Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Het idee dat grote festivals na een zwaar verliesleidend jaar een jaar later er een dag bijplakken terwijl ze nog moeten refunden lijkt me echt vrij onlogisch. Helemaal gezien alles volgend jaar nog net zo onzeker kan zijn.

We zullen zien.

Over welke festivals heb jij dat vernomen?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Een extra dag brengt alleen maar meer op hoor.
Als ze dat echt willen, mogen en ze genoeg grote namen hebben doen ze dat gewoon hoor.

Die hebben trouwens heus wel een buffer om dit jaar op te vangen.
 

frederik desmet

Playlistbediener
13 mrt 2015
13
3
De situatie in België is momenteel als volgt: de verplichting tot terugbetaling van tickets is voor drie maand opgeschort. Dat wil zeggen dat de organisator niet verplicht is de tickets te refunden, als het evenement uitgesteld wordt. Refunden kan dan enkel als de tickethouder kan bewijzen dat hij op de nieuwe datum niet kan. Deze last ligt dus bij de tickethouder. Eveneens kan de organisator voor een vouchersysteem kiezen. In dat geval mag de prijs voor de nieuwe datum de tickethouder in geen geval meer kosten dan de orignele prijs.
Dat is zowat een beetje de samenvatting van de wettekst uit het Belgisch staatsblad van 9 april en de voorgaande van in maart.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
950
282
Een extra dag brengt alleen maar meer op hoor.
Als ze dat echt willen, mogen en ze genoeg grote namen hebben doen ze dat gewoon hoor.

Die hebben trouwens heus wel een buffer om dit jaar op te vangen.

Idd extra dag zorgt ervoor dat je meer inkomsten hebt in verhouding met de uitgaven. Grootste deel van het materiaal staat er al (materiaal staat er normaal van juni tot tweede helft juli), => niet enorm veel extra kosten, mogelijks 1/4 meer kosten voor artiesten maar: 1/4 meer dag tickets dat je kan verkopen, 1/4 meer drank en eetbonnen te verkopen + combi's kunnen wat duurder worden

Natuurlijk blijft het risico op corona in 2021 er nog steeds en is het wel een groter risico dat ze nemen om extra veel geld kwijt te zijn.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Net mailtje gehad van Ticketmaster.
Bedrag wordt omgezet in krediet te spenderen voor evenementen in Festivalpark Werchter in 2021 of 2022.

Kunnen we dan nu al beginnen speculeren over namen voor volgend jaar?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.200
De situatie in België is momenteel als volgt: de verplichting tot terugbetaling van tickets is voor drie maand opgeschort. Dat wil zeggen dat de organisator niet verplicht is de tickets te refunden, als het evenement uitgesteld wordt. Refunden kan dan enkel als de tickethouder kan bewijzen dat hij op de nieuwe datum niet kan. Deze last ligt dus bij de tickethouder. Eveneens kan de organisator voor een vouchersysteem kiezen. In dat geval mag de prijs voor de nieuwe datum de tickethouder in geen geval meer kosten dan de orignele prijs.
Dat is zowat een beetje de samenvatting van de wettekst uit het Belgisch staatsblad van 9 april en de voorgaande van in maart.
Dus als je geen zin hebt of volgend jaar te gaan, ben je de pineut? Dat vind ik persoonlijk wel erg ver gaan. Kan je fluiten naar je centen...
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
frederik desmet wrote:
De situatie in België is momenteel als volgt: de verplichting tot terugbetaling van tickets is voor drie maand opgeschort. Dat wil zeggen dat de organisator niet verplicht is de tickets te refunden, als het evenement uitgesteld wordt. Refunden kan dan enkel als de tickethouder kan bewijzen dat hij op de nieuwe datum niet kan. Deze last ligt dus bij de tickethouder. Eveneens kan de organisator voor een vouchersysteem kiezen. In dat geval mag de prijs voor de nieuwe datum de tickethouder in geen geval meer kosten dan de orignele prijs.
Dat is zowat een beetje de samenvatting van de wettekst uit het Belgisch staatsblad van 9 april en de voorgaande van in maart.

Dus als je geen zin hebt of volgend jaar te gaan, ben je de pineut? Dat vind ik persoonlijk wel erg ver gaan. Kan je fluiten naar je centen…
Dan ga je toch in 2022 of naar enkele losstaande events op de wei?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.200
wenteldave wrote:

frederik desmet wrote:
De situatie in België is momenteel als volgt: de verplichting tot terugbetaling van tickets is voor drie maand opgeschort. Dat wil zeggen dat de organisator niet verplicht is de tickets te refunden, als het evenement uitgesteld wordt. Refunden kan dan enkel als de tickethouder kan bewijzen dat hij op de nieuwe datum niet kan. Deze last ligt dus bij de tickethouder. Eveneens kan de organisator voor een vouchersysteem kiezen. In dat geval mag de prijs voor de nieuwe datum de tickethouder in geen geval meer kosten dan de orignele prijs.
Dat is zowat een beetje de samenvatting van de wettekst uit het Belgisch staatsblad van 9 april en de voorgaande van in maart.


Dus als je geen zin hebt of volgend jaar te gaan, ben je de pineut? Dat vind ik persoonlijk wel erg ver gaan. Kan je fluiten naar je centen…

Dan ga je toch in 2022 of naar enkele losstaande events op de wei?
Waarmee je dus verplicht wordt. Er moeten maar artiesten staan die je overhalen om te gaan. De kans is aanwezig dat dat niet gebeurd. Krijg je na 2022 alsnog je geld terug als je er geen gebruik van hebt gemaakt?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Lijkt me sterk dat er 2 jaar op rij geen artiesten staan die je zou willen zien op een festival als Werchter (bij Pinkpop zou ik het wel met je eens zijn trouwens).

Aan de andere kant is zeker in deze tijd eigenlijk geld niet teruggeven geen optie. Voor veel mensen zal het financiele plaatje er dusdanig anders uitzien dat festivals even geen optie zijn. Beste optie is dan een kaartje kopen voor een populair event en die tegen kostprijs op de Swap gooien.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.200
Lijkt me sterk dat er 2 jaar op rij geen artiesten staan die je zou willen zien.

Aan de andere kant is zeker in deze tijd eigenlijk geld niet teruggeven geen optie. Voor veel mensen zal het financiele plaatje er dusdanig anders uitzien dat festivals even geen optie zijn. Beste optie is dan een kaartje kopen voor een populair event en die tegen kostprijs op de Swap gooien.
Ik acht die kans nog best aanwezig. Zullen veel mensen zijn die hun geld niet willen uitgeven aan vijf artiesten, bij wijze van spreken.
Als je kijkt naar de Nederlandse industrie is dat dus zeker wel een optie, gegronde reden of niet. Tegen kostprijs of TicketSwap gooien klinkt ideaal, alleen die kaartjes worden nooit verkocht tegen de kostprijs. Zeker niet bij evenementen die niet uitverkopen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Als je 1 van de eerste bent die festivalkaartjes bemachtigd en je gooit hem diezelfde dag op de Swap heb je hem binnen een kwartiertje verkocht. Check de Swap maar eens. Bizar maar waar.
 

barningo

Nieuw lid
23 apr 2020
1
0
Ik ga ongetwijfeld volgend naar naar Rock Werchter, dus persoonlijk kan ik leven met het idee dat mijn betaling voor dit jaar gaat gelden voor volgend jaar. Ik heb echter ook voor een paar honderd euro drankbonnen gekocht. Iemand enig idee hoe hiermee omgegaan wordt? Ik heb dat geld liever terug nu......
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Als je 1 van de eerste bent die festivalkaartjes bemachtigd en je gooit hem diezelfde dag op de Swap heb je hem binnen een kwartiertje verkocht. Check de Swap maar eens. Bizar maar waar.

Ticketswap betaalt bij grotere bedragen regelmatig pas na het evenement uit. Heb dit zelf twee keer meegemaakt en ook van anderen gehoord, is uit voorzorg en om oplichting tegen te gaan.

Met het in leven roepen van vouchers sorteert Werchter inderdaad voor op extra dagen en/of een prijsstijging. Anders zouden tickets wel geldig blijven voor de editie van komend jaar.

 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Ik ga ongetwijfeld volgend naar naar Rock Werchter, dus persoonlijk kan ik leven met het idee dat mijn betaling voor dit jaar gaat gelden voor volgend jaar. Ik heb echter ook voor een paar honderd euro drankbonnen gekocht. Iemand enig idee hoe hiermee omgegaan wordt? Ik heb dat geld liever terug nu……

Hoe ik de mail interpreteer denk ik dat dat bedrag gewoon ook als deel van je krediet komt voor volgend jaar.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Dit komt er nog bij op de site van StuBru:
Heb je een gegronde reden waardoor je noch in 2021 noch in 2022 naar het festival kan komen, dan kan je vanaf 15 september een terugbetaling aanvragen via Ticketmaster.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Gegronde reden om je eigen geld terug te krijgen van Live Nation
1f923.svg
1f923.svg
1f923.svg
1f923.svg

Op het moment dat jij je kaartje kocht was het geld niet meer van jou hoor. :p
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
parelconfituur wrote:
Gegronde reden om je eigen geld terug te krijgen van Live Nation
1f923.svg
1f923.svg
1f923.svg
1f923.svg


Op het moment dat jij je kaartje kocht was het geld niet meer van jou hoor.
1f61b.svg

True, maar je kan ook opperen dat het product dat ik dan aangekocht heb een vierdaags festival was met The Strokes, Faith no More, Kendrick en System of a down...een product dat niet geleverd is. ?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
En in de voorwaarden staat dat je een kaart koopt voor het festival en niet voor de aangekondigde artiesten.
Dus gewoon volgend jaar gaan of vanaf 15 september je geld terugvragen.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
De situatie in België is momenteel als volgt: de verplichting tot terugbetaling van tickets is voor drie maand opgeschort. Dat wil zeggen dat de organisator niet verplicht is de tickets te refunden, als het evenement uitgesteld wordt. Refunden kan dan enkel als de tickethouder kan bewijzen dat hij op de nieuwe datum niet kan. Deze last ligt dus bij de tickethouder. Eveneens kan de organisator voor een vouchersysteem kiezen. In dat geval mag de prijs voor de nieuwe datum de tickethouder in geen geval meer kosten dan de orignele prijs.
Dat is zowat een beetje de samenvatting van de wettekst uit het Belgisch staatsblad van 9 april en de voorgaande van in maart.

Zeker dit is wat de wet zegt, dus daar moet men minimaal aanhouden zeg maar. Het staat RW echter vrij om nu al aan te geven dat je tegen dezelfde condities een ticket voor de volgende editie kunt ontvangen. Kort door de bocht, bewaar je kaart die is ook geldig voor de volgende editie. Dit is wat zeer veel festivals al hebben afgekondigd (bijvoorbeeld Pukkelpop). Nu kan het zijn dat men volgend jaar de prijs verhoogd voor entree en drankbonnen en dan moet je dus bijbetalen. Dus dan ben je nu een lening aan het verstrekken aan Ticketmaster/RW en als dank voor het ter beschikking stellen van jouw geld, mag je volgend jaar een vorm van rente betalen daarvoor. Dat is toch echt de omgekeerde wereld!

Kortom Rock Wechter volg Pukkelpop en, doe een bericht de deur uit, dat je ticket en je drankbon volgend jaar gewoon geldig zijn (en voorkom een hoop gedoe in september over terugbetalingen).


 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken