Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Ik ben ook wel benieuwd naar de voorlopige day splits. In de veronderstelling dat alle headliners terugkeren op dezelfde dag, zou Gorillaz enige bevestiging kunnen geven over de afwezigheid van Kendrick of SOAD.

Vind dit eigenlijk de perfecte co-head voor The Strokes. Daar dacht ik iig meteen aan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Zou Royal Blood dat niet zijn? En dan Gorillaz na 21 Pilots als Lamar niet komt in 2021?

Hoop nog steeds dat Lamar nog bevestigd wordt en speelt.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Kereltje wrote:
Ik ben ook wel benieuwd naar de voorlopige day splits. In de veronderstelling dat alle headliners terugkeren op dezelfde dag, zou Gorillaz enige bevestiging kunnen geven over de afwezigheid van Kendrick of SOAD.

Vind dit eigenlijk de perfecte co-head voor The Strokes. Daar dacht ik iig meteen aan.
Dit óf de vervanging van Kendrick lijken me de enige twee opties. Hoop het eerste, gok het laatste.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.692
2.357
Apart trouwens dat Eefje de Visser niet bevestigd is gezien ze net speelde. Kunnen we die dan afschrijven voor volgend jaar? Of is dat omdat ze het perse op 21 namen voor ’21 wilde houden? Wat denken jullie? Hoop dat ze speelt!

Het tweede.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Zou Royal Blood dat niet zijn?

Misschien eerder voor een Pearl Jam. Ben namelijk wel benieuwd wanneer ze met wat nieuwe muziek komen, want ze kunnen niet een al te lange (goede) set-list maken met maar 2 albums.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Trouwens ook mooi qua bevestiging want het was helemaal niet zeker dat ze weer zouden touren: Big Thief.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.018
Gorillaz zal uiteraard een headliner vervangen en dan ziet het er helaas naar uit dat dat Kendrick zal worden. Berichten dat hij andere plannen heeft, best passend qua genre, andere headliners die al data hebben,... het ziet er niet goed uit.
Maar momenteel: optimisme, Gorillaz was geweldig in 2018!

Hopelijk deze week nog een aantal headliners en day splits en ik koop meteen een ticket.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Royal Blood gaat hier gewoon coheadliner zijn, denk ik trouwens. Laten we niet vergeten dat er nog een naam miste op die vrijdag met The Strokes hè.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Leuk tv-programma was dat! Tof dat Herman Schueremans eindelijk nog eens een interview(tje) gaf en zelf de namen aankondigde. Ook alle respect voor Arno, wat een icoon toch! Hopelijk staat hij ook gewoon op Rock Werchter 2021, ideaal voor The Barn.

Die nieuwe namen: top zeg!
Gorillaz! Jamie xx! In Coulours was zo'n subliem album! alt-J en Royal Blood ook twee mooie namen!

Ik gok op: Royal Blood tussen Liam Gallagher en The Strokes. En Gorillaz in plaats van Kendrick Lamar.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.309
6.509
Pfff, ik ben nog helemaal niet blij met dit bericht. Royal Blood, Alt-J, Jamie XX waar ik helemaal niks mee heb die waarschijnlijk veel te hoge posities gaan innemen. Gorillaz Wel heel blij mee!

Enige bevestigde headliner ook de minst interessante: TOP. Eigenlijk van de her-bevestigingen alleen blij met Thom Yorke, Big Thief, Fontaines DC en The Dead South. Nou, joepie. 5 namen van de 21.

Waar zijn SOAD, Pearl Jam, The Strokes, Kendrick Lamar, Volbeat, Michael Kiwanuka, Placebo, HAIM, Beck, Wilco, Liam Gallagher, Joep Beving?

Kom op werchter!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
alt-J en Royal Blood ook twee mooie namen!

Dit zijn er twee die ik een beetje jammer vind. Net zoals Brian al zegt, gaan echt te hoge spots invullen. Ook twee net-nietjes voor mij.

Vond het trouwens een mooi programma. Niet evident, want zo'n live uitzending kan ook soms tergend zijn.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.746
Ik vind gorillaz toch net iets te weinig merk ik

Nouja zeg.
Ik vond het middenstuk gister niet doorheen te komen...
Maar als zij Kendrick Lamar vervangen dan is dat een prima deal.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Trouwens ook mooi qua bevestiging want het was helemaal niet zeker dat ze weer zouden touren: Big Thief.

Ja, kijk ik sowieso naar uit. Het blijft balen dat ik er niet bij was in de AB.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Everyknight wrote:
alt-J en Royal Blood ook twee mooie namen!

Dit zijn er twee die ik een beetje jammer vind. Net zoals Brian al zegt, gaan echt te hoge spots invullen. Ook twee net-nietjes voor mij.

Vond het trouwens een mooi programma. Niet evident, want zo’n live uitzending kan ook soms tergend zijn.

Ja, maar alt-J op het hoofdpodium, dat zal wel niet meer gebeuren toch? Ik verwacht ze als Barnheadliner. Royal Blood is op zich wel een groep die op Rock Werchter past. Zeer logische boeking.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
mattman wrote:

Everyknight wrote:
alt-J en Royal Blood ook twee mooie namen!


Dit zijn er twee die ik een beetje jammer vind. Net zoals Brian al zegt, gaan echt te hoge spots invullen. Ook twee net-nietjes voor mij.

Vond het trouwens een mooi programma. Niet evident, want zo’n live uitzending kan ook soms tergend zijn.

Ja, maar alt-J op het hoofdpodium, dat zal wel niet meer gebeuren toch? Ik verwacht ze als Barnheadliner. Royal Blood is op zich wel een groep die op Rock Werchter past. Zeer logische boeking.

Ja, die logische boeking, dat is het 'm net. Vind het een prima band, maar een beetje gewoontjes. Maar prima en gewoontjes wil ik niet te hoog op de lineup. Nuja, ik spreek even voor mezelf hoor. En wat Alt-J betreft, dat bedoel ik: ik vrees ook dat die een headlineplek in de Barn gaan komen opeisen...
 

guillaume

Playlistbediener
25 nov 2019
24
47
Ik beschouw mezelf als een Gorillazfan en heb ze dan ook gezien in 2018. Maar toch zou ik het best jammer vinden als die dan een Kendrick Lamar uit de weg speelt, al heeft Gorillaz wel nieuwe geslaagde muziek. Zo ook met Royal Blood, ondertussen al twee keer gezien en ze blijven goed maar zonder nieuw album hoop ik dat ze geen te hoge positie innemen. Verder eigenlijk wel met redelijk wat namen tevreden en de headliners zullen binnenkort wel volgen!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.309
6.509
Everyknight wrote:
alt-J en Royal Blood ook twee mooie namen!

Dit zijn er twee die ik een beetje jammer vind. Net zoals Brian al zegt, gaan echt te hoge spots invullen. Ook twee net-nietjes voor mij.

Vond het trouwens een mooi programma. Niet evident, want zo’n live uitzending kan ook soms tergend zijn.

Precies. Als RB nou net zoals elke andere band met 2 albums als 3de op de main zou spelen is het geen probleem. Maar nu staan ze waarschijnlijk als sub voor PJ of the strokes ofzo.

Alt-J vond ik gewoon zwaar teleurstellend, maar dat komt ook door de positie op de main voor de Foo Fighters natuurlijk. Die wil ik eventueel een herkansing geven
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Gorillaz mooi natuurlijk, zou fantastisch passen bij The Strokes. Moesten ze echter in de plaats van Kendrick komen, zou ik toch behoorlijk teleurgesteld zijn ...

Alt-J en Royal Blood dus de te verwachten overgebleven grote namen voor dit jaar. Heb zelf beide de laatste jaren echt wel wat te veel gezien om er nog blij van te worden. Jamie XX maakt me daarentegen dan weer wel echt blij!

NBT wordt na pinkpopslet nu ook helaas een werchterslet. Echt te veel dit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken