Rammstein

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Op 28 en 29 juni 2023 staan ze terug in het boudewijnstadion Brussel

May 31 - Lisbon - Estadio Nacional
Jun. 03 - Valladolid - Estadio Jose Zorrilla
Jun. 05 - Madrid - Wanda Metropolitano
Jun. 12 - Belfast - Ormeau Park
Jun. 16 - Glasgow - Hampden Park
Jun. 21 - London - Wembley Stadium
Jun. 25 - Paris - Stade de France
Jun. 28 - Brussels - Stade Roi Baudouin
Jun. 29 - Brussels - Stade Roi Baudouin

Jul. 03 - Frankfurt - Deutsche Bank Park
Jul. 07 - Berlin - Olympiastadion
Jul. 08 - Berlin - Olympiastadion
Jul. 13 - Warsaw - PGE Narodowy
Jul. 19 - Munich - Olympiastadion
Jul. 23 - Vienna - Ernst Happel Stadion
Jul. 27 - Zurich - Stadion Letzigrund
Jul. 30 - Milan - San Siro
Aug. 10 - Budapest - Groupama Arena
Aug. 17 - Athens - Olympic Stadium
Een lijst die werd ontkent, komt overigens niet overeen met de vlaggen die gisteren getoond werden. Denk ook niet dat ze een stadion act gaan neerplanten in een festivalweekend?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.390
Een lijst die werd ontkent, komt overigens niet overeen met de vlaggen die gisteren getoond werden. Denk ook niet dat ze een stadion act gaan neerplanten in een festivalweekend?
Zou ook clashen met een mogelijke The Weeknd show (producties zouden in elkaars weg liggen).
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Zou ook clashen met een mogelijke The Weeknd show (producties zouden in elkaars weg liggen).
Gaan ze die wel plannen gedurende het RW weekend? Zou toch ook jammer zijn. Afin we zien wel wat waar en wanneer staat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Zou ook clashen met een mogelijke The Weeknd show (producties zouden in elkaars weg liggen).
Geen The Weeknd op Rock Werchter volgend jaar? Dat zou wel eens tijd zijn, heeft er nog nooit gestaan...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Ja maar dat deden RHCP, Muse en Pink ook de laatste jaren en zie waar die stonden.
Andere populariteit voor het moment lijkt me? Die 3 verkopen geen Sportpaleis meer uit in een habbekrats en the Weeknd verkocht er 2 uit dacht ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Andere populariteit voor het moment lijkt me? Die 3 verkopen geen Sportpaleis meer uit in een habbekrats en the Weeknd verkocht er 2 uit dacht ik.
Ja dat is wel vaker een reden om zulke acts op een festivalpodium te zetten inderdaad. RHCP was inderdaad niet uitverkocht in het Sportpaleis toen en Muse was zelfs op RW een flop. Al kan het ook gewoon voor de prestige zijn, zoals hoe Pinkpop Bruce of de Stones binnenhaalde en RW ze toch op een losse dag zette.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Ja dat is wel vaker een reden om zulke acts op een festivalpodium te zetten inderdaad. RHCP was inderdaad niet uitverkocht in het Sportpaleis toen en Muse was zelfs op RW een flop. Al kan het ook gewoon voor de prestige zijn, zoals hoe Pinkpop Bruce of de Stones binnenhaalde en RW ze toch op een losse dag zette.
Je hebt acts die te groot zijn voor stadions (er dus meerdere verkopen) en je hebt acts die eens een stadion tour proberen. Denk dat The Weeknd categorie 1 zal zijn, zeker als hij er in slaagt om weer een topplaat bij te gooien. Andere bekenden zoals Bruce, U2, Coldplay etc zijn inderdaad prestige maar denk niet dat Werchter zich daar ooit nog aan waagt.
Die gaan eerder uit categorie 2 bands op hun festival proberen trekken zoals Pink en nu RHCP, omdat het in ons land niet rendabel is om een stadion te geven.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Je hebt acts die te groot zijn voor stadions (er dus meerdere verkopen) en je hebt acts die eens een stadion tour proberen. Denk dat The Weeknd categorie 1 zal zijn, zeker als hij er in slaagt om weer een topplaat bij te gooien. Andere bekenden zoals Bruce, U2, Coldplay etc zijn inderdaad prestige maar denk niet dat Werchter zich daar ooit nog aan waagt.
Die gaan eerder uit categorie 2 bands op hun festival proberen trekken zoals Pink en nu RHCP, omdat het in ons land niet rendabel is om een stadion te geven.
Yes.

Dan is de vraag, is Rammstein niet ook zo'n categorie 1 band en eigenlijk te groot voor RW?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Yes.

Dan is de vraag, is Rammstein niet ook zo'n categorie 1 band en eigenlijk te groot voor RW?
Tuurlijk, 2019 een stijf uitverkocht KBS de vraag was groot toen. Normaal 2020 2 keer nieuwe koers voor telkens rond de 50k, beide in no time sold out en tot de dag van eergisteren was de vraag naar tickets groot en ik geloof dat zelfs een 3de show gelukt was.
De hype rond deze band is volledig buiten proportie geschoten toen in 2019 en staat nog steeds als een huis. Schuiven ontiegelijk veel tickets overal ter wereld tegenwoordig.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
441
233
Nou nou, dat is goed nieuws. Meteen maar even een LIFAD-lidmaatschap aangeschaft om mezelf de nodige koppijn en frustratie bij de kaartverkoop te besparen.
Kan je via die club voor alle concerten op voorhand tickets aankopen?
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
285
227
Kan je via die club voor alle concerten op voorhand tickets aankopen?
Ik weet niet of je gegarandeerd tickets kunt kopen zoals bij Pearl Jam’s TenClub, maar het is sowieso de beste manier om een goede kans te maken op Feuerzone-kaarten, da’s me wel 25 euro waard.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ik meen ergens eens gelezen te hebben dat ze niet meer zijn aangesloten bij Livenation en daardoor zijn de gangbare concert locaties, en miss ook festivals, niet meer vanzelfsprekend. Zoiets dacht ik eens gelezen te hebben maar ik weet eigenlijk niet precies meer hoe en wat....????
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken