Pukkelpop 2026

Even opgezocht, het was 2012, stond toen om 14.30 inderdaad.
Volgens mij heb ik toen Labrinth op de main gezien in die editie van 2014, vrij vroeg op de main. Het gros was toen wat aan het wachten op die ene hit. Levels? Snoop stond er die laatste dag?

Het is hier onlangs nog al eens besproken, maar als ik die oude line ups zie valt pas op hoeveel minder bands ze tegenwoordig boeken. Die dag met snoop: 8 bands main, 9 marquee,...
Stevige krimpflatie nu, veel meer pauze op elk podium nu

Is er nog niet zo lang geleden nog een editie geweest waarbij er in de Dancehall (toen nog) maar 4 of 5 namen stonden?

• Leuk
Waarderingen: DDave
Inderdaad, geen idee meer naar waar, maar dan nog steeds apart dat zo een grote naam om 14.30 op de main stond.
Hij stond toen 2 avonden na elkaar in Nederland blijkbaar, en maakte een tussenstop op Pukkelpop.

Inderdaad, ik denk dat zo'n boekingen/slots toevalstreffers zijn, dat ze geen artiesten vastleggen met zo'n slot in het achterhoofd.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2026-02-17 134841.png
    Schermafbeelding 2026-02-17 134841.png
    63,5 KB · Weergaven: 33
Betreffende Turnstile. Het is rond Pkp altijd al vroeger donker.
Dus:
00u30-02u Yungblud
22u30-23u30 Djo
20u30-21u30 Turnstile

Dus is nog wel oké …

Laatst bewerkt:
Maar ik vrees dat Yungblud weidegelijk anderhalf uur krijgt. En misschien willen Djo en/of Turnstile wel een kwartiertje langer krijgen, als sub? Dan komt Turnstile alsnog snel uit op een begintijd van 19u15.

• Leuk
Waarderingen: elo
Maar ik vrees dat Yungblud weidegelijk anderhalf uur krijgt. En misschien willen Djo en/of Turnstile wel een kwartiertje langer krijgen, als sub? Dan komt Turnstile alsnog snel uit op een begintijd van 19u15.
Tenzij ze tot 2 uur doorgaan op mainstage, wat wel nog gebeurd is. Zeker de eerste dag.

Tenzij ze tot 2 uur doorgaan op mainstage, wat wel nog gebeurd is. Zeker de eerste dag.
Ja, maar dat was wel steeds voor het dansbare slot. Laatste keer dat een niet-dancenaam afsloot (Billie Eilish in '23), was de main om 00u30 al klaar.

Ja, maar dat was wel steeds voor het dansbare slot. Laatste keer dat een niet-dancenaam afsloot (Billie Eilish in '23), was de main om 00u30 al klaar.
Hangt ook wel af van de artiest zelf. Sommige zien dat uur misschien niet zitten. Yungblud ziet schijnbaar alles zitten. Zal sowieso wel anderhalf uur spelen. De rest een uurtje. Tot 1 uur, 2 uur of nog ander uur. Het antwoord kennen we eind juli wellicht...

• Leuk
Waarderingen: mattman
Hangt ook wel af van de artiest zelf. Sommige zien dat uur misschien niet zitten. Yungblud ziet schijnbaar alles zitten. Zal sowieso wel anderhalf uur spelen. De rest een uurtje. Tot 1 uur, 2 uur of nog ander uur. Het antwoord kennen we eind juli wellicht...
Ja, precies. Nu vind ik zo'n heel laat slot tot 2 voor een naam als Yungblud (of iets anders in dat genre) een beetje atypisch voor het festival. Wie weet zetten ze er nog wat feestelijk na ook natuurlijk, het is en blijft de vrijdagavond. Houdt het speculeren leuk tot aan het blokkenschema.

Ja, precies. Nu vind ik zo'n heel laat slot tot 2 voor een naam als Yungblud (of iets anders in dat genre) een beetje atypisch voor het festival. Wie weet zetten ze er nog wat feestelijk na ook natuurlijk, het is en blijft de vrijdagavond. Houdt het speculeren leuk tot aan het blokkenschema.
Yungblud die maakt er wel een feestje van.

• Haha
Waarderingen: RutgerGM

Users who are viewing this thread