Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Vriendin wil naar Lewis Capaldi, dus ook voor mij geen Turnstile.
Ik ga ook vaak met mijn vriendin naar festivals en ook zij heeft een iets softere smaak, maar we hebben wel de afspraak dat we gaan splitten als we beide gelijktijdig andere bands willen zien. Geen optie?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ach nee, Turnstile komt vast nog wel een keer.
En anders wellicht op Pukkelpop volgend jaar?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Sam Fender nu serieus een cancel? Verdomme. Daar keek ik wel naar uit. Turnstile later op de dag om te knallen is wel weer een positief iets.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Volgens mij speelt Metallica vrijdag gewoon. Denk niet dat t een vd muzikanten is , anders hadden ze dat wel gezegd. Misschien meer een praktisch tourprobleem dat niet op 1 dag opgelost raakte. Heb er vertrouwen in dat Metallica werchter niet zomaar cancelt
Maar wat nu als de covid-snuffel-hond covid heeft? Hij hoort ook bij de crew, toch?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Beter dan dit kan ik geen antwoord geven op de vraag die gesteld wordt.
Kan je op die dag zowaar Sum 41 - Molybaron - Sons - IDLES - Inhaler - Turnstile - The Last International - GvF - The Chats - Metallica doen. Geen gitaar te zien meneer...
En beter dan dit kan ik geen antwoord geven. Als meerendeel van deze bands niet in je kraam passen dan moet je elders Metallica gaan kijken, zoals Hellfest, Coppenhell, Download of een losstaand event. Want dan weet je op voorhand dat je op Werchter je zin weinig tot niet zal krijgen.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
En beter dan dit kan ik geen antwoord geven. Als meerendeel van deze bands niet in je kraam passen dan moet je elders Metallica gaan kijken, zoals Hellfest, Coppenhell, Download of een losstaand event. Want dan weet je op voorhand dat je op Werchter je zin weinig tot niet zal krijgen.
Dan kun je natuurlijk meteen afvragen of Metallica dan wel op de juiste plek staat... ?

De modale RW-ganger zal Metallica een fijne toevoeging vinden, maar kan ze evengoed gestolen worden. Metallica heeft wel een grote groep (voornamelijk) metalfans als achterban, waardoor het dus ook logisch is dat je zo'n reacties krijgt als je Metallica plaatst met slechts een paar andere bands van het zwaardere metaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Rockbeer,

kortzichtig, net daarom vind ik werchter veel beter dan de graspops en pukkelpops en weet ik wat nog allemaal.
Het is de ideale mix van genres, nieuwe namen en gevestigde dagen. 4 dagen graspop trek ik veel minder alsook 3 dagen pkp.
Akkoord zaterdag is mager maar misschien ook met een meer open gedachte naar werchter trekken.
1, metallica hoort wel thuis op werchter, is tevens ook te duur voor graspop.
2, Kendrick lamar zou een goeie headliner zijn
3. geen goeie namen op vrijdag en zaterdag? luister je misschien eens in en ontdek wat nieuwe muziek.
De vrijdag kan je nog een leuke rock dag maken met Sum41, Molybaron, Sons, Turnstile, Ihaler Sam Fender, The last internationale en The Chats
Op zaterdag kan je bijvoorbeeld Marcus King, SLoper, Maneskin, Yungblud en Leon Bridges doen...
4 ik ben ook een grote FNM en QOTSA fan, en ik klaag niet, evenmin als metallica afzegt en ik snakepit tickets heb. Ik maak er het beste van.
Het nu al afzeiken zorgt er alleen maar voor dat er niets goed staat in je mindset....

nuja, wie weet staan ze er gewoon wel he vrijdag....
anyway, gonna have fun
Punt 1 klopt ECHT niet. Graspop kan Metallica makkelijk betalen. Alleen verkiest Metallica om op Werchter te spelen. Als ze vrijdag spelen (ALS) en als (ALS) ze volgend jaar een festival tour doen is de kans groot dat ze eens Graspop bespelen (al zijn Antwerpen, De Nieuwe Koers Oostende, Werchter Boutique, Paleis 12, Evt Vorst Nationaal en Koning Boudewijn ook een optie denk ik).
Dat Metallica niet thuis hoort op Graspop slaagt nergens op, in mijn heilige mening. Zij zijn zowat de uitvinders van de snedigere/snellere heavy metal.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Laten we nu wel niet doen alsof thrashmetal eenzelfde intensiteit heeft als punk of indierock. Oké dat er in beide gevallen gitaren inzitten, maar alsnog is dat redelijk divers. Bands als Inhaler, The Last International en Sons passen zelfs beter bij RHCP dan bij Metallica.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Jerre93

Playlistbediener
2 feb 2016
48
16
Punt 1 klopt ECHT niet. Graspop kan Metallica makkelijk betalen. Alleen verkiest Metallica om op Werchter te spelen. Als ze vrijdag spelen (ALS) en als (ALS) ze volgend jaar een festival tour doen is de kans groot dat ze eens Graspop bespelen (al zijn Antwerpen, De Nieuwe Koers Oostende, Werchter Boutique, Paleis 12, Evt Vorst Nationaal en Koning Boudewijn ook een optie denk ik).
Dat Metallica niet thuis hoort op Graspop slaagt nergens op, in mijn heilige mening. Zij zijn zowat de uitvinders van de snedigere/snellere heavy metal.
Metallica in vorst Nationaal? Die kans is even groot dan dat Queen optreedt met Freddy Mercury. De rest zou in pincipe kunnen. Pukkelpop lijkt mij ook een mogelijkheid, aangezien ze daar zelfs Slipknot plaatsen, dan kan Metallica zeker. Ze zullen sowieso ter compensatie ergens komen.

Metallica past absoluut op Graspop. Ik denk dat de meeste Graspop dit de gedroomde headliner is. De kans dat ze daar komen lijkt me eerder zoals bij Rammstein die het ene jaar op Werchter speelde, een jaar later met dezelfde show terugkwam en werden ze aan Graspop gegeven. Enkel in zo een situatie krijgt Graspop Metallica (denk ik).
 
  • Leuk
Waarderingen: won666 en jonasvh

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
Punt 1 klopt ECHT niet. Graspop kan Metallica makkelijk betalen. Alleen verkiest Metallica om op Werchter te spelen. Als ze vrijdag spelen (ALS) en als (ALS) ze volgend jaar een festival tour doen is de kans groot dat ze eens Graspop bespelen (al zijn Antwerpen, De Nieuwe Koers Oostende, Werchter Boutique, Paleis 12, Evt Vorst Nationaal en Koning Boudewijn ook een optie denk ik).
Dat Metallica niet thuis hoort op Graspop slaagt nergens op, in mijn heilige mening. Zij zijn zowat de uitvinders van de snedigere/snellere heavy metal.
Ik zeg niet dat ze niet passen op graspop.
Het is gewoon een andere financiele orde en de goeie band met werchter helpt ook niet voor graspop. Het zou zeker passen op graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Ik zie ook veel mensen die vinden dat er genoeg gitaren zijn voor de Metallica fans. Ik ben er zelf een, een hevige Metallica fan. En een hevige metal fan. Maar ik blijf qua metal voor de rest hard op mijnen honger zitten. En dan juist Airbourne die niet op vrijdag staan. Sum 41 dat naar vrijdag verhuisde was wel mooi voor mij. Maar ja als Metallica niet meer speelt ... 110 euro voor enkel hun (en evt Turnstile) is wat veel hoor ...
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Jerre93

Matjes

Campingartiest
20 okt 2015
72
65
Zie trouwens ticketswap voor de vrijdag ook volvliegen. je zou verkopen omdat metallica niet komt en dan toch ineens zien staan dat ze gewoon komen
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Zie trouwens ticketswap voor de vrijdag ook volvliegen. je zou verkopen omdat metallica niet komt en dan toch ineens zien staan dat ze gewoon komen
Goh, voor donderdag zijn er ineens ook honderden te koop. Zijn eerder mensen die zelf last minute verhinderd zijn.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.825
Sam Fender ook nog eens weggevallen dus. Weer een act die ik op vrijdag zou gaan zien. Aan de andere kant kan nu wel zowel IDLES als Turnstile weer. Wie of wat is die Charles trouwens.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Sam Fender ook nog eens weggevallen dus. Weer een act die ik op vrijdag zou gaan zien. Aan de andere kant kan nu wel zowel IDLES als Turnstile weer. Wie of wat is die Charles trouwens.
Niets bijzonders na een korte luisterbeurt op Spotify.
 

Kharmas_kiss

Playlistbediener
31 jan 2022
27
28
Sam Fender ook nog eens weggevallen dus. Weer een act die ik op vrijdag zou gaan zien. Aan de andere kant kan nu wel zowel IDLES als Turnstile weer. Wie of wat is die Charles trouwens.
Volgens google een deelneemster van The Voice Vlaanderen... Niets tegen die dame, maar ze lijken bij Werchter niet bepaald moeite te doen bij het zoeken van vervanging.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken