Pukkelpop 2025

Ja maar geen hiphop stuff voor de massa blijkbaar ;)
Ja, blijkbaar gewoon niet gekend genoeg solo, hij speelde ook geen Run The Jewels dingen. Los daarvan wel eens een ander type hiphop show. Heel erg 'spiritueel' zeg maar, je moet ervoor zijn, maar ik vond dat backing koor echt tof. Volgende keer dan maar met RTJ.

Stikstof, die erna stond, wel een ramvolle Dance Hall. En ook dat is kwaliteit, dus alle hoop is nog niet verloren.

• Leuk
Waarderingen: koolket
My point exactly... Parels voor de zwijnen! De mensen gaan niet meer naar festivals om groepen te ontdekken maar gewoon om te feesten, dus waarom zouden de festivals nog moeite doen om die dure groepen met veel materiaal groepen enz nog te boeken? Een DJ komt toch gewoon met zijn laptop of usb stick en zijn entourage... Zelfde verhaal voor die Hiphop en R&B stuff nietwaar? Plus de tenten zijn halfleeg voor die bands dus waarom nog moeite en geld daarin steken, terwijl je gewoon voor hetzelfde geld een playback show kunt boeken waar de tent op loose gaat?
Gelukkig zijn er nog festivals die het tegendeel bewijzen.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Yeah Brat summer... 1 jaar later ;) vinger aan de pols heet dat!

Zouden ze gewoon niet beter gitaar of indie gewoon afschaffen bij pkp? Mensen zitten toch meestal in de boiler of dancehall nee? Ze kunnen beter Indie op een apart festival zetten denk ik...
Michael Scott No GIF

My point exactly... Parels voor de zwijnen! De mensen gaan niet meer naar festivals om groepen te ontdekken maar gewoon om te feesten, dus waarom zouden de festivals nog moeite doen om die dure groepen met veel materiaal groepen enz nog te boeken? Een DJ komt toch gewoon met zijn laptop of usb stick en zijn entourage... Zelfde verhaal voor die Hiphop en R&B stuff nietwaar? Plus de tenten zijn halfleeg voor die bands dus waarom nog moeite en geld daarin steken, terwijl je gewoon voor hetzelfde geld een playback show kunt boeken waar de tent op loose gaat?
Definieer "de mensen" aub?
Uiteraard zijn er op festivals veel mensen die enkel komen feesten, het zou maar raar zijn als het anders was, "fest" zit al in het woord "festival" vervat.
Maar net zo goed heb je duizenden muziekliefhebbers die weken van tevoren hun spoorboekje invullen en niets liever doen dan leuke bands ontdekken of gevestigde waarden gaan bekijken.
Dus ik heb geen idee waarom je zou wensen dat de organisatoren enkel nog DJ's boeken of playback-acts.

Definieer "de mensen" aub?
Uiteraard zijn er op festivals veel mensen die enkel komen feesten, het zou maar raar zijn als het anders was, "fest" zit al in het woord "festival" vervat.
Maar net zo goed heb je duizenden muziekliefhebbers die weken van tevoren hun spoorboekje invullen en niets liever doen dan leuke bands ontdekken of gevestigde waarden gaan bekijken.
Dus ik heb geen idee waarom je zou wensen dat de organisatoren enkel nog DJ's boeken of playback-acts.
Omdat het gewoon niet leuk is voor de fans of bands om in een half lege tent te spelen is met op de achtergrond de beats van de boiler room...

Dus dan ga je die bands en hun fans bannen van het festival? o_O
Het heeft niks te maken met bannen, maar het gezellig en intressant te maken. Ik maak een suggestie dat het misschien beter is voor pukkelpop en in zeker mate ook voor dour festival van misschien een keuze te maken van welk publiek ze wensen te hebben? En ga dan voluit voor dat publiek... Nu is het nog vis nog vlees, ofwel gaan ze massaal naar de dance arena ofwel naar die alternatievere tenten maar beide publiek komt mekaar niet echt tegen...
Het is nu alsof je Tomorrowland wilt mixen met best kept secret en dat werkt volgens mij gewoon niet... Twee verschillende werelden, twee verschillende visies...

Naast Killer Mike heb ik toch niet zoveel extreem lege stages gezien. Alleen bij Stake was het akelig leeg, maar die stonden dan ook tegelijk met Soulwax. Ben nog nooit op Lowlands of Dour geweest, maar als ik zo de verhalen hoor heeft kwaliteit op Pukkelpop nog genoeg leven, meer dan bovenste 2 festivals in ieder geval

Naast Killer Mike heb ik toch niet zoveel extreem lege stages gezien. Alleen bij Stake was het akelig leeg, maar die stonden dan ook tegelijk met Soulwax. Ben nog nooit op Lowlands of Dour geweest, maar als ik zo de verhalen hoor heeft kwaliteit op Pukkelpop nog genoeg leven, meer dan bovenste 2 festivals in ieder geval
Zeker daarvan? Ik heb zowel Soulwax als Stake gezien. En er stond toch wel veel volk bij Stake? Grote pit, en erachter toch veel volk?

Vind het evenwicht op Pukkelpop eigenlijk wel prima en beter dan vlak voor de pandemie. In vergelijking met DTRH is Pukkelpop echt een droom en vind dat er echt genoeg interesse is in veel type namen. Een Killer Mike maakt nog geen zomer.

QOTSA weer onderweg.

Ik ben ook net terug van het zien van de Sex Pistols met Frank Carter op zang. Zou een mooie boeking zijn voor Pukkelpop 2025. Echt een leuke avond.

Het heeft niks te maken met bannen, maar het gezellig en intressant te maken. Ik maak een suggestie dat het misschien beter is voor pukkelpop en in zeker mate ook voor dour festival van misschien een keuze te maken van welk publiek ze wensen te hebben? En ga dan voluit voor dat publiek... Nu is het nog vis nog vlees, ofwel gaan ze massaal naar de dance arena ofwel naar die alternatievere tenten maar beide publiek komt mekaar niet echt tegen...
Het is nu alsof je Tomorrowland wilt mixen met best kept secret en dat werkt volgens mij gewoon niet... Twee verschillende werelden, twee verschillende visies...
Binnen 2 dagen uitverkocht door zowel liefhebbers van dance als van rock/indie. Waarom veranderen?
Je ziet al dat de programmering geleidelijk verandert, dus laat dit proces gewoon rustig zijn gang gaan. Dan zien we vanzelf wel waar het eindigt en of Pukkelpop dan nog mijn festival is. Zouden er de hele dag boilerroomartiesten zijn, dan haak ik af. Nu is er genoeg anders te zien en te horen.

Aurora mag nog eens terug komen naar Kiewit, rock Werchter mag ook maar liefst Pukkelpop. Heeft nog geen data in augustus volgend jaar dus het is nog mogelijk + van de tour data die tot nu toe bekend zijn is er geen enkele in België dus wie weet ik duim in ieder geval voor augustus op Pukkelpop.

Mwah dit gaat een bedenksel zijn. Behoorlijk grote namen ook wel voor R+L
Foo fighters zullen wellicht niet in Europa touren volgende zomer en Rock Werchter zal Linkin Park afsnoepen van Pukkelpop indien ze begin juli al in Europa touren. Maar er blijft voldoende lekkers over dan voor Pukkelpop. Ter info: de line-up van zaterdag dit jaar van de main van het Reading of Leeds festival
  • 12:00 - 12:30 Zino Vinci
  • 12:50 - 13:20 Courting
  • 13:40 - 14:10 Dead Poet Society (pkp)
  • 14:35 - 15:20 The Last Dinner Party
  • 15:50 - 16:30 Bleachers
  • 17:00 - 17:45 Fontaines D.C. (pkp)
  • 18:15 - 19:05 Raye (pkp)
  • 20:00 - 21:15 Lana Del Rey
  • 22:05 - 23:20 Fred again..(pkp)
pkp: traden ook op bij Pukkelpop 2024
Op de andere twee dagen (vrijdag en zondag) vond ik minder overeenkomsten:) met Pukkelpop maar Reading en Leeds heeft een groter budget (Lana del REYE en Fred Again...als zaterdag headliners) dan Pukkelpop en kan dus meer headliners aantrekken. Chapelle Roan, Idles, Jamie xx en Blossoms lijken me wel typische Pukkelpop namen met wie weet The Last Dinner Party op de main van Pukkelpop na hun succesvolle passage in de Barn dit jaar.

Users who are viewing this thread