Pukkelpop 2026

Kun je dagtickets doorgaans zonder verlies doorverkopen in de resale? Anders is dat nog een optie, nadat je zelf een combi in de resale hebt weten te scoren.
Nope, ze rekenen 16 euro administratiekost aan per verkocht ticket. Maar zou zo wel alsnog een deel van mijn meerkost kunnen recuperen, als mijn drie dagtickets dan natuurlijk ook effectief verkocht worden.

Nope, ze rekenen 16 euro administratiekost aan per verkocht ticket. Maar zou zo wel alsnog een deel van mijn meerkost kunnen recuperen, als mijn drie dagtickets dan natuurlijk ook effectief verkocht worden.
Neemt de koper die kosten niet op zich?

Als ik het goed begrijp kan je via de site ook gewoon 3 losse dagtickets kopen samen met een campingticket. Iemand die hier ervaring mee heeft? Dan moet ik dus elke dag een nieuw bandje halen maar zijn er nog andere beslommeringen die het mij moeilijker maken dan met een gewoon combiticket?
Je camping is aan 1 ticket gekoppeld en staat op de tag van dat dagbandje gedrukt, ik weet niet of dat officieel iets uitmaakt, maar vorig jaar zelf wel geen problemen mee gehad. Verder geen issues mee gehad.

• Leuk
Waarderingen: Jaulez
Zeer kwalijke evolutie dat opeenhalfuuruitverkocht zijn. Leuk en interessant voor de organisatie, het is ze zeker gegund.
Maar vanuit muzikaal oogpunt betwijfel ik of dit een goede zaak is.
Je krijgt sowieso van alles wat nog geprogrammeerd moet worden niet meer de echte fans/liefhebbers. Zonde toch, zowel voor de groep als de fans.
Bovendien komen er nu blijkbaar velen voor de ´beleving' (inderdaad, deze is uitstekend) boven de muziek en dat mag toch niet de voornaamste beweegredenen zijn vind ik.

Je loopt ook het risico dat de organisatie nog maar weinig (financiële) inspanningen gaat doen om de (imho) zwakke line-up aan te dikken. (Al verwacht ik dit niet, pkp kennende). :)

Enfin, ik heb toch maar tickets gekocht, goede muziek en vooral wat interessant nieuw (of oud) spul gaat er wel zijn.

Maar deze evolutie vind ik doodjammer.

Zeer kwalijke evolutie dat opeenhalfuuruitverkocht zijn. Leuk en interessant voor de organisatie, het is ze zeker gegund.
Je krijgt sowieso van alles wat nog geprogrammeerd moet worden niet meer de echte fans/liefhebbers. Zonde toch, zowel voor de groep als de fans.
Bovendien komen er nu blijkbaar velen voor de ´beleving' (inderdaad, deze is uitstekend) boven de muziek en dat mag toch niet de voornaamste beweegredenen zijn vind ik.

Je loopt ook het risico dat de organisatie nog maar weinig (financiële) inspanningen gaat doen om de (imho) zwakke line-up aan te dikken. (Al verwacht ik dit niet, pkp kennende). :)

Enfin, ik heb toch maar tickets gekocht, goede muziek en vooral wat interessant nieuw (of oud) spul gaat er wel zijn.

Aannames, aannames, aannames ;)

• Leuk
Waarderingen: CSM en Timmetje
Glastonbury verkoopt ook uit zonder één artiest aan te kondigen. Als je het festival kent dan ga je sowieso. In mijn geval omdat ik bijvoorbeeld op 3 km van de wei woon. Een festival in mijn achtertuin quoi. En als de wind 'goed' staat hoor ik de beats van de boiler zelfs in mijn bed.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie en yannickd
Ben dus voor de dagtickets gegaan. Ik ben er bij! :)

Proberen in augustus nog de dagtickets te verkopen en een combi te scoren om zo nog wat geld te recuperen maar dat zijn zorgen voor later!
Heb vorig jaar nog de 1e dag van de herverkoop in de vroege ochtend een combiticket kunnen aanschaffen. Een 2-tal uur later waren er geen meer beschikbaar. Snel bij zijn dus.

• Leuk
Waarderingen: jonveras

Ja, daar had ik het gisteren hier ook over (heb de post wel verwijderd, elo citeerde er wel een zin van) Dat ze toch ook wat kleine acts en acts van Lift, Club en Backyard bekend maken voor ze de ticketverkoop starten. Voor een halfvolle Lift of Club van half geinteresseerde en pratende mensen spelen op een festival met dagelijks 66000 bezoekers. Welke band wil dat?
Natuurlijk gaan die acts je combitickets niet uitverkopen, maar ik vind die acts wel net meestal de interessantste. Die kleinere acts komen er natuurlijk nog wel, maar welke en op welke dag? Niet ieder jaar beviel me hun keuze daarin even goed...
Dat ze voor de dagtickets weg zijn (en volgend jaar voor de ticketverkoop start) toch ook wat kleine interessante namen aankondigen.

Nu, ik zou zeggen van niet. Er ligt al veel vast. Maar heb al vaker gehoord dat bands die nog hangende zijn wel durven afhaken als de boel volledig uitverkocht is. Nog dagtickets genoeg momenteel. Moeten we ons geen zorgen over maken totnu.

Reden daarvoor is eenvoudig. Sommige acts willen altijd dat hun fans nog zeker aan tickets kunnen raken. Gaat dan eerder over midsize acts. Geen kleintjes of dj’s.

Glastonbury verkoopt ook uit zonder één artiest aan te kondigen. Als je het festival kent dan ga je sowieso. In mijn geval omdat ik bijvoorbeeld op 3 km van de wei woon. Een festival in mijn achtertuin quoi. En als de wind 'goed' staat hoor ik de beats van de boiler zelfs in mijn bed.
Natuurlijk wil elke band gewoon op Glastonbury staan. Zoveel media aandacht dat die zich alles kunnen permitteren. Acts bieden zichzelf toch aan. Alleen de headliners kunnen wel eens ietsje moeilijker zijn.

Bwa. Ik heb het gevoel dat met deze beperkte resem namen bekend wel een mooi kader heeft geschept voor de rest van het programma. Er is weer wat van alles voor iedereen. Je hebt commerciële acts als Zara Larsson, Sombr, Bazart etc., je hebt indie darlings als Geese, Blood Orange, Dijon, de classic dance namen als KI/KI, KETTAMA, Pendulum, de elektronische live acts als Underworld en Maribou State. Het hardere werk als Deftones, Amyl en Turnstile. Denk dat de krijtlijnen voor deze editie wel mooi zijn uitgetekend.

Na het bericht van "jaartje overslaan", had ik deze niet verwacht 🙈 leuk dat de andere anciens toch ook blijven komen!

• Leuk
Waarderingen: bartv
Als ik het goed begrijp kan je via de site ook gewoon 3 losse dagtickets kopen samen met een campingticket. Iemand die hier ervaring mee heeft? Dan moet ik dus elke dag een nieuw bandje halen maar zijn er nog andere beslommeringen die het mij moeilijker maken dan met een gewoon combiticket?
Dit mailtje kreeg ik in 2010. Dat ze dat uit eigen initiatief deden is toch prachtig. Door de betalingsproblemen bij de verkoop mogen ze deze geste zeker herhalen. Ik kreeg toen trouwens een combi-bandje.

Ik heb gelukkig na 10x proberen en dus 10x voor 3 personen gegevens te moeten invullen wel 3 combi's kunnen kopen.

Screenshot_20260215_193644_Outlook.jpg

Dit mailtje kreeg ik in 2010. Dat ze dat uit eigen initiatief deden is toch prachtig. Door de betalingsproblemen bij de verkoop mogen ze deze geste zeker herhalen. Ik kreeg toen trouwens een combi-bandje.

Ik heb gelukkig na 10x proberen en dus 10x voor 3 personen gegevens te moeten invullen wel 3 combi's kunnen kopen.

Bekijk bijlage 18551
Dit is inderdaad wel een heel mooi gebaar. Dat zou nu een verschil maken van 72 Euro voor zij die nu verplicht zijn om drie dagtickets te kopen. Een combiticket kost 287 euro en drie dagtickets kosten samen 402 euro , een verschil van 115 Euro. Benieuwd of Pukkelpop naar deze goede tip willen luisteren.

• Leuk
Waarderingen: Bungle Jungle

Users who are viewing this thread