Pukkelpop 2026

Inderdaad, dat foutje op de website maakte veel los. Even een blik van achter de schermen. Want Turnstile zou gewoon op vrijdag staan en uiteraard zouden ze Deftones en Turnstile proberen te koppelen.
Ben er ook zeker van dat als Lorde gewoon Pkp/Lowlands gepland had, ze die show in Zwitserland niet zou doen.
ik ga hier heel graag in mee (want Lorde stond absoluut bovenaan mijn wishlist en de tot nu toe geloste namen zijn goed, maar niks dat mij persoonlijk over de streep trekt), maar het enige waar ik dan mee zit en waardoor ik toch twijfel aan de theorie: wie had er dan nog op zaterdag gestaan als headliner naast Florence, als Deftones van vrijdag naar zaterdag geschoven is? Want alleen Florence als headliner is matig, gezien ze in '23 nog voor The Killers stond en die dag niet uitverkocht was. Hun populariteit lijkt me sindsdien dezelfde.

Ticketje zondag zit er al in.

Als Lorde er écht nog bijkomt, dan dringt een combi zich wel op. Wat een fantastische headliner zou dat zijn.

Als Pukkelpop uiteindelijk Tyler, Lorde, Florence, Deftones, Turnstile, Zara en Sombr bovenaan heeft, is dat gewoon een fantastische bovenkant. Combi's de dag zelf weer uitverkocht en ook die dagtickets zullen wel vlotjes schuiven.

Om dan nog te zwijgen van de heerlijke undercard die waarschijnlijk nog zal volgen.

Bij mij begint het al te kriebelen!

Is die show gemaakt voor zo'n veld? Betwijfel het.
Ja! In het donker zou dat echt wel vonken geven. Speelde ook heel veel met licht en lasers, dat gaat werken op de wei. Die apotheose van 'Green Light' op de wei in Kiewit, het zou wat zijn.

Ja! In het donker zou dat echt wel vonken geven. Speelde ook heel veel met licht en lasers, dat gaat werken op de wei. Die apotheose van 'Green Light' op de wei in Kiewit, het zou wat zijn.
En What Was That, hoe dat nummer knalde in Vorst. Uiteraard gaat dat werken.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Als Pukkelpop uiteindelijk Tyler, Lorde, Florence, Deftones, Turnstile, Zara en Sombr bovenaan heeft, is dat gewoon een fantastische bovenkant. Combi's de dag zelf weer uitverkocht en ook die dagtickets zullen wel vlotjes schuiven.

Om dan nog te zwijgen van de heerlijke undercard die waarschijnlijk nog zal volgen.

Bij mij begint het al te kriebelen!
Naar mijn mening wordt dit de slechtste line-up van headliners/sub-acts sinds 2015, vooral als Turdstile en Lorde morgen ook nog worden aangekondigd. 😩

Ik kan maar beter gaan hopen op een fatsoenlijke undercard 🙏

• Leuk
Waarderingen: bartv
Omdat ze overal hoog op de affiches staat (en met haar laatste plaat terug wat in de picture is). Denk dat ze/haar management het vooral erg goed verkocht heeft.
Omdat haar laatste plaat gewoonweg subliem is, vooral. Leunt wel vooral op de lyrics en songwriting zonder muzikaal het warm water uit te vinden, wat verklaart waarom ze in de UK echt massaal veel tickets verkoopt (oa. 3 London O2-arena's). Buiten de UK is het nog wat afwachten, maar als ze komt zou Barn-head of Main-sub een logische plek zijn. Ik hoop op Barn-head.

En What Was That, hoe dat nummer knalde in Vorst. Uiteraard gaat dat werken.
amai als ze echt geboekt is dan wordt het echt aftellen tot augustus, nu al excited. De festivalshow zal er wellicht wat anders uitzien dan de zaalshow, maar ik weet zeker dat het alsnog een fantastisch visueel (en muzikaal) geheel zal zijn.

• Leuk
Waarderingen: festibob en mattman
ik vind t altijd bizar hoe mensen kunnen beslissen dat ze een line up goed of slecht vinden nadat er 5 van de 250+ namen bekend zijn van een festival.

ik persoonlijk vind t perfect als ik maar 1 van de 3 main headliners wil zien.
in mijn ideale wereld zou ik 1 dag de afsluiter zien van de main/alpha.
1 dag de afsluiter van de bravo/marquee en 1 dag een nog kleinere tent wave/heineken(of kleiner)

juist de mogelijkheid om naar een kleinere band te gaan kijken maakt pukkelpop en lowlands toch juist zo een vet festival.
anders kun je net zo goed naar pinkpop of werchter gaan waar iedereen naar de zelfde band staat te kijken.

Neem toch aan dat dat niet gisteravond is besloten? Zo'n omwisseling heeft toch heel wat voeten in de aarde?

Users who are viewing this thread