Pukkelpop 2026

We kunnen dus de komende 10 dagen veel namen verwachten.
Nog 3 morgen, 3 woensdag en dan de woensdag erna pakketje met de rest van de grotere namen.

Vorig jaar waren dat Jamie xx, Aurora, Amelie Lens, Michael Kiwanuka, Khruanghbin, Netsky, Pommelien Thijs, Paul Kalkbrenner, Royel Otis en Zwangere Guy.

Zal misschien nu direct een groter pakket zijn aangezien de ticketverkoop ook sneller begint.

Toch heel veel goede hiphopshows gezien nochtans. Jay-Z all the way back op Rock Werchter 2018 en Anderson Paak tien jaar later waren beide erg sterk. Kendrick Lamar in het Sportpaleis was waanzinnig, op Pukkelpop 2013 idem. Little Simz, Loyle Carner en Stormzy leveren ook altijd. Run The Jewels. Vince Staples. Brockhampton. The Roots. Tyler The Creator op Primavera 2022 blies me omver. Outkast en Snoop Dogg waren ook gewoon degelijke sets.
Ik vrees dat onze meningen hierin dan gewoon verschillen. Anderson Paak vond ik wel ook niet mis, die was ik vergeten.
Run The Jewels op BKS vond ik ook erg goed - maar vergeten in deze 'off the top of my head' opsomming.
Het is niet dat ik het geen kans geef hoor.

Het zullen goede namen voor Pukkelpop zijn, de zogenaamde vette vis en 2 zeer populaire namen, maar voor mij is het niet zoveel.
Geen grote hiphop/rap fan met een uitzondering daar gelate , in het pop genre is dit niet precies de goede kant en een naam waar ik nog niks van ken

Toch heel veel goede hiphopshows gezien nochtans. Jay-Z all the way back op Rock Werchter 2018 en Anderson Paak tien jaar later waren beide erg sterk. Kendrick Lamar in het Sportpaleis was waanzinnig, op Pukkelpop 2013 idem. Little Simz, Loyle Carner en Stormzy leveren ook altijd. Run The Jewels. Vince Staples. Brockhampton. The Roots. Tyler The Creator op Primavera 2022 blies me omver. Outkast en Snoop Dogg waren ook gewoon degelijke sets.
Ja er zijn zeker goede shows geweest, maar voor de 20 goeie hiphop shows die ik gezien heb, heb ik er 100 slechte gezien.
En de slechste zijn meestal die playbayshows waar de rapper maar de helft van de tekst mee rapt met de backing band van zijn eigen stem.
By the way mijne favoriete hiphop show: Action Bronson in 2013 op Dour, rapte live en liet ieder song eindigen ipv gunshots of rewind dj style...

Ja er zijn zeker goede shows geweest, maar voor de 20 goeie hiphop shows die ik gezien heb, heb ik er 100 slechte gezien.
En de slechste zijn meestal die playbayshows waar de rapper maar de helft van de tekst mee rapt met de backing band van zijn eigen stem.
By the way mijne favoriete hiphop show: Action Bronson in 2013 op Dour, rapte live en liet ieder song eindigen ipv gunshots of rewind dj style...
Eens hoor. Die leuke 'backing track met wat geschreeuw of gehype erover' shows moet je niet willen. Zulke shows lekker vermijden. Ik hoop dat die trend er ook wat uit aan het gaan is.

Wat eigenlijk met Addison Rae? Had die na die uitverkochte show in het Koninklijk Circus toch ook wel op Werchter of PKP verwacht. Die haar debuutalbum was toch wel een serieuze hype vorig jaar.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie

Users who are viewing this thread