Pukkelpop 2026

Voor het eerst hou ik Pukkelpop ook even in de gaten, want dat kan wel nog eens een verdomd goede affiche worden 👀 Of is dat festival echt veel te overspoeld door jongen mensen, waardoor ik me als vader van eind de 20 ga voelen alsof ik uit de boot val? 🤣
Zo extreem jong is het publiek van Pukkelpop nu ook weer niet. Het is opvallend wat jonger dan een Werchter of Graspop, maar denk dat gemiddelde leeftijd ergens midden 20 zal liggen. Ik ben in de 40 en voel me er nog gewoon op mijn plaats. Zie er meer dan genoeg mensen van mijn, en oudere, generaties rondlopen.
Hangt natuurlijk ook beetje af van naar welke bands je gaat, maar zelfs in de boiler room savonds ga je mensen van alle leeftijden zien.

Voor het eerst hou ik Pukkelpop ook even in de gaten, want dat kan wel nog eens een verdomd goede affiche worden 👀 Of is dat festival echt veel te overspoeld door jongen mensen, waardoor ik me als vader van eind de 20 ga voelen alsof ik uit de boot val? 🤣
Nee hoor. Zelf 35 en ik doe Pukkelpop nog altijd even graag.

Maar goed, als Limburger die maar 20 min moet fietsen om op de wei te komen, ben ik misschien biased. 😂

• Leuk
Waarderingen: Kachelle en MadMandra27
Net even uit het oog verloren dat onze zoon 1 dag voor PKP zijn eerste verjaardag viert. Hmmm, we zullen zien of de madam uiteindelijk te overtuigen valt of niet 😅

Met jouw leeftijd zou je je de laatste editie de vrijdag in de Club bij momenten zelfs ongemakkelijk jong hebben gevonden tussen al die oude zakken die naar Mogwai en Karate stonden te kijken. 😀

Er bestaat bij veel mensen een verkeerde of op z’n minst gezegd een overdreven perceptie over PKP. Halverwege de ‘50 hier en nog steeds op mijn plaats daar. Mogelijkheden genoeg om te ontsnappen aan de Pommelienen en Joosten op de affiche als het dat is wat je afschrikt.

Ik ben het tegenovergestelde. Na een paar jaar heb ik gewoon het gevoel dat volgend jaar niet naar mijn zin zal zijn.

Ik voel me altijd extreem oud geworden als ik naar PKP ga (nu 38, maar al enkele jaren geleden dat ik er was, dit jaar plan ik opnieuw te gaan). Maar niets dat me tegenhoudt om te gaan of dat is toch niet de reden als ik er niet ben. Het is wel een reality check, veel meer dan Rock Werchter of zo. Jongeren zijn de toekomst, dus het zou jammer zijn mochten ze festivals links laten liggen.

Ook 38 hier, maar vorige editie in combi kostelijk geamuseerd.

Het publiek is idd vrij jong, maar niet storend. De jeugd heeft veel meer respect dan dronken oudere eendagstoeristen.
De camping is er wel te veel aan dus ik rij (lees de vrouw des huizes) steeds over en weer (Vilvoorde > Hasselt is amper 50 minuten).

• Leuk
Waarderingen: RutgerGM
Dit leest als politici willen wat aandacht, maar hebben geen idee waarover het gaat.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Morgen aankondiging van Way Out West in Zweden (weekend voor PKP).

Vorig jaar hadden ze net als PKP ook o.a. Chappell Roan en QOTSA als headliners.
The Cure, Gorillaz en Ravyn Lenae als eerste namen.

Gorillaz tourt dus ook in augustus maar zal wel Werchter zijn zeker? Ravyn Lenae mag met haar zomerhit wel doorkomen.

The Cure, Gorillaz en Ravyn Lenae als eerste namen.

Gorillaz tourt dus ook in augustus maar zal wel Werchter zijn zeker? Ravyn Lenae mag met haar zomerhit wel doorkomen.
Gorillaz, Florence en 21 Pilots die hele zomer touren. Zal er dus vanaf hangen hoe alles zal verdeeld worden.

Gorillaz, Florence en 21 Pilots die hele zomer touren. Zal er dus vanaf hangen hoe alles zal verdeeld worden.
Had jij een tijdje geleden niet eens gezegd dat Chokri Gorillaz graag ook eens op Pukkelpop wou hebben? Qua tourdata zou het dus wel lukken.

Ben meer getriggerd doordat ik Milk Inc zie in dat lijstje.
Ik had ze dit jaar al verwacht als "verrassing", maar nu dat ze officieel terug zijn en sportpaleizen vullen, denk ik dat ze ook wel eens op Pukkelpop gaan staan. Als dance-afsluiter is misschien ambitieus, maar ik zocht wat BENELUX-namen voor de hogere spots... En ik kwam niet zo heel ver. ;)

Aankondigingen voor de Scandinavische festivals, lijken toch wel weer in de richting van een goeie line-up te wijzen.
En als Tame Impala niet zou touren, is Florence + Gorillaz om het festival af te sluiten geen verkeerd alternatief!

Met dan nog Lorde, Tyler en Turnstile, zou het voor mij alvast heel erg interessant worden. Maar goed, dat is misschien allemaal wat veel van het goede :cool:

Gorillaz kan ook wel werken op Pukkelpop denk ik, maar die gaan geen volle wei trekken.

• Leuk
Waarderingen: RutgerGM
Wat een bizarre reactie, dit is toch gewoon een minister die de mededingingsautoriteit vraagt om zijn werk te doen?
Goh, je hebt daar Jeroen Soete die roept dat festivals nu helemaal onbetaalbaar dreigen te worden. Alsof ze plots 25 euro extra bij de dagtickets gaan gooien omdat het LN geworden is.

• Leuk
Waarderingen: TNFke
Goh, je hebt daar Jeroen Soete die roept dat festivals nu helemaal onbetaalbaar dreigen te worden. Alsof ze plots 25 euro extra bij de dagtickets gaan gooien omdat het LN geworden is.
Ja het feit dan Livenation langzamerhand een volledige monopolie begint te krijgen in de live muziekindustrie zal vast geen invloed hebben op de prijzen in de lange termijn.

laten we met z'n allen doen alsof er niets aan de hand is en dan over een paar jaar gaan zeiken dat Livenation kan doen wat ze willen omdat er geen concurrentie meer is, waar uiteindelijk natuurlijk de consument de dupe van is

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: lennertw en Bubba
Met jouw leeftijd zou je je de laatste editie de vrijdag in de Club bij momenten zelfs ongemakkelijk jong hebben gevonden tussen al die oude zakken die naar Mogwai en Karate stonden te kijken. 😀

Er bestaat bij veel mensen een verkeerde of op z’n minst gezegd een overdreven perceptie over PKP. Halverwege de ‘50 hier en nog steeds op mijn plaats daar. Mogelijkheden genoeg om te ontsnappen aan de Pommelienen en Joosten op de affiche als het dat is wat je afschrikt.
Ik ben 50 en vlieg er nog steeds de volle 4 dagen in, camping inclusief (weliswaar niet meer de "Chill"). Ik hoop alleen dat de overname door Live Nation niet betekent dat de snoepjes op de affiche er voor mij niet meer gaan bij zijn. Ik ga niet naar PKP voor 8 podia met meer van hetzelfde, ik wil alternatieve bands, kleine bands, en alle soorten muziek kunnen beleven.

Wat een bizarre reactie, dit is toch gewoon een minister die de mededingingsautoriteit vraagt om zijn werk te doen?
- De BMA is een onafhankelijke administratieve instantie, daar heeft een minister zich niet mee te moeien.
- De kamer dient niet voor kleine bedrijven te bespreken. (De Factory heeft amper 8 mensen in dienst).
- Het zijn artiesten (lees management) die de prijzen bepalen.

Users who are viewing this thread