Roadburn 2025

Het was dat dat "I Cried At a Midwife Show" shirt alleen nog maar in XL was... Uiteindelijk voor de Killdozer variant gegaan maar mijn hart

• Leuk
Waarderingen: JK79
Het was dat dat "I Cried At a Midwife Show" shirt alleen nog maar in XL was... Uiteindelijk voor de Killdozer variant gegaan maar mijn hart
Blij dat ik ØXN al na 1 nummer voor gezien heb gehouden en naar de Terminal ben gegaan. Dit kwam echt goed binnen.

Vond ØXN ook heel goed maar timede precies zodat ik maar 5 minuten Midwife gemist heb
Ik kwam net uit de One Leg One Eye set die ik erg vond tegenvallen en daardoor kwam ik er bij ØXN niet in en dan heeft het geen zin om te blijven. Geef ze dan liever een keer een eerlijke kans.

Mijn.
Voeten.
Auw.
Aka
Zaterdag

Begonnen met een stukje dodheimsgard maar kwam er niet echt in voor in de stemming. Ze gingen er wel echt voor tof om te zien.
Vyva Melinkoyla daartegen was mooi ondanks wat gerommel met apparatuur en net te lange breaks tussen nummers. Vooral de meer shoegaze achtige dingen gingen er goed in
Aantal nummers Steve von Till gekeken op mainstage en dat beviel goed. Mooie arrangementen van de nieuwe nummers en volle ruimte voor Till op zijn meest Nick Cave vocaal.
Trstwch y fenywood was tof. Net als op plaat gigantisch monotoon maar kwam er goed in vooral als de gothy post punk de boventoon nam.
Sumac & moor mother was voor mij vooral een tijd doder dus bovenin in de grote zaal gaan zitten maar positief verrast. Was meer een moor mother set met sumac als backing band wat erg goed werkte vooral de afwisseling tussen de meer spoken word-ish industrial stukken en hard log gedoe. Heel erg fijn, voor het laatste nummer door gegaan.
One leg one eye was tweeslachtig, stond in het begin best voorraan maar kwam er niet goed in muzikaal maar tijdens het 2de nummer maar richting balkon gegaan en met wat geluk daar (bijna) heel de set kunnen zien vanaf de railing. Was de juiste stap want de drone gedreven nummers kwamen toen stukken beter binnen.
Redelijk op tijd naar oxn gegaan en midden op de trappen gaan zitten wat de juiste keuze was. Visueel onzettend kaal maar het was erg mooi vooral de momenten waar de meerdere stemmen samen smelten. Mist misschien het intense wat Lankum wel heeft maar het warme synth gebruik, dat ook niet teveel de boventoon neemt, maakt de (vooral) bewerkte traditionels en ouder werk van de band leden erg mooi. Jammer van midwife maar blij met mijn keuze
Kuunatic is tof op plaat maar vond de mix in de kleine zaal nogal log en rommelig waardoor ik er niet goed in kwam. Na twee nummers tijd genomen om wat fatsoenlijk te eten.
Kwam kennissen tegen die naar doodeskader gingen dus maar aangesloten. Blijft niet mijn ding maar snap waarom mensen het tof vinden. Het is gewoon allemaal net de foute richtingen die je met dit geluid kan doen voor mij niet geholpen door Tim's nogal vlakke 'clean' zang praat stem en nummers die breaks down op het moment dat ze interessant worden. Ook echt niet de band waar de teksten op een scherm moeten verschijnen erg ik ben 16 en dit is diep niveau. Vreselijke AI animaties daarop ook die er themish bij passen maar vooral afleidde.
Ik ben echt een oude skramz nerd maar P.99 heeft mij op plaat nooit echt getrokken. Teveel gepriegel tussen nummers door wat andere bands beter in balans hadden. Zelfde ervaring live jammer genoeg, als er wat echte snelheid in kwam was het erg tof maar het bleef het jammer genoeg niet volhouden. Wel tof om de band duidelijk zien te genieten en ik moet niet klagen na die pygmy lush set van gisteren. Laatste tien minuten geskipt om toch chat pile te proberen.
Nog redelijke plaats kunnen krijgen voor Chat Pile wat erg goed was maar visueel erg kaal en het hoofd podium is eigenlijk toch wat te groot voor een band met een geluid als dit. Muziek die ruikt naar warme halve liters Duits bier en discussies over Phatasm vervolg films moet in iets als de hall spelen voor de echte juiste ervaring. Blij dat ik nog een drie kwartier kunnen kijken en de skate park show ook een stukje gisteren.
Bij blind Girls nog redelijk gemakkelijk vooraan geraakt en godverdomme was dat de juiste keuze. Bevestigde de gevoelens over p.99 in tweevoud met een heerlijk blik logge powerviolence op de metal leest met instrumenten die tijdens nummers of noise intros geherstemt werden zoals het hoort. Verassend lang nog maar nergens saai en een heerlijke uitsmijter want hierna was ik wel echt klaar.

Vandaag even zien hoe lang ik het volhou maar erg veel zin in vuur en zijde en frente abierto

Iemand nog naar Altın Gün geweest? Heel erg benieuwd of dat werkte. Wat ik voorbij zag komen klonk wel vet!

Lange dag geweest gisteren met wisselende shows.
Afgetrapt met dodheimsgard om een keer mee te pakken. Denk dat het beter tot zijn recht was gekomen wat later op de dag maar leuk om een flink stuk van gezien te hebben. Vyva Melinkoyla was dan wel weer heerlijk om mee te pakken zo aan het begin van de dag. Na afloop liep ze nog de zaal in om met wat fans te praten. Lekker op het balkon gaan liggen om wat nummers van Steve von Till mee te pakken en dat smaakte naar meer dus misschien toch maar 1 van zijn losse concerten de komende tijd meepakken. Daarna genoten van Tristwch y fenywood al merkte je wel dat het niet voor iedereen geschikt was want er was redelijk wat verloop in de zaal maar dat werd gelukkig steeds weer opgevuld. Even wat gaan eten en op tijd weer naar binnen voor een goede plek bij One leg one eye. Voor mij werd dit, tot nu toe, de teleurstelling van Roadburn. Erg langdradig en voor mij alleen het middelste kwartier de moeite waard. Teleurstelling moet je natuurlijk verwerken en ik merkte vrij snel dat OXN niet het juiste was daarvoor en dan geef ik het liever in de toekomst een nieuwe kans. Vooraf had ik besloten om in de 013 te blijven omdat ik dan het meeste achtereen zou kunnen meepakken maar daardoor de Midwife set zou moeten missen. Nu toch besloten om deze mee te pakken en maar wat blij met deze keuze want het werd het optreden van de dag voor mij. Wat kwam dat binnen. Nog even de laatste 3 nummers van Denisa meegepakt maar dat kwam even niet binnen na Midwife. Terug naar de 013 en om wat tijd te overbruggen even een stukje Altin Gun meegepakt maar dat zal nooit iets voor mij zijn en ben maar in de lobby even op een bankje gaan zitten mijn om mijn voeten wat rust te geven. Dan Ora Cogan als aflsuiter van de zaterdag voor mij. Heerlijk optreden om een goedgevulde zaterdag mee af te sluiten.

1. Midwife perfoming no depression in heaven (with Thou)
2. Vyva Melinkoyla
3. Ora Cogan/ Tristwch y fenywood

Dadelijk op tijd naar Vuur & Zijde en dan maar kijken hoe lang we het volhouden.

Gisteren was mijn vaders eerste Roadburn. Hij gaf al aan dat hij en zijn vrienden op een wat trager tempo gingen en dat bleek ook. Uiteindelijk vooral een paar keer opgezocht als ik zin had in een biertje en rust voor de benen.

Zelf begonnen bij Witch Club Satan, wat een bijzondere gewaarwording was. Toffe sound, uitgesproken politieke statements en bijzondere outfits. De bassiste werd wel wat geplaagd door technische problemen maar dook toen maar halfnaakt de pit in. Daarna door naar Dødheimsgard wat me precies niks deed. Na een pauze viel Gillian Carter ook wat tegen, wat mijn cue was om toch maar even bij Grey Aura te gaan kijken. Dat blijft een heerlijke band.

Daarna een ren je rot met Uniform (heel tof maar ik stond vrij ver weg) en Sumac & Moor Mother (hele vette combinatie en perfect om even bij te gaan zitten op de trap). One Leg One Eye was lastig om in te komen. Met zang vond ik het mooi, de drone alleen kon me niet vasthouden. Met een frietje achter de kiezen naar ØXN, zittend op dezelfde plek als bij SUMAC. Ik moest er even inkomen maar het werd met het nummer beter. Toch begon Midwife te kriebelen en terecht zo bleek. Show van het weekend tot nu toe. Klein stukje Denisa gezien omdat ik toch een bier- plus plaspauze wilde houden bij de Hall. Dat was nog niet op Roadburn niveau. Toen echt even bijgekomen van Midwife voordat ik verder ging.

pg.99 kende ik nog niet voor de aankondiging maar zit wel redelijk in mijn straatje. Ik vond het vet maar tegelijkertijd kon het me niet de hele tijd boeien. Dus toch maar perfect op tijd naar Chat Pile wat wel weer fantastisch was. Het kwartiertje Deaf Girls erna smaakte naar meer. Wat een band, wat een strot ook.

Vandaag weer deels vrijwilligen en dan 's avonds op pad.

Ik heb het ambitieuze 40 minuten pg.99, volledig Chat Pile en 15 minuten Blind Girls inclusief sprints gedaan. Blind Girls smaakte wel naar meer, nondeju wat was dat raak
Hier ook zoiets haha. Tot het einde van pg.99 gebleven, naar Chat Pile gerend, toen na een half uur weer terug gerend naar de merch en een Blind Girls plaat gekocht (zou er vandaag niet meer liggen). Om toen nog de eerste 20 minuten van Blind Girls mee te pakken voordat ik de laatste trein moest halen. Maar het was het waard!

• Leuk
Waarderingen: johanra
Ik heb vandaag heel weinig op het programma staan. Vind het vandaag een relatief zwak programma eigenlijk. Vuur & Zijde vond ik daarenteg wel mooi zojuist

Ik heb vandaag heel weinig op het programma staan. Vind het vandaag een relatief zwak programma eigenlijk. Vuur & Zijde vond ik daarenteg wel mooi zojuist
Zondag is ook om een beetje weer aan het normale leven te gaan wennen en de voeten tussendoor wat rust te geven. Maar ik zou als ik jou was sowieso Midwife straks meepakken als het lukt.

Zondag is ook om een beetje weer aan het normale leven te gaan wennen en de voeten tussendoor wat rust te geven. Maar ik zou als ik jou was sowieso Midwife straks meepakken als het lukt.
Die stond idd op de planning! Nu tot aan dan niks op het programma staan. Wilde ff voor de fun kijken bij Bacht'n de Vuile Moane maar Hall of fame is overduidelijk te klein. Dus als iemand zin heeft om te meeten/biertje te doen, laat maar weten!

Die stond idd op de planning! Nu tot aan dan niks op het programma staan. Wilde ff voor de fun kijken bij Bacht'n de Vuile Moane maar Hall of fame is overduidelijk te klein. Dus als iemand zin heeft om te meeten/biertje te doen, laat maar weten!
Ik kijk eerst Insect Ark en dan loop ik terug naar de Koepelhal en heb dan wel tijd (rond 16 uur) voor een biertje. Dm maar als je dan tijd hebt.

Ik kijk eerst Insect Ark en dan loop ik terug naar de Koepelhal en heb dan wel tijd (rond 16 uur) voor een biertje. Dm maar als je dan tijd hebt.
Insect Ark had ik leuk gevonden maar met de Next heb ik eigenlijk beetje hetzelfde als met Hall of Fame. Het is zo snel vol, benauwd etc. Ik zit bij de koepelhal tot midwife. Dus zeker tijd haha

Zoals @residentalien al zegt is Cinder Well zeker de moeite en Midwife inderdaad ook. Dan vermoed ik maar dat je helemaal niks met Swans hebt (wat...!?). Big Brave is ook een interessante, vind ik zelfs. Denk dat dat je best kan liggen. En dan vanavond Pothamus misschien nog wel.

Users who are viewing this thread