Voor mij zijn festivaldagen met Imagine Dragons, Twenty One Pilots en Greta Van Fleet als headliners hetzelfde als niet naar een festival gaan. Bij de echt spectaculaire namen trek ik het nog wel om de pijn in mijn voeten van het staan te verbijten, maar bij bands die ik best oke vind lukt me dat echt niet. Kijk ik liever thuis op een stream. Zal ook met de leeftijd te maken hebben, heb niet meer zo'n fomo voor een festival an sich.
Dit is dus precies de reden waarom ik stel dat Metallica helemaal niet thuishoort op Rock Werchter. Rock Werchter groeit veel te veel de Pukkelpop-kant op met al die popprinsessen en dance-namen. Is niet erg, maar voor de mensen die komen voor een stevige undercard en een grote naam is nu helemaal niks meer voorradig. Graspop heeft headliners die 30 jaar geleden al in de rollator voortbewogen, terwijl Rock Werchter er alles aan doet om maar geen gitaren overdag te hoeven boeken op de Metallica-dag. Het feit dat ze QOTSA lieten vervangen door Lewis Capaldi is echt tekenend. Boek dan ook lekker je Dua Lipa's, Imagine Dragons, Beyoncés, Kenrick Lamars etc. als headliner. En gun het publiek van Graspop ook eens de wat grotere gitaren, welke veel beter aansluiten op de dag.