Pukkelpop 2023

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Vanuit mijzelf gezien verkies ik op dit moment eigenlijk geen enkele andere act boven een King Gizzard concert.(Ik ga ze zelfs een paar dagen van tevoren nog in Keulen zien). Loyle Carner heb ik nog niet gezien, dus een objectieve mening kan ik niet helemaal geven.
Maar als je beide acts nog niet eerder gezien hebt, zou ik je absoluut King Gizz willen aanbevelen.
Ik zou letterlijk hetzelfde verhaal kunnen opschrijven, maar precies andersom.

Loyle Carner dit jaar live gezien in een kleine zaal en het was één van mijn favoriete optredens ooit.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.021
3.704
Niet minder belangrijk, ik ben een keer niet de BOB (althans 2 van de 3 dagen). Welke speciaalbieren zijn er?
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.833
Niet minder belangrijk, ik ben een keer niet de BOB (althans 2 van de 3 dagen). Welke speciaalbieren zijn er?
Vorig jaar Hapkin, Leffe (meerdere soorten), Kwak, Liefmans en witbier.
Op 2 plekken is er een uitgebreide speciaalbier bar: bij binnenkomst naar rechts voorbij de Club en bij de Dancehall in de buurt. Bij die laatste alles uit glas. Daarnaast zijn er op meerdere plekken op het terrein kleinere speciaalbier barretjes, maar daar krijg je alleen Leffe, Liefmans en witbier. Zo'n vol glas Hapkin (tripel) voor 1 bon was echt fantastisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Wat ik in eerste instantie kan zien weinig hele zware clashes, moet er nog even goed er voor zitten
 

Jodi

Playlistbediener
5 mei 2023
21
14
Vorig jaar Hapkin, Leffe (meerdere soorten), Kwak, Liefmans en witbier.
Op 2 plekken is er een uitgebreide speciaalbier bar: bij binnenkomst naar rechts voorbij de Club en bij de Dancehall in de buurt. Bij die laatste alles uit glas. Daarnaast zijn er op meerdere plekken op het terrein kleinere speciaalbier barretjes, maar daar krijg je alleen Leffe, Liefmans en witbier. Zo'n vol glas Hapkin (tripel) voor 1 bon was echt fantastisch.
Op de wei zijn volgens mij enkel bieren van Brouwerij Alken-maes beschikbaar o.a Grimbergen, Affligem, Hapkin, Brugse witte.
Leffe en Kwak zijn van InBev.
 
  • Leuk
Waarderingen: Special Monkey

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.833
Op de wei zijn volgens mij enkel bieren van Brouwerij Alken-maes beschikbaar o.a Grimbergen, Affligem, Hapkin, Brugse witte.
Leffe en Kwak zijn van InBev.
Dan was Leffe Affligem. Dacht toch Kwak gezien te hebben, maar zal dan een ander speciaalbier zijn geweest met raar glas.
 

ElHaasio

Playlistbediener
19 jul 2022
10
4
Dit jaar alleen de zondag, denk dat het zoiets wordt:

Kids with Buns >>> Giant Rooks >>> Dylan >>> Dropkick Murphys >>> girl in red >>> Macklemore >>> Loyle Carner (/King Gizzard) >>> Florence + the Machine >>> Foals (/Bonobo) >>> The Killers

Zal nog wel iets sneuvelen om te voorkomen dat we vanaf 15.00 van podium naar podium rennen, maar wat een heerlijke dag. Helaas 2 onmogelijke clashes waar ik van baal, maar denk dat het toch Loyle Carner (vorig jaar King Gizzard op BKS was een van mijn favoriete optredens, maar Loyle Carner schijnt ook heel bijzonder te zijn..) en Foals gaan worden, luxe probleem.

Zin in!
 

Pukkelpopper

Gouden Tip
20 jul 2022
426
281
Ze hebben de club een kwartslag gedraaid met de zijkant van de tent achter het laatste huis voor je de festival weide hebt. Zal straks proberen foto’s te maken.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
hoe is t eigenlijk met drugs gebruik op PP
ik weet dat er op LL overdag niet veel is, maar snachts in de bravo ( en iets minder in de xray en india) staat iedereen er vol op.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.833
hoe is t eigenlijk met drugs gebruik op PP
ik weet dat er op LL overdag niet veel is, maar snachts in de bravo ( en iets minder in de xray en india) staat iedereen er vol op.
Een stuk minder dan op Lowlands. Boilerroom staat wel bijna iedereen te knikkerbollen en te knarsetanden, maar dan de hele dag.
 

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
248
363
hoe is t eigenlijk met drugs gebruik op PP
ik weet dat er op LL overdag niet veel is, maar snachts in de bravo ( en iets minder in de xray en india) staat iedereen er vol op.

Vorig jaar niet veel drugsgebruik gezien buiten de boiler room om. Soms zie je in de Marquee iets, maar eerlijk gezegd is het weinig in vergelijking met Dour, Lowlands, of een gemiddeld Nederlands festival.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
btw king gizzard & knocked loose een vervelende clash. Heb meer zin in king gizzard maar heb knocked loose nog nooit gezien in tegenstelling tot king gizzard wat live fantastisch memorabel was op pukkelpop? Heb het idee ddat de sfeer bij king gizzard leuker gaat zijn en veiliger. Want er gaan een paar slammers zijn bij knocked loose en aan de rand ervan mss wat voorzichtigere mensen op apengapen, headbangen enz...
Ook opvallend hoe vroeg de backyard eindigd en hoe vroeg hij begint terwijl de main dan dikwijls nog niet bezig is. Ik verwacht nog een vroege main opener zoals x!nk of xink ook vroeg opent. Is moderat zo bekend en passend voor de marquee? Kijk al uit naar 2many dj's live. Gaat de sfeer daar gelijkaardig zijn als met chase & status dj set? Hoop dat king gizzard dat heel lange nummer spelen wat als eerste staat bij pukkelpop voorstellen die je kan luisteren (full set, dat wel één lang nummer lijkt van meer dan 20 min?)
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Gebruikers die dit onderwerp bekijken