Pukkelpop 2025

Bijna allemaal clubshirts. Maar dan van Al Nassr over AS Roma en Sporting Lissabon via RC Genk (tot daar aan toe, dat is de regio) tot Engelse clubs, vanalles wat. Ik denk dat het meer een modegril is dan wat anders. Ik ga alvast nooit mijn voetbalshirts dragen op een festival, daar komt alleen maar ellende van.
Ik heb echt veel AC Milan gezien en ook wat Napoli. Liverpool en Arsenal waren ook goed vertegenwoordigd.

Het was dus een goede maar lange dag gisteren. Hoogtepunten waren Balu Brigada, Karate, CMAT en Vampire Weekend. De mensen waren zoals gewoonlijk erg vriendelijk en er was geen enkele negatieve sfeer. Het aantal mensen dat tijdens Chappell Roan praatte was enorm. Sommige mensen kwamen gewoon om te zeggen dat ze er waren. Ik vond haar oké, niets spectaculairs.

Het nieuwe Booth-podium is helaas een teleurstelling; het had hetzelfde moeten zijn als voorheen, maar dan groter. Ik denk dat ze het persoonlijk verpest hebben.

Ik ben vroeg in de ochtend in de Irish Times in Hasselt voor een beetje rust en voetbal. Festileaksbijeenkomst tussen 15.00 en 15.30 uur in het café?

Begonnen met the Haunted Youth, zoals elke keer top maar kon het gewoon niet houden van de warmte in de Marquee. Ben naar buiten moeten gaan. Jammer dat ze op zo een vroeg uur stonden, deze band had ik graag na zonsondergang willen zien...
Wel op tijd naar Pommelien kunnen gaan voor een goede plaats vooraan, best geamuseerd en ze had de hele wei mee maar na een uurtje was ik bien cuit in de zon dus op zoek naar een waterpunt.
Eens gevonden stond er een onmogelijk lange rij. Drie punten leek mij veel te weinig, dan had ik liever gehad dat ze het flessenwater wat goedkoper gemaakt hadden.
De warmte was dus wel een ding voor ons dus was blij toen de zon onderging. Chappell, OatW vond ik ok zonder meer.
Twee hoogtepunten voor mij waren SONS (wat een enthousiasme!) en Amelie Lens. Stonden helemaal vooraan bij Amelie en ze bedankte erg emotioneel na het afronden van haar set. Begrijpelijk na wat ze heeft meegemaakt deze week en chapeau dat ze in die omstandigheden niet heeft afgezegd en er gewoon keihard voor ging.

Mijn hoogtepunten van gisteren waren palaye royale, vampire weekend en cmat ook naar Chappell Roan gaan kijken het was goed maar voor mij persoonlijk geen 5 sterren waard.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Heeft iemand nou echt gezegd dat het publiek bij Chappell Roan niet zo groot zal zijn? Het staat in de top 5 van Pukkelpop-publieksaantallen aller tijden!
Dat viel mee hoor, kon makkelijk vooraan geraken. Pommelien was drukker volgens mij.

Show van gisteren was Vampire Weekend. Wat een heerlijk geniale band is dat toch. ❤️

• Leuk
Waarderingen: Moniek, JP5 en yannickd
Jamie XX was slaapverwekkend de eerste 20 minuten. Vervolgens naar Clown Core geweest en wtf was dat joh😂

Weinig festileakers bij High Vis geweest precies?

Van begin tot einde werd ik kapot gebeukt in de mosh, die bestond uit een gevaarlijke mix van OG hardcorepunk gasten en dikke zatte oude obese mannen die van hun dame maar een weekend per jaar naar een festival mogen.

Hoogtepunt was een groepje jongens die omver werd gemaaid door een bulldozer van een vent terwijl ze op dat moment iemand rechtop probeerde te laten staan op een ander zijn schouders.

Band en publiek waren in topvorm. Dit gaat een optreden zijn die nog lang in mijn geheugen gaat kleven.

Wat zijn de gevoelens bij Chappell? Op de livestream in zuid-Frankrijk komt het wel over. Misschien net iets te lang gezien ze op zich nog maar net komt kijken en dus ook nog niet het aantal hits heeft als doorsnee headliner. Maar ze staat er wel.
Ik vond het behoorlijk saai met momenten. Tempo werd voortdurend vakkundig uit de set gehaald. Breng dit terug naar 10-15 minuten minder en je hebt een dijk van een show.

Van begin tot einde werd ik kapot gebeukt in de mosh, die bestond uit een gevaarlijke mix van OG hardcorepunk gasten en dikke zatte oude obese mannen die van hun dame maar een weekend per jaar naar een festival mogen.

Hoogtepunt was een groepje jongens die omver werd gemaaid door een bulldozer van een vent terwijl ze op dat moment iemand rechtop probeerde te laten staan op een ander zijn schouders.

Band en publiek waren in topvorm. Dit gaat een optreden zijn die nog lang in mijn geheugen gaat kleven.
Ik stond veilig aan de zijkant.
Keek hier naar uit. Zou in feb naar ze in de Oosterpoort, maar werd helaas ziek.

• Leuk
Waarderingen: Special Monkey

Ik was daar! En in de pit ook. Derde keer dat ik ze zag en altijd raak

Pfoe wat weinig volk bij CMAT
Eerste kwartier was toch flauwkes vond ik . Pas toen ze vertelde van de reacties op de foto's van haar zoon op social media en dat ze door sommigen niet sexy genoeg bevonden werd en nadien take a sexy picture with me lanceerde kwam het concert los.

Users who are viewing this thread