Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.406
3.372
Op Instagram reageert Mad Cool op alle Taylor Swift reacties dat ze hopen haar een later jaar neer te kunnen zetten. Bij alle reacties over Billie zeggen ze steeds dat er nog namen bekend moeten worden, lijkt me redelijk zelfverzekerd, dus die zullen ze nog wel aankondigen, alleen niet nu. Zo lees ik het tenminste.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
wenteldave wrote:
Ben ik nou weer de enige die vind dat het niet zo dramatisch is als het lijkt? Staan echt enorm veel toffe namen op. Oh, en ieder festival dat Swift en Eilish vervangt met RHCP verdient een pluim, naar mijn mening dan hè.

Zowat de 2 meest verfrissende namen vervangen door opnieuw een stel oude lullen die hun houdbaarheidsdatum nog wat willen oprekken door een oude gitarist mee te pakken.

? Ik weet dat dit nog serieus bedoeld is ook maar.. Ach ja..

Swift zal wel weer op boutique staan denk ik, samen met Goulding enz.. Hopelijk loopt die voorverkoop beter dan dit jaar. In tegenstelling tot de werchter dagen met oude lullen als pearl jam, pixies enz..

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.135
Als die kaartverkoop voor de Boutique voor Swift niet goed liep waarom zou Werchter haar dan alsnog de Boutique laten headlinen? Is het dan niet logischer om daar de RHCP te plaatsen en Swift RW te laten afsluiten?

Edit voor de zekerheid: Oprechte vraag trouwens, niet sarcastisch bedoelt. Dan verkoopt die Boutique beter en is de bovenkant van de lineup van RW niet zo eenlijnig.

Edit 2: Is er trouwens geen kans dat RHCP TW Classic
spelen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.585
mattman wrote:

wenteldave wrote:
Ben ik nou weer de enige die vind dat het niet zo dramatisch is als het lijkt? Staan echt enorm veel toffe namen op. Oh, en ieder festival dat Swift en Eilish vervangt met RHCP verdient een pluim, naar mijn mening dan hè.


Zowat de 2 meest verfrissende namen vervangen door opnieuw een stel oude lullen die hun houdbaarheidsdatum nog wat willen oprekken door een oude gitarist mee te pakken.

OMG, this is war
1f609.svg

Nee joh. Vind het heel moeilijk om nog enthousiast te worden van die band.

Ik stond ook niet te springen voor SOAD, maar daarbij was ik wel positief verrast door hun liveact. Heb hier ook gezegd dat ik de muziek van RHCP zeker waardeer, maar als je drie keer op een rij teleurgesteld wordt door hun liveshow, dan is het moeilijk om nog warm te worden van deze pepers. Op zijn best wordt het een 'degelijke' afsluitshow (er even van uitgaande dat zij dit nu gaan doen). Maar voor degelijk koop ik geen ticket. Het vet lijkt ook echt van de soep bij die band. De mannen gaan tijdens hun volgende tour tegen de 60 aanschurken. Weet niet of het er beter op gaat worden.

Dat heb ik maar even geventileerd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.585
Staat hem inderdaad vrij, maar ik snap Ruben ook wel (al hebben we dit al een keer eerder besproken) dat Matt zijn mening vaak genoeg verkondigd en dat als er dan een tegenreactie komt die niet strookt met zijn mening, hij ook ietwat aangevallen gaat reageren, zoals op net op mij. Niet persoonlijk, maar wel gepikeerd.

Zeker niet persoonlijk, Dave. (En Ruben)

Ik vind het net heel fijn om over muziek te lullen met jullie, en al de rest hier. Ja, ik kan heel openlijk enthousiast zijn over bepaalde act, maar da's alleen maar mooi niet? En ik laat het ook weten als ik namen niet tof vind, ja. Maar wanneer ik dat laatste doe, is het zeker niet om te trappen richting een user. Absoluut niet. Laat dat duidelijk zijn. Jullie staan vrij om een Strokes, Yorke of Faith No More te roosteren. :)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Misschien nog niet te snel conclusies trekken welke band in de plaats van welke band komt en op welke spot.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.406
3.372
wenteldave wrote:
Staat hem inderdaad vrij, maar ik snap Ruben ook wel (al hebben we dit al een keer eerder besproken) dat Matt zijn mening vaak genoeg verkondigd en dat als er dan een tegenreactie komt die niet strookt met zijn mening, hij ook ietwat aangevallen gaat reageren, zoals op net op mij. Niet persoonlijk, maar wel gepikeerd.

Zeker niet persoonlijk, Dave. (En Ruben)

Ik vind het net heel fijn om over muziek te lullen met jullie, en al de rest hier. Ja, ik kan heel openlijk enthousiast zijn over bepaalde act, maar da’s alleen maar mooi niet? En ik laat het ook weten als ik namen niet tof vind, ja. Maar wanneer ik dat laatste doe, is het zeker niet om te trappen richting een user. Absoluut niet. Laat dat duidelijk zijn. Jullie staan vrij om een Strokes, Yorke of Faith No More te roosteren.
1f642.svg
Voelt ook (voor mij in ieder geval) zeker niet als een persoonlijke aanval.
Heb niet zoveel met "een act roosteren", zeker als ik tegelijk een andere act kan zien die me wel bevalt.

Snap ook de boosheid richting de festivals niet zo, alsof RW zou willen dat Kendrick afzegt. Daar is waarschijnlijk maar 1 iemand schuldig aan en dat is King Kenny zelf. Ook nog eens qua (grote naam in het) genre onmogelijk te vervangen, dus dan heb je met Gorillaz denk ik de best mogelijke vervanger.
Er is maar 1 gedupeerde groep als RHCP de vervanger wordt van SOAD en dat zijn de mensen die SOAD wilden zien en daar een ticket voor hebben gekocht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.585
Nog wat bedenkingen.

Nog geen Anderson Paak, Haim, Richard Hawley en Phoebe Brigers op MC. Toch wel 4 mooie namen voor RW. Ken zei op Efestivals dat Haim voorzichtig is qua plannen maken, en dat ze mogelijk nog een hoger slot fixen voor Phoebe. Daarnaast: misschien zien we dit jaar wel Wolf Alice terug op RW? Een jaartje later en nu mogelijk wel met nieuwe muziek (toch wel een bepalende factor voor RW om een band te boeken).
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Iedereen kan wel de voorbeeld nemen aan Madcool. Ze posten op welke dag er nog een headliner bij komt (eerste 3 dagen) en hoeveel bands er per dag nog bijkomen. Heel netjes van de organisatie
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.962
538
De organisatie van Mad Cool heeft overigens aangegeven dat Taylor Swift sowieso niet zal komen, dus die zullen we ook niet terug zien op Boutique (of RW for that matter). En inderdaad, op de eerste drie dagen moet "the main headliner" nog bekend gemaakt worden, wat je mijns inziens toch zeker wel moet opvatten als 'de grootste naam van die dag'. Billie Eilish lijkt op een later tijdstip nog bevestigd te kunnen worden, maar ben dan toch benieuwd welke twee andere ze nog in petto hebben.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
jefferke wrote:

Timmetje wrote:

Roderick P wrote:

Timmetje wrote:
Zullen wel veel mensen blij mee zijn maar zou het persoonlijk een beetje een domper vinden. Met PJ – The Strokes – 21 Pilots / Gorillaz – RHCP is eigenlijk alleen de zaterdag voor mij boeiend mbt de headliners. Had toch op een grotere verrassing uit de hoge hoed gehoopt en Lamar is echt een gemis.


Ik vraag me af of de eventuele afwezigheid van Kendrick een groot gemis is op een festival als Werchter. Hij staat de laatste jaren soms als een dweil te rappen (mijn mening uiteraard). Als hij net zo’n show neerzet als op o.a. Lowlands in 2018, dan is het publiek op de weide er snel klaar mee gok ik zo.


Ik ga dan echt af op de Ziggo Dome show die ik van hem heb gezien. Die was fantastisch. Vaker gelezen dat hij op festivals wat tegenviel maar gezien hij nu echt een festivalronde zou maken (met ook Glastonbury) had ik zeker een dikke show verwacht.


Zit je nog altijd met het feit dat je in een zaal voor 20k ‘echte’ fans aan het spelen bent vs een festival waar er 80k op je te gapen staat en er misschien nog geen 25 procent ‘echte’ fan is. Lijkt me een moeilijke oefening voor iedere band in dat opzicht.

Dat is negen van de tien keer het geval bij headliners? Of bedoel je ‘m je ook zo?

Jup klopt.

Timmetje wrote:
Stond de Strokes trouwens ook op Mad Cool gepland voor 2020?

Niet aangekondigd, maar er was wel een poster opgedoken (door HAIM geloof ik), waar hun naam wel op stond. Denk dat het nog een kwestie van tijd was.
Twijfel ik aan, op het moment van de lek was de deal nog niet rond en wat we zeker weten is dat The Strokes nogal houden van het embargo in aanloop van de aankondiging. Mad Cool kwam dan, weken na de aankondiging van the Strokes hun europese tour, met Mumford and sons en Royal Blood aanzetten voor die toplijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Iedereen kan wel de voorbeeld nemen aan Madcool. Ze posten op welke dag er nog een headliner bij komt (eerste 3 dagen) en hoeveel bands er per dag nog bijkomen. Heel netjes van de organisatie
Metallica na Deftones... lijkt me best aannemelijk?
(wishfull thinking)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
De organisatie van Mad Cool heeft overigens aangegeven dat Taylor Swift sowieso niet zal komen, dus die zullen we ook niet terug zien op Boutique (of RW for that matter). En inderdaad, op de eerste drie dagen moet “the main headliner” nog bekend gemaakt worden, wat je mijns inziens toch zeker wel moet opvatten als ‘de grootste naam van die dag’. Billie Eilish lijkt op een later tijdstip nog bevestigd te kunnen worden, maar ben dan toch benieuwd welke twee andere ze nog in petto hebben.
Metallica en Pearl Jam, stop de klok. :lol:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.585
Iedereen kan wel de voorbeeld nemen aan Madcool. Ze posten op welke dag er nog een headliner bij komt (eerste 3 dagen) en hoeveel bands er per dag nog bijkomen. Heel netjes van de organisatie

Zowel Roskilde als Glastonbury hadden Swift én Lamar staan. Misschien wat daarvoor in de plek komt? Ik neem aan dat we nog een paar namen helemaal niet kennen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
rhcp wrote:
Iedereen kan wel de voorbeeld nemen aan Madcool. Ze posten op welke dag er nog een headliner bij komt (eerste 3 dagen) en hoeveel bands er per dag nog bijkomen. Heel netjes van de organisatie

Zowel Roskilde als Glastonbury hadden Swift én Lamar staan. Misschien wat daarvoor in de plek komt? Ik neem aan dat we nog een paar namen helemaal niet kennen.
Het maakt me wel benieuwd, headliners liggen zogezegd toch al een jaar op voorhand meestal vast? Dus dat die van 2020 terug (deels) in de pot zitten + die van 21 zou een overaanbod moeten geven. Maar voor hetzelfde geld worden die van 21 die van 22 and so on. Vind het nog spannender dan andere jaren precies :p
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.002
261
ChiquitaChaser wrote:

mattman wrote:

wenteldave wrote:
Ben ik nou weer de enige die vind dat het niet zo dramatisch is als het lijkt? Staan echt enorm veel toffe namen op. Oh, en ieder festival dat Swift en Eilish vervangt met RHCP verdient een pluim, naar mijn mening dan hè.


Zowat de 2 meest verfrissende namen vervangen door opnieuw een stel oude lullen die hun houdbaarheidsdatum nog wat willen oprekken door een oude gitarist mee te pakken.


OMG, this is war
1f609.svg


Nee joh. Vind het heel moeilijk om nog enthousiast te worden van die band.

Ik stond ook niet te springen voor SOAD, maar daarbij was ik wel positief verrast door hun liveact. Heb hier ook gezegd dat ik de muziek van RHCP zeker waardeer, maar als je drie keer op een rij teleurgesteld wordt door hun liveshow, dan is het moeilijk om nog warm te worden van deze pepers. Op zijn best wordt het een ‘degelijke’ afsluitshow (er even van uitgaande dat zij dit nu gaan doen). Maar voor degelijk koop ik geen ticket. Het vet lijkt ook echt van de soep bij die band. De mannen gaan tijdens hun volgende tour tegen de 60 aanschurken. Weet niet of het er beter op gaat worden.

Dat heb ik maar even geventileerd.
Ok, ik beken.
Bij de laatste passage van de RHCP (2016) ben ik ook aan de toog blijven hangen...
Was toen echt platte boel.

Maar ben grote fan van den John dus verwacht er nu wel iets van :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Voor wat het waard is: Ken zei begin deze week dat het de bedoeling is om nog een pakketje te lossen vlak voor de ticketverkoop, maar dat hier nog geen zekerheid over bestond. Het zou me in ieder geval sterk lijken dat ze die day splits morgen eventjes anoniem op de website plaatsen.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Voor alle festivalfans zou ik ook de podcast Vijftig Tinten Gras willen aanraden. De evolutie van Belgische festivals van jaren 60 tot vandaag in 6 afleveringen.
Heel wat bekende stemmen: de Schuer, Chokri, Eppo/Luc Janssen, organisatoren van Dour, ...
Leuke anekdotes en zelfs de Schuer doet ook wat uit de doeken hun de filosofie van Werchter door de jaren heen is veranderd. Ik zit momenteel nog maar aan afl 5 (jaren 00) maar een leuke aanrader voor elke fan.
https://stubru.be/stijnvandevoorde/vijftigtintengras
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.406
3.372
Voor wat het waard is: Ken zei begin deze week dat het de bedoeling is om nog een pakketje te lossen vlak voor de ticketverkoop, maar dat hier nog geen zekerheid over bestond. Het zou me in ieder geval sterk lijken dat ze die day splits morgen eventjes anoniem op de website plaatsen.
Lijkt me dat ze wel wat doen (voor) komende vrijdag.
Er zijn genoeg namen, mede door de drop van Mad Cool vandaag, die ze kunnen bekend maken denk ik.
The Strokes die al op BKS staan, Placebo van Mad Cool en bijvoorbeeld RHCP (mochten ze die hebben). Geeft de ticketverkoop toch een boost. En de dagindeling natuurlijk.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Net een mail gekregen over het overzetten van de tickets van 2020 naar 2021.
Wil je ze omzetten, dan hoef je niets te doen en staan ze automatisch goed in je account van ticketmaster.

Benieuwd of je ook het geld van de tickets voor tw classic nu als krediet al gaat krijgen. Want het was geldig voor alle festivals in werchter. Zou een beetje raar zijn dat je het dan pas later als krediet krijgt terwijl de ticketverkoop al loopt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken