Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.391
7.887
Over Bring me the Horizon:

- hun show in de Lotto Arena voor februari is vrijwel helemaal uitverkocht
- ze stonden in 2016 en 2019 op Rock Werchter, die laatste keer was al als derdelaatste! (voor The Cure en Tool)
- ze stonden in 2008, 2011 en 2014 op Graspop (die laatste keer al derdelaatste op mainstage)
- ze stonden in 2009, 2011 (op de affiche toch), 2014, 2016 en 2022 op Pukkelpop (die laatste keer als derdelaatste op mainstage)

Pukkelpop is te recent (alhoewel ze voor augustus al een optreden in Boedapest voorzien hebben), dus ze zullen op Graspop en/of Rock Werchter verschijnen. Graspop is langer geleden, maar de band is wat minder een 'echte Graspop-koers gaan varen' (klopt wel denk ik?). Toch wel een (zeer) grote kans dat ze inderdaad op Rock Werchter zullen verschijnen. Zou wel passen voor Muse of Foo Fighters.
Ja ben ook wel erg benieuwd waar die terecht komen volgend jaar.
Hoop ergens dat ze bij Graspop gewoon de ballen hebben om die als headliner neer te zetten, al verwacht ik het niet. zal eerder Werchter worden lijkt me.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Kendrick plan A, Florence plan B. Denk dat die dag sowieso jeugdig gaat ingevuld geraken. Jongeren kunnen nogal wat makkelijker een donderdag vrijmaken dan mensen die werken natuurlijk hè qua dagkaarten. ;)
Werchter mag zich opmaken voor een teleurstelling in dat geval. De jeugd van nu is niet meer de jeugd van 10 jaar geleden.

Florence bv. Had haar eigen festival in werchter vorig jaar. Wei raakte maar half gevuld. En zijn met die line up moeten gaan aansluiten bij de nick cave dag. Tot zover de jeugd.

Nee denk als de billies en de Taylors van deze wereld er niet staan. Dat je niet te veel op de jeugd moet gokken
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.249
4.408
Kendrick plan A, Florence plan B. Denk dat die dag sowieso jeugdig gaat ingevuld geraken. Jongeren kunnen nogal wat makkelijker een donderdag vrijmaken dan mensen die werken natuurlijk hè qua dagkaarten. ;)
Ik kan vrije dagen opnemen, als je studeert moet je spijbelen. 🤔
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.387
En zijn met die line up moeten gaan aansluiten bij de nick cave dag.
Die line-up hing met hangen en wurgen aan elkaar. De sub stond al op Werchter bijvoorbeeld, The Specials stonden er. Bedoel. Werd dan nadien verpatst als een dag extra voor Werchter.. ookal ging het de week voordien plaatsvinden. Wie of wat moest dat in godsnaam aanspreken?

Als je een dag wilt bouwen omtrent F+TM doe het dan ook met acts waar die mensen fan van zouden zijn (zoals bij Cave wél gebeurde). Kleinere namen op die affiche zullen wel in de smaak zijn gevallen bij Flo-fans met Mitski, Intergalactic Lovers, Kreusch, Sky Ferraira.. Maar Zwangere Guy? The Kid Laroi? Kom op. Dat enkel op Florence + The Machine steken is te gemakkelijk.

Bovendien. In 2016 (Ellie Goulding, Disclosure, Y&Y, Sigma, Flume), 2017 (Lorde, Chainsmokers, Imagine Dragons, Mura Masa), 2018 (The Script, Marshmello, James Bay, Anne-Marie, Rae Sremmurd) en 2019 (P!nk, Bastille, Brockhampton) hadden altijd wel al een vrij jonge bovenkant. Enige uitzondering is vorig jaar met PJ, TWOD, Pixies en Beck aan de bovenkant hoewel The Kid Laroi de Barn afsloot natuurlijk. Maar dat overwicht was wel minder (en men ging er denk ik ook gewoon vanuit dat de fanbase van PJ en TWOD wel genoeg kaarten zou schuiven - wat 't deed).
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.387
Ik kan vrije dagen opnemen, als je studeert moet je spijbelen. 🤔
Rock Werchter vindt plaats van 29 tem 2 juli hè. Van wat ik me kan herinneren bestaan die laatste dagen uit deliberaties, diploma/puntenuitreiking haha. En de meeste examenperiodes in het hoger onderwijs lopen ook echt maar tot die week, soms langer.. Maar het gros heeft dan wel al gedaan. Dus. Ja.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Dat Encore gedoe had toch al 20-25k tickets verkocht? Eigenlijk is dat toch totaal niet zo weinig voor een dag gedragen door F+TM? Met zo'n cijfers kan je imo wel weer gewoon co-headlinen op Werchter hoor.

Vergeet ook niet hoe ongelofelijk druk het was bij haar in 2019. Ongezien.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.387
Dat Encore gedoe had toch al 20-25k tickets verkocht? Eigenlijk is dat toch totaal niet zo weinig voor een dag gedragen door F+TM? Met zo'n cijfers kan je imo wel weer gewoon co-headlinen op Werchter hoor.

Vergeet ook niet hoe ongelofelijk druk het was bij haar in 2019. Ongezien.
Ik denk dat de perceptie van 'Flo is geen goede headliner meer' omdat het uiteindelijk werd gecanned en de line-up werd verpatst naar TWC meer dan dat er rekening wordt gehouden met hoeveel kaarten er al waren verkocht op zo'n korte termijn (Encore was ook echt gewoon vrij laat op 't seizoen aangekondigd).

Had die affiche een andere, degelijke, passende sub gehad en vroeger aangekondigd geweest, dan vermoed ik dat je wel aan 40/45k geraakt - wat ik veronderstel wel een degelijke verkoop is voor een ééndagsevent.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.230
8.918
Los van het feit dat dat Encore een verschikkelijk samengeraapte en vooral veel te laat aangekondigde lineup had (serieus, nog geen 2 maanden voor het event), is Florence een grote naam die gewoonweg een even grote naam voor of na haar nodig heeft. Zet X - Florence - X als laatsten op een dag ofzo.

Had ook veel meer chaos verwacht voor haar Barn show op TWC. Een kwartiertje op voorhand kon je gewoon nog binnenwandelen en een goed plekje vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Ja ben ook wel erg benieuwd waar die terecht komen volgend jaar.
Hoop ergens dat ze bij Graspop gewoon de ballen hebben om die als headliner neer te zetten, al verwacht ik het niet. zal eerder Werchter worden lijkt me.
Ze zijn uiteindelijk ook gewoon headliner op Download Festival in de UK
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.249
4.408
Dat Encore gedoe had toch al 20-25k tickets verkocht? Eigenlijk is dat toch totaal niet zo weinig voor een dag gedragen door F+TM? Met zo'n cijfers kan je imo wel weer gewoon co-headlinen op Werchter hoor.

Vergeet ook niet hoe ongelofelijk druk het was bij haar in 2019. Ongezien.

Ongelofelijk druk? 🤔 Dat viel toch best mee?
Imo is ze gewoon coheadliner hoor, maar daar moet wel een aansprekende coheadliner bij.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.387
Oscar, Flo en Stromae is gewoon een sterke donderdag imo. En met sterk bedoel ik, verkoopt goed.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
848
773
Oscar, Flo en Stromae is gewoon een sterke donderdag imo. En met sterk bedoel ik, verkoopt goed.
2 namen die je het voorbije jaar quasi moeite moest doen om te ontwijken (lees: stonden overal al) en 1 naam die het met encore lastig had. Afwachten of dat zo goed zal verkopen. Als je ze wilt gezien hebben, zal je dat het voorbije jaar al gedaan hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious en Timmetje

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.060
2.162
Ja ben ook wel erg benieuwd waar die terecht komen volgend jaar.
Hoop ergens dat ze bij Graspop gewoon de ballen hebben om die als headliner neer te zetten, al verwacht ik het niet. zal eerder Werchter worden lijkt me.
Op het tweede podium dan toch. En die plaatsen lijken me al bezet.
Voorlaatste op het eerste podium zou best kunnen. Maar voor mij moet dat niet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.387
Die eerste twee zijn ondertussen de saaiheidszelve. Mag wat origineler.
Dat mag je vinden. Ik vind dat ook. Maar 't zal wel goed verkopen. That's the point. Sportpaleis was gewoon weer goed gevuld voor Oscar. Stromae was al bekend en Florence is gewoon een prima headliner voor zoomers.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.460
1.963
Florence is gewoon zoals Muse. Typisch Werchter.
Beide zijn ze Werchter darlings, beide hebben er terecht hun plaats in het headlinersegment en beide zijn gewoon 'meh dont care' geworden op fora als dit.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.291
Florence is gewoon zoals Muse. Typisch Werchter.
Beide zijn ze Werchter darlings, beide hebben er terecht hun plaats in het headlinersegment en beide zijn gewoon 'meh dont care' geworden op fora als dit.
Bij Muse heb ik dat zeker ja. Was vroeger groot fan (begon op dit forum geloof ik ook ooit met een Muse pfp) maar ik hoef ze komend jaar echt niet te zien. Dat laatste album is echt niet om aan te horen.

Florence is voor mij juist andersom, ben ik de afgelopen maanden persoonlijk wat meer gaan waarderen, zou ik echt niet erg vinden om komend festival seizoen mee te pakken. Maar het kan zijn dat dat tegen de trend in gaat inderdaad, ik kende haar voorheen gewoon niet goed, kan me goed inbeelden dat mensen die haar muziek al jaren kennen er inmiddels ook wel op uitgekeken zijn.

Dat laatste heb je natuurlijk met veel headliners die regelmatig terugkeren, dus daar leiden Muse en Florence sws beide aan. Alleen voor superfans blijft dat lang leuk, casual belangstelling is er op een gegeven moment wel vanaf. Maar dan heb je het wel specifiek over de forum bezoekers en andere fanatieke festival gangers, voor nieuwe bezoekers blijft alles langer fris en spannend.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.460
1.963
Bij Muse heb ik dat zeker ja. Was vroeger groot fan (begon op dit forum geloof ik ook ooit met een Muse pfp) maar ik hoef ze komend jaar echt niet te zien. Dat laatste album is echt niet om aan te horen.

Florence is voor mij juist andersom, ben ik de afgelopen maanden persoonlijk wat meer gaan waarderen, zou ik echt niet erg vinden om komend festival seizoen mee te pakken. Maar het kan zijn dat dat tegen de trend in gaat inderdaad, ik kende haar voorheen gewoon niet goed, kan me goed inbeelden dat mensen die haar muziek al jaren kennen er inmiddels ook wel op uitgekeken zijn.

Dat laatste heb je natuurlijk met veel headliners die regelmatig terugkeren, dus daar leiden Muse en Florence sws beide aan. Alleen voor superfans blijft dat lang leuk, casual belangstelling is er op een gegeven moment wel vanaf. Maar dan heb je het wel specifiek over de forum bezoekers en andere fanatieke festival gangers, voor nieuwe bezoekers blijft alles langer fris en spannend.
Dat laatste klopt zeker. Hier wordt al heel snel 'meh' geroepen maar wij zijn wel allemaal personen die hier dagelijks 'hun fix' komen zoeken om het zo te zeggen 😂.
Dan is het spannende er ook wel snel vanaf.

Over Flor en Muse, heb hen beide even vaak het festival zien headlinen. Dus nieuw zal het, ondanks nieuwe muziek, nooit zijn. En in dat laatste zit ook het enige verschil tussen beide, de ene maakt nog wel aanvaarde muziek, de ander maakt alleen nog maar bagger.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken