Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Timmetje wrote:
En wel weer gewoon vier dagen dus….

Dat is inderdaad teleurstellend maar wel te verwachten… Het was voor mij meer hoop ? Voordat RW 5 dagen wordt moet eerst de vergunning worden veranderd of Classic/Boutique worden gecanceld.
Nope, in de huidige beheersovereenkomst kan 5dagen Werchter + Boutique en Classic.
Dat draaiboek is trouwens al uitgewerkt...

het gaat over aantal "showdagen" over X aantal jaren, remember 2018 -> 4 dagen Werchter, dagje Sheeran, dag classic (Editors & Kraftwerk) en dag Boutique (Bruno Mars)
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Klein vraagje. Weet er iemand wat er gebeurd met het tegoedbedrag dat overblijft na twee jaar? Krijg je dat terug betaald of gaat dat in de zakken van Live Nation? Ik ben momenteel in elk geval niet geneigd mijn combi over te zetten. Ik heb tickets gekocht op basis van Kendrick Lamar, The Strokes, System of a Down en Placebo...ik zou nog niet gratis naar Alt J gaan kijken.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
mattman wrote:

Everyknight wrote:
alt-J en Royal Blood ook twee mooie namen!


Dit zijn er twee die ik een beetje jammer vind. Net zoals Brian al zegt, gaan echt te hoge spots invullen. Ook twee net-nietjes voor mij.

Vond het trouwens een mooi programma. Niet evident, want zo’n live uitzending kan ook soms tergend zijn.

Precies. Als RB nou net zoals elke andere band met 2 albums als 3de op de main zou spelen is het geen probleem. Maar nu staan ze waarschijnlijk als sub voor PJ of the strokes ofzo.

Alt-J vond ik gewoon zwaar teleurstellend, maar dat komt ook door de positie op de main voor de Foo Fighters natuurlijk. Die wil ik eventueel een herkansing geven

Ja. Het album 'Live at Red Rocks' van alt-J beluister ik nog geregeld. Hun optreden in Vorst Nationaal vond ik sterk, was een soort van revanche voor hun Werchtershow: https://www.demorgen.be/tv-cultuur/alt-j-in-vorst-nationaal-revanche-van-de-nerds~bed54a0c/

Liever niet meer op mainstage, maar wel de perfecte Barnheadliner vind ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Klein vraagje. Weet er iemand wat er gebeurd met het tegoedbedrag dat overblijft na twee jaar? Krijg je dat terug betaald of gaat dat in de zakken van Live Nation? Ik ben momenteel in elk geval niet geneigd mijn combi over te zetten. Ik heb tickets gekocht op basis van Kendrick Lamar, The Strokes, System of a Down en Placebo…ik zou nog niet gratis naar Alt J gaan kijken.

Ik zou nu nog even geduld hebben. Ik denk/hoop dat de meeste van die namen gewoon nog bevestigd worden. Veel acts lijken gewoon nog even te wachten om groen licht te geven, niet?

Hoe dan ook: als ze er niet staat zal het wel voor volgend jaar zijn, niet?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
https://festileaks.com/2018/10/geen-tour-van-gorillaz-de-komende-10-jaar/

Een zittend gat heeft die toch ni
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
110
95
Goedemorgen, met de bekendmaking van de 'nieuwe namen' en het starten van de verkoop van de tickets deze week, vraag ik mij af of ik daar ook nu al het krediet dat 15 september bij Ticketmaster beschikbaar komt voor kan gebruiken. Ik heb een beetje lopen zoeken op de Werchter en Ticketmaster site, maar kan er niks over vinden. Weet iemand daar misschien iets meer over?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Mooi dat de datum bekend is en meteen ook veel meer namen dan iedereen hier verwacht had. Vooral een lichting namen om de indie liefhebbers blij mee te maken want ik loop hier nog niet echt warm voor. Eigenlijk nog geen een naam opnieuw bevestigd waar ik voor wilde geen, Pearl Jam, Soad, Placebo, Strokes, Liam en vooruit Volbeat. Royal Blood en NBT zijn aardige toevoegingen maar die kennen we inmiddels ook wel. RW trekt mij altijd vanwege de mix van indie, pop, rock en alles wat eromheen zweeft maar dit is tot nu toe een aardig eenzijdig rijtje namen, al snap ik ook wel dat veel opnieuw bevestigd zal worden. Gorillaz is een prima toevoeging maar ik was in vergelijking tot veel mensen hier niet bijzonder lyrisch over hun vorige show. Het was prima, ik heb me vermaakt maar ik hoef ze niet perse nog eens te zien.

Ik kijk de kat nog even uit de boom.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Goedemorgen, met de bekendmaking van de ‘nieuwe namen’ en het starten van de verkoop van de tickets deze week, vraag ik mij af of ik daar ook nu al het krediet dat 15 september bij Ticketmaster beschikbaar komt voor kan gebruiken. Ik heb een beetje lopen zoeken op de Werchter en Ticketmaster site, maar kan er niks over vinden. Weet iemand daar misschien iets meer over?

Ik denk dat in de aankondiging ergens stond dat mensen met een ticket van 2020 de komende week mailtje kregen van ticketmaster om ook tickets voor 2021 te kopen al of over te zetten naar krediet voor de komende twee zomers.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Zou gorillaz niet gewoon de headliner worden die ze op zondag er nog bij wilden?
Royal blood leek me ook dit jaar geboekt gaan worden op de dag van the strokes.
Veel bands hebben nog geen tour gepland of nieuwe data gegeven en kijken de kat nog wat uit de boom denk ik. Mss is het gewoon daarop wachten of the strokes, Kendrick,.. nog toegevoegd worden. Persoonlijk vind ik het niet erg moesten gorillaz ipv Kendrick komen.
Mooie eerste namen. En werchter zal er wel staan met een mooie affiche volgende zomer, zoiezo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Blijf ergens ook nog wat op m’n honger zitten hier. Van mn 5 grootste must-sees, Kendrick-Strokes-FNM-Wilco-Thom, is alleen maar die laatste bevestigd.

Maar goed, dat ze al zoveel namen delen op dit punt is mooi. Dus geduldig afwachten is de boodschap.
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Zeer blij dat er vanaf nu al kan uitgekeken worden naar de editie van volgend jaar! Hopen dat PJ vandaag zijn tour dan aankondigt en dan kan de zomer van 2021 al niet stuk (tenzij jeweetwel...).

Nog een vraagje: ik was voor dit jaar ambassadeur en was nog aan het 'sparen' voor mijn combiticket. Weet iemand of ze dit voor volgend jaar ook willen doen en/of deze punten worden overgezet? Anders koop ik gewoon volgende week meteen mijn combi.

Ik verwacht dat ze dit niet gaan doen omdat ze sowieso verwachten uit te verkopen, maar kon het toch maar eens vragen aangezien ik er niks van terugvind.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Misschien ietwat vergezocht maar Guns n Roses komt vandaag ook met tournieuws.
Zou wellicht ook kunnen dat zij de vervanging van SOAD zijn en dat het rijtje er dan (gezien het tourschema van GnR) straks ongeveer zo uit komt te zien:

Volbeat - Guns n Roses
Pixies - Pearl Jam
Royal Blood - The Strokes
21 Pilots - Gorillaz

Met SOAD op Graspop (?)

Benieuwd of we deze komende dagen net als in december elke dag een headliner krijgen.
 

vendum

Playlistbediener
8 mei 2018
31
0
Ik denk eerder enkel vrijdag eventueel een naam of een klein pakketje, (met reeds dagindeling?), om dan zo ticketverkoop zaterdag te starten.
Lijkt me vreemd dat dagtickets in verkoop zouden gaan zonder dagindeling?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Ja die dagindeling zal er deze week wel komen, daar twijfel ik niet aan. Zou heel onnozel zijn om dagtickets te verkopen door te gokken wie er op je dag speelt. :lol:
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Ja die dagindeling zal er deze week wel komen, daar twijfel ik niet aan. Zou heel onnozel zijn om dagtickets te verkopen door te gokken wie er op je dag speelt. ?
Er zijn zelfs festivals dat uitverkocht is zonder dat er nog maar 1 naam gekend is...
Maar dagindeling komt wel op website voor de VVK
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Er zijn zelfs festivals dat uitverkocht is zonder dat er nog maar 1 naam gekend is…
Maar dagindeling komt wel op website voor de VVK

Zeker, als het over combi's gaat. Maar er is toch geen enkele gezonde mens die pakweg een vrijdagticket koopt zonder te weten wat er op die vrijdag speelt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken