Pukkelpop 2026

Omdat haar laatste plaat gewoonweg subliem is, vooral. Leunt wel vooral op de lyrics en songwriting zonder muzikaal het warm water uit te vinden, wat verklaart waarom ze in de UK echt massaal veel tickets verkoopt (oa. 3 London O2-arena's). Buiten de UK is het nog wat afwachten, maar als ze komt zou Barn-head of Main-sub een logische plek zijn. Ik hoop op Barn-head.
Dat lijkt me wel heel ambitieus.

ik ga hier heel graag in mee (want Lorde stond absoluut bovenaan mijn wishlist en de tot nu toe geloste namen zijn goed, maar niks dat mij persoonlijk over de streep trekt), maar het enige waar ik dan mee zit en waardoor ik toch twijfel aan de theorie: wie had er dan nog op zaterdag gestaan als headliner naast Florence, als Deftones van vrijdag naar zaterdag geschoven is? Want alleen Florence als headliner is matig, gezien ze in '23 nog voor The Killers stond en die dag niet uitverkocht was. Hun populariteit lijkt me sindsdien dezelfde.
Het laatste live optreden van Florence and the Machine is 2022 dus vier jaar geleden. Dus er is terug honger naar haar opzwepende optredens. Haar laatste album heeft het heel goed gedaan en ze heeft ook zich in de kijker gespeeld bij de jonge generatie (via samenwerking met Taylor Swift). Haar Sportpaleis show was instant uitverkocht. Mits enkele goede subheadliners komt het wel goed. Zaterdag is ook de meest populaire dag voor festivalgangers.

• Leuk
Waarderingen: Gigi21 en yannickd
Worst case voor mij persoonlijk, voor morgen voor de bekendmaking van de headliners van vrijdag:
- Nothing but Thieves
- Yungblud

Best case voor morgen:
- Turnstile
- Fontaines DC
- Lorde
Nothing but thieves speelt op vrijdag 21 augustus al in Edinburgh dus die kan je gerust schrappen!
Bij de best case koop ik ook mijn vrijdagticket (Turnstile, Fontaines DC en Lorde samen dat is een magisch trio)

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie en acharlotte
Ik neig toch naar Charli XCX. Bij Travis Scott verkocht R&L het vorig jaar als EU-exclusive, nu is Charli enkel UK exclusive volgens hun poster en site.

Ik hoop nog op Fontaines DC en Turnstile er bij, waarschijnlijk zal het enkel Turnstile zijn en nog een artiest die niet in mijn straatje past.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
ben super blij met Florence + The machine ook al ga ik die deze maand al zien in de affas dome (vroegere sport paleis) de beleving op een festivalweide is toch anders dan in een concertzaal en omgekeerd dus ben heel benieuwd 't is mijn eerste keer dit jaar dat ik ze live aan het werk ga zien. en als we naar de website kijken staat zij boven Deftones dus neem ik aan dat Florence de headliner van de zaterdag is

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Ok, dus morgen nog de grootste vrijdagnamen. Ik ben al de hele dag m'n best aan het doen om niet te veel waarde te hechten aan Jimmy z'n statement... :LOL:

En obv HBvL-artikel krijgen we donderdag ook nog namen? Ik ben zelf eigenlijk vooral daarnaar benieuwd. De headliners zijn allesbehalve verrassend dit seizoen, en ik ben ook niet de persoon die per sé voor die grote namen naar een festival gaat... Maar Tyler heb ik wel héél veel zin in. En Deftones eigenlijk ook.

Dus benieuwd naar wat er van de undercard zal doorkomen. Lowlands gaat ons morgen wel wat wijzer maken...

Ik hoop alvast op Chet Faker, Nia Archives, Black Keys, Parcels, Wet Leg, Kurt Vile, Wilco, Mannequin Pussy, Geese, Anna Von Hausswolff, Dijon, ...

• Leuk
Ok, dus morgen nog de grootste vrijdagnamen. Ik ben al de hele dag m'n best aan het doen om niet te veel waarde te hechten aan Jimmy z'n statement... :LOL:

En obv HBvL-artikel krijgen we donderdag ook nog namen? Ik ben zelf eigenlijk vooral daarnaar benieuwd. De headliners zijn allesbehalve verrassend dit seizoen, en ik ben ook niet de persoon die per sé voor die grote namen naar een festival gaat... Maar Tyler heb ik wel héél veel zin in. En Deftones eigenlijk ook.

Dus benieuwd naar wat er van de undercard zal doorkomen. Lowlands gaat ons morgen wel wat wijzer maken...

Ik hoop alvast op Chet Faker, Nia Archives, Black Keys, Parcels, Wet Leg, Kurt Vile, Wilco, Mannequin Pussy, Geese, Anna Von Hausswolff, Dijon, ...
Ja blijft een theorie he. Even goed een erg foute. En dat men eigen voorkeur bovenhand heeft genomen.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Misschien is het toch correct? Tot het wat verschoven is?
Dan wordt het Yungblud, Turnstile en Lily Allen op vrijdag? Of toch nog Lily op zaterdag maar nog niet bekendgemaakt. En dus geen Lorde. Oh damn, dat we maar snel 11 uur zijn, dan weten we het gewoon en kunnen we verder.

• Leuk
Waarderingen: elo

Users who are viewing this thread