Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.288
6.478
Goeiemorgen allen. Gisteren genoten van alt-j, sum41 en vooral van girl in red. Metallica vond ik zelf niet zo spetterend. Klonk eigenlijk als een headliner op zijn retour.

Klaar voor dag 3. Veel op de planning in de tenten, hopelijk gaat dat een beetje lukken. In de avond wel rustig, duidelijk de minste dag voor mij. Maar wel een met Phoebe wat dan weer must der nr1 is. Ik ga me weer vermaken
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Staat (nog) niks op de planning voor de stream.
Zou Goldband op die grote main, Phoebe en Bicep graag willen zien
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.008
3.693
Ik baal er steeds meer van dat ik er niet bij ben zeg. Ga vandaag vooral kijken of ik wat kan meekrijgen van Maneskin. Dat was tofff op Pinkpop.
 

fiesta

Randprogramma
20 jun 2018
243
294
Waarom is dit goed nieuws? Weet de beste man überhaupt dat rhcp op losse schroeven staat? Ik wil mn vrienden geen valse hoop geven...
Wil geen downer zijn maar op primavera waren the strokes - zanger ook in Barcelona, maar werd de show alsnog geannuleerd. Dus geen garantie, maar hopen op goed nieuws.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Aangekomen tijdens Sum41.
Bonnetjes gaan halen en dan naar Stikstof in de Barn.
Wel tof,probeerde die echt een soort van Wall of Death op poten te zetten.
Stond er heel dicht bij,heb Zwangere Guy zelfs voor mijn neus zien passeren,klein van gestalte.
Vond het wel goed maar het begon allemaal een beetje op elkaar te lijken.
Sommige nummers gaven me wel een Cypress Hill vibe.

IDLES:energieke show,vrij chaotisch en goede interactie met het publiek.
Gitarist zelf crowdsurfen en die in zijne jurk was ook in form.
Muzikaal kende ik ze nog niet zo goed,maar kon het wel appreciëren.
Ga er eens wat research van doen.

En toen,groot gat.
Waren richting The Barn aan't gaan voor Turnstile maar planning was gewijzigd.
Opeens geprogrammeerd voor Metallica na het wegvallen van Greta van Fleet (die ik ook wel had willen zien)
Ineens maar sanitaire pitstop gedaan,wat gegeten en gedronken en tijdens laatste nummer van Lewis plaats genomen aan de mainstage.

Tunstile
Niet bij mijn volle aandacht bij het concert omdat ik aan de praat geraakte met anderen.
Maar wat ik ervan heb meegepikt klonk niet slecht maar had er wel iets meer van verwacht.

Metallica:
Nog maar eens een bewijs dat dit een van de grootste bands aller tijden is,zoniet de grootste.
Strakke show(performance en visueel),heel leuke playlist al mocht er meer in van ....And Justice For All (Harvester of Sorrow,Frayed Ends Of Sanity,Blackened)
James's interactie met the crowd voor Dirty Window en Seek en Destroy waren ook wel leuke momentjes.
Dirty Window klonk zelfs heel goed live.
Dat deed St.Anger zelf ook paar jaar geleden in dat Brussels stadion.
Spijtig dat er van de belofte dat ze 20 minuten eerder gingen beginnen niks van in huis is gekomen.
Dan hadden ze toch 2 à 3 liedjes meer in hun playlist kunnen verwerken wat voor hun op zich geen probleem mag zijn.
bvb een Fade To Black,Harvester en Battery waren zeer leuke toevoegingen geweest om die 20 minuten te vullen.

Ik zou ze toch proberen te overtuigen om eens op GMM te laten spelen hoor,dat wordt daar een groot feest.


Algemene zaken die me opvielen tijdens mijn eerste keer RW:
*Veel meer dames aanwezig dan op GMM.
*Veel meer jeugd aanwezig (voelde me zelfs half bejaard)
*Veel meer kleur aanwezig dan op GMM waar zwarte kleding toch wel bovenhand heeft.
*Crowdsurfen verboden op RW? Opvallend weinig gezien.
*Catering op GMM vond ik persoonlijk beter,ging daar veel sneller. (misschien gewoonweg meer volk op RW?)
*Qua verkeer niet veel problemen gehad,stonden op parking B5,wel stukje wandelen maar heel vlot van parking geraakt achteraf.

Ik mag het misschien niet vergelijken met GMM maar toch......


Edit:Bazart ook meegepikt maar was het al vergeten,is veelzeggend zeker
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken