Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Zelfs als ze Will Tura boeken, dan verkopen ze uit. Iedereen staat te springen om te bouncen, zuipen, moshen en flirten.
Ik denk dat het probleem inderdaad bij het boeken van bands ligt. Als om de haverklap festivals afzeggen, gaan bands hun tour opgeven omdat het financieel niet meer interessant is.

QOTSA heeft bv. enkel R/L op de agenda staan. Gaan die echt voor een handvol shows naar Europa komen?
De oplossing is lokaal boeken, lijkt me. De Britse festivals die deze zomer doorgaan, bestaan voor 90% uit acts uit eigen land. En Lowlands kan je momenteel ook samenvatten als "enkel Benelux + UK". Dan maakt het ook niet echt uit als een festival er de stekker uit trekt, in het ergste geval doet een act 3-4 individuele trips tussen thuisbasis en festivals die wel doorgaan.

Is in mijn ogen overigens nog een reden om voor een beperkt aantal podia te gaan. Als je 3 dagen lang 8 podia moet boeken met acts uit slechts een handvol landen, dan kom je al snel bij onnodige opvulling terecht.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Zou me dus niet verbazen dat we alsnog een uitgedund concept krijgen met 4-5 podia en een bezoekersaantal dat eerder naar 40-45K neigt.
Ik heb werkelijk nog niemand zien hard maken wat het virologische verschil is tussen een uitgedunde en een normale versie. Indien broeihaard van besmettingen, is er op dat niveau maar weinig verschil meer tussen 40 en 65 imo. En ik denk dat we er moeten van uitgaan dat tegen dan iedere 16-jarige minstens deels is gevaccineerd. 40 à 45k bezoekers is quasi een normale Pukkelpop, denk dat je de laatste jaren wel enkele uitzonderingen hebt met het bordje uitverkocht op op bepaalde dagen, maar algemeen schat ik dat dat voor een editie zowat het bezoekersaantal is.
Pukkelpop moet niet van 0 beginnen, early bird tickets zijn al verkocht (eind 2019, een paar maanden na de laatste editie). Ik heb geen idee hoeveel dit er zijn trouwens, maar ik denk geen grote aantallen...
Ah ja, die stoot. Zogenaamde early birds voor dezelfde prijs als de editie van 2019 verkopen en de normale prijs die dan zou worden opgetrokken, da's ook een manier om je prijs op te trekken natuurlijk, bah. Die betalende camping sinds kort ook nog steeds niet vergeten overigens.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Is in mijn ogen overigens nog een reden om voor een beperkt aantal podia te gaan. Als je 3 dagen lang 8 podia moet boeken met acts uit slechts een handvol landen, dan kom je al snel bij onnodige opvulling terecht.
Al de namen die kaoss tot nu toe heeft genoemd kunnen in principe terecht op Mainstage, Marquee, Club en Castello/Dancehall imo. Dussum. Het kan toeval zijn, natuurlijk maar toch.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.508
Klopt niet he. Leakt sinds pkp 2020, is niet doorgegaan dus er is nooit een check van geweest.
Joh, de tijd vliegt blijkbaar. Staat mij bij dat hij al eerder wat waarheden had gedropt hier. We weten hopelijk binnenkort hoe legit hij is.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Joh, de tijd vliegt blijkbaar. Staat mij bij dat hij al eerder wat waarheden had gedropt hier. We weten hopelijk binnenkort hoe legit hij is.
Zijn allereerste leak was Drake en RATM voor 2020. Spijtig dat hier nooit zekerheid rond kwam.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Klopt niet he. Leakt sinds pkp 2020, is niet doorgegaan dus er is nooit een check van geweest.
Naar mijn aanvoelen lekt ie al veel langer soms 's wat dingen. Nu, zo gek zijn de namen die al zijn gedropt nu ook weer niet natuurlijk.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Naar mijn aanvoelen lekt ie al veel langer soms 's wat dingen. Nu, zo gek zijn de namen die al zijn gedropt nu ook weer niet natuurlijk.
Kan je nagaan hoor. Lekte voor pkp 20 voor het eerst. Lid geworden sinds 3 maart 2020 en begon onmiddelijk met RATM en Drake.
Lekt vaak iets ja. Maar de geloofwaardigheid is nog niet zeker, ben er wel zeer benieuwd naar. Dus shoot maar verder Kaoss ;)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Vind dat er inderdaad wat meer terughoudendheid mag zijn rond de geloofwaardigheid van Kaoss. Ken wordt hier op andere topics geviseerd als een aandachtszoeker die enkel binnenkoppers lost, terwijl hij nochtans het een en ander lijkt te weten over de gang achter de schermen bij LN. Ondertussen lost Kaoss quasi enkel namen die al geboekt staan voor andere festivals in dezelfde periode, en schrijven we hem alvast op als betrouwbaar.

Om daarvan nog maar een voorbeeld te geven: STAKE heeft gisteren op hun socials gepost dat ze binnenkort met festivaldata komen. Dan is het gemakkelijk om hen vandaag ineens te vermelden...
 

stillraven

Playlistbediener
14 okt 2020
25
14
Op VTM Nieuws zei Jelle Frencken dat het Overlegcomité gaat kijken naar een maximumcapaciteit voor grote festivals, Pukkelpop en Tomorrowland. Dat zou gezet worden op 50.000 per dag, wat minder is dan de 66.000 die Chokri Mahassine beoogde. Pas morgenavond weten we het officiële besluit, het is allemaal wat mistig want welke maatregelen gelden allemaal op het terrein, dat weten we ook niet.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
hoofdact "ligt vast" maar denk toch dat ze bij Pukkel serieus aan het rekenen zijn.
Financieel kan er niet veel meer mislopen vrees ik.

En wie gelooft Chokri eigenlijk nog?
 

stillraven

Playlistbediener
14 okt 2020
25
14
Er is een meevaller (maximum capaciteit) en ook tegenvaller (testen):

"Toch 75.000 mensen per dag op grote festivals"​



Hoewel er gisteren plots sprake was van een beperking op de capaciteit van grote festivals in de tweede helft van de zomer, zou het Overlegcomité vandaag toch beslissen dat er maar liefst 75.000 mensen per dag aanwezig mogen zijn op die festivals. "Dat lijkt op maat gemaakt van festivals als Pukkelpop en Tomorrowland", zegt VTM-journalist Jelle Frencken daarover. Welke modaliteiten zullen gelden voor die festivals, daarover zijn nog geen details bekend, maar naar verwachting zullen festivalgangers zich om de twee dagen moeten laten testen.
Andere "vervelende" regels zouden ook vandaag besproken worden, maar denk dat het nog lang gaat duren (einde van de maand). Volgende week vrijdag is er nog een Overlegcomité als ze er vandaag niet uit raken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
Er is een meevaller (maximum capaciteit) en ook tegenvaller (testen):

Andere "vervelende" regels zouden ook vandaag besproken worden, maar denk dat het nog lang gaat duren (einde van de maand). Volgende week vrijdag is er nog een Overlegcomité als ze er vandaag niet uit raken.
75.000 inclusief vrijwilligers dan neem ik aan, want buiten Werchter is er geen enkel festival met meer dan 75.000 bezoekers. Tomorrowland heeft een vrij lage limiet dacht ik.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
En ik denk niet dat mensen tegen gehouden gaan worden door testing.

WIJ WILLEN FESTIVALLEN EN JUICHEN

JUICHEN.jpg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken