Pukkelpop 2026

je kunt de festivals van 20+ jaar geleden ook totaal niet meer vergelijken met de festivals van nu natuurlijk

3-4x meer acts per dag, meer podia, betere infrastructuur. grootsere shows, etc (en meer festivaldagen natuurlijk)
Gaat niet op voor Pukkelpop wat betreft meer optredens. Voor 2011 had je op elke stage wel 10 of 11 bands staan, waar het er nu maar een stuk of 7 zijn.

Gaat niet op voor Pukkelpop wat betreft meer optredens. Voor 2011 had je op elke stage wel 10 of 11 bands staan, waar het er nu maar een stuk of 7 zijn.
Inderdaad, pukkelpop had vroeger veel meer optredens. Er zijn nu veel langere pauzes op alle podia. Echt een opvallend verschil

Voor Werchter Boutique was ook 90min officieel, en we zijn ruim uur later geëindigd. Het begon even te regenen en dan werd Purple Rain ingezet o.a.

Toen op korte tijd 3x Prince kunnen zien. Heel blij mee.
De tickets werden toen live is live gewijs naar uw hoofd gesmeten.

Wat voor een opmerking zelfs… Major Lazer was toen enorm groot. En Chokri zei het zelf toen in de pers: die is eigenlijk niet deftig te vervangen.
Als het Prince-verhaal klopt is dat een flauw excuus. En voor zover ik weet heeft de grote Majoor nooit een Sportpaleis uitverkocht?

Hoe dan ook: wie dat Prince-scenario gesaboteerd zou hebben, om welke reden dan ook, is wat mij betreft een eikel, het spijt me. :)

• Leuk
Waarderingen: mattman
Terug update van het BTW-front: ook de eerste minister zegt nu na Vooruit dat de ganse btw-saga: verhoging van zes procent naar twaalf procent
maar met uitsluiting van sommige categorieen cultuur die zes procent terug naar de tekentafel moet. Wellicht zal dat wel de nodige tijd vergen (krokusverlof?) waarna het nog voor voorafgaandelijk juridisch advies naar de Raad van State wordt gestuurd alvorens gestemd te worden door het parlement. Ik vermoed een vertraging met één tot twee maanden dus of een april of een mei als nieuwe deadline voor de btw-verandering.

Als het Prince-verhaal klopt is dat een flauw excuus. En voor zover ik weet heeft de grote Majoor nooit een Sportpaleis uitverkocht?

Hoe dan ook: wie dat Prince-scenario gesaboteerd zou hebben, om welke reden dan ook, is wat mij betreft een eikel, het spijt me. :)
Major lazer heeft in paleis 12 gespeeld wel, dat is dezelfde capaciteit als het Sportpaleis

• Thinking
Waarderingen: timv
Komt er denken jullie nog een pakketje namen voor de start van de VvK eigenlijk?

Nu dat Lowlands voor de eerste keer NIET binnen een paar uren uitverkocht is, welke dag van Pukkelpop denken jullie dat eerst zal uitverkocht worden en in welke maand? Ik vermoed dat het deze keer geen Chapell Roan of Billie Eilish toestanden zullen zijn dat men binnen een dag alle dagtickets uitverkoopt.

Krimpflatie noemen ze dat, minder waar geven voor hetzelfde geld.
Het valt te zien hoe je het bekijkt. Je kreeg meer acts, maar in ruil ook een pak kortere settijden. Op zeldzame uitzonderingen na speelden alle acts voor 20u een settijd van maximaal 40 à 50 minuten. En dat is volledig begrijpelijk voor nieuwe acts met 1 album. Maar tegelijk was het toch zuur om op mijn eerste Pukkelpop gevestigde waarden als Deftones en Dinosaur Jr dik 45min te zien spelen op de main stage. Of wat te zeggen van headliners Faith No More, Placebo en Arctic Monkeys die elk slechts 70-75min kregen?

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Nu dat Lowlands voor de eerste keer NIET binnen een paar uren uitverkocht is, welke dag van Pukkelpop denken jullie dat eerst zal uitverkocht worden en in welke maand? Ik vermoed dat het deze keer geen Chapell Roan of Billie Eilish toestanden zullen zijn dat men binnen een dag alle dagtickets uitverkoopt.
Zondag, binnen de week denk ik, gen-z dag

Het valt te zien hoe je het bekijkt. Je kreeg meer acts, maar in ruil ook een pak kortere settijden. Op zeldzame uitzonderingen na speelden alle acts voor 20u een settijd van maximaal 40 à 50 minuten. En dat is volledig begrijpelijk voor nieuwe acts met 1 album. Maar tegelijk was het toch zuur om op mijn eerste Pukkelpop gevestigde waarden als Deftones en Dinosaur Jr dik 45min te zien spelen op de main stage. Of wat te zeggen van headliners Faith No More, Placebo en Arctic Monkeys die elk slechts 70-75min kregen?
Bij Arctic Monkeys was dat ruim voldoende, anders vielen we zeker in slaap😅

Beslissing was toch vooral financieel ingegeven na een paar moeilijke edities.

• Leuk
Waarderingen: Jojo en Joslittel

Users who are viewing this thread