje jeugd geen evidente datum toch? Afhankelijk tot wanneer de exmanes duren en de vakantie begint.
Ik heb altijd naar Werchter gekunnen indertijd, middelbaar en hoger so. Bij de unief zijn er wel wat richtingen die dan wel nog examens hebben, maar dat is wel uitzonderlijk denk ik.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Vorig jaar wel gemerkt dat er wat jeugd echt pas op vrijdag te pas toekwam, omdat het programma op donderdag hun ding niet was, ook slecht weer etc.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Klopt, maar is elk jaar zo bij RW. In principe kunnen ze altijd duren tot de zondag van RW (of toch de afgelopen 2jaar). Ik had tot nu toe wel telkens geluk en was ervoor al klaar en zo zijn er ook velen. Dit jaar zou de verdediging van mijn masterproef wel tijdens RW kunnen vallen.
Volgend jaar kan het volledig in juni vallen 27-30 of volledig juli 4 tot 7 (en dan kan Metallica niet ter info). Maar in 2de geval zijn er ook wel veel op vakantie vertrokken. Het zal altijd wel iets zijn.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Ik heb altijd naar Werchter gekunnen indertijd, middelbaar en hoger so. Bij de unief zijn er wel wat richtingen die dan wel nog examens hebben, maar dat is wel uitzonderlijk denk ik.
Zijn er veel die alleen het weekend gaan ook. En een los ticket kopen voor donderdag als jongere , moet het al heel sterk zijn. Ik denk dat het dan iets meer mocht zijn dan wat er nu staat.
Zet er Billie zoals voorzien en is uitverkocht. Ik denk dat ze met robbie Williams meer publiek gingen trekken.
Jong programmeren, geen probleem mee. Maar zwakke headlineconstructie (persoonlijke smaak). Uiteindelijk is stromae ook wat herhaling van boutique vorig jaar (blijft wel steengoed live) en tja stormzy..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
"Het zal er druk zijn in de tenten"
"Zal wel een volksverhuizing worden"
"Stormzy wie? Echt nog nooit van gehoord"


De Barn op donderdag tijdens Stormzy en Stromae:
retirement-nursing.gif
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
525
383
Heeft iemand zicht op hoe de verkoop van de combitickets loopt? Zit on the fence om een ticket te halen, maar heb eigenlijk net wat meer nodig..
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Haha. Nee hoor. Stromae wordt heerlijk. Stormzy is gewoon echt wat te weinig als headliner. Geef dan idd maar iggy Pop. En nee, daar zullen niet alleen oudjes staan
Is dan ook geen headliner. Gewoon de sub. 5 headliners dit jaar, minder dan we gewoon zijn. Het zij zo.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Ik heb altijd naar Werchter gekunnen indertijd, middelbaar en hoger so. Bij de unief zijn er wel wat richtingen die dan wel nog examens hebben, maar dat is wel uitzonderlijk denk ik.
Sinds corona is dit uitgesteld naar weekend van RW, maar de kans dat je echt nog examens hebt die laatste dagen is wel vrij klein. Al ken ik er wel een paar die vorig jaar op 2 juli nog een examen mochten doen, terwijl ikzelf al naar Couleur en RW was geweest
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
653
803
Moet eerlijk bekennen dat ik nog niet echt van hem had gehoord, maar wat kijk ik al naar zijn performance uit!

Btw, als die voorgestelde namen in bovenstaande clashfinder grotendeels zouden geboekt worden, dan vind ik dit echt een ongelooflijk sterke line-up van RW in totaliteit!
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Moet eerlijk bekennen dat ik nog niet echt van hem had gehoord, maar wat kijk ik al naar zijn performance uit!

Btw, als die voorgestelde namen in bovenstaande clashfinder grotendeels zouden geboekt worden, dan vind ik dit echt een ongelooflijk sterke line-up van RW in totaliteit!
We moeten nog 35 namen krijgen ongeveer. Ervaring leert me dat er daar zeker een 20tal bijzitten die we niet kunnen voorspellen. Is ook een RW klassieker. Wel een mooie poging.
 
  • Geweldig
Waarderingen: theblackmadness

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
653
803
Mocht de clashfinder kloppen qua tijdssloten voor de definitieve namen, dan kom ik (voor het inluisteren van alle artiesten) op volgende persoonlijke clashes uit (min 30min overlappen):

Donderdag
Aurora vs. Stormzy

Vrijdag
Ben Howard vs. TBK

Zaterdag
Niks, maar wel nog 10 missende namen

Zondag
Niks


Valt dus heel erg mee, maar zoals gezegd ken ik 30% van de lineup nog niet dus misschien dat ik nog verborgen pareltjes ontdek waardoor er meer clashes komen 🤯😂
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
148
69
Wat ik interessant vindt van het huidige 'jonge' head liners het voornamelijk over de show die wordt neergezet en pas dan de muziek. Past een beetje bij 'bubble gum' artiesten en snel cashen van muziek industrie. Dan op naar de volgende 'hot' nieuwe naam met de laatste technische trucjes die alleen in de donker tot zijn recht komen. Denk dat het een van de redenen zijn waarom je niet zo snel artiesten meer krijgen die echt stadia kunnen vullen over meerdere generaties.

Uiteraard is het altijd zo een beetje in de industrie geweest maar nu is het wel heel erg.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
. Denk dat het een van de redenen zijn waarom je niet zo snel artiesten meer krijgen die echt stadia kunnen vullen over meerdere generaties.
Harry Styles, Billie Eilish, Taylor Swift, The Weeknd, Kendrick Lamar, …
Ik bedoel, opties genoeg :) je moet ze gewoon willen accepteren
 
  • Thinking
Waarderingen: Indiaantje89

Gebruikers die dit onderwerp bekijken