Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

Als 80% van de volwassen bevolking gevaccineerd is mag er boven de 10000 gegaan worden volgens het plan. Maar ik hoor dat de experten Max 5000 willen voor de hele zomer. Pukkelpop, Werchter en Tomorrowland willen graag 30000, zodat het rendabel is.
Ze gaan afklokken op 20000 vermoed ik.

Zou kunnen dat het een kleinschaligere editie wordt met een aantal podia minder voor wat minder geld. Werchter kan met dat aantal al een aantal grote concerten op de wei organiseren, denk ik? En wist niet Alcatraz zo groot was.
Net ff opgezocht wat capaciteit van Alcatraz is. Zitten nu op 25k. Mogelijl dat zij met wat creativiteit nog wel met 20k uit de voeten kunnen. Een miniversie van Rw moet ook wel te doen zijn dan lijkt me. Gorillaz zal je er niet mee kunnen betalen maar een rits kleinere namen wel.

Maar opnieuw, wat is het virologische verschil tussen een event van 5, 10, 20 en 30.000 mensen? De omvang sure, maar het is en blijft een groot evenement waar van afstand totaal geen sprake kan zijn. Rare insteek van experten, hoewel ze ook wel zeker zullen weten waarover ze spreken maar toch.

DTRH en Lowlands gaan er ook moeten geraken met hun aantallen natuurlijk. Indien PKP QOTSA heeft, dan kost dat ook een potje natuurlijk. Denk anderzijds dat het misschien logistiek moeilijker wordt om 200 artiesten geboekt te krijgen in één weekend en plus door het mindere aantal toegelaten bezoekers misschien gaat opteren om een kleinschaligere versie neer te poten met bv. Main, Marquee, Boiler, Dancehall, Club en Chateau ofzo.

Maar opnieuw, wat is het virologische verschil tussen een event van 5, 10, 20 en 30.000 mensen? De omvang sure, maar het is en blijft een groot evenement waar van afstand totaal geen sprake kan zijn. Rare insteek van experten, hoewel ze ook wel zeker zullen weten waarover ze spreken maar toch.

DTRH en Lowlands gaan er ook moeten geraken met hun aantallen natuurlijk. Indien PKP QOTSA heeft, dan kost dat ook een potje natuurlijk. Denk anderzijds dat het misschien logistiek moeilijker wordt om 200 artiesten geboekt te krijgen in één weekend en plus door het mindere aantal toegelaten bezoekers misschien gaat opteren om een kleinschaligere versie neer te poten met bv. Main, Marquee, Boiler, Dancehall, Club en Chateau ofzo.
Met zo'n opstelling zou ik wel voor een kaartje opteren denk ik. Zolang ze niet gemakshalve vooral snijden in het 'bandjes gedeelte' van PkP en alle DJ podia in tact laten. Een DJ is toch makkelijker te programmeren dan een hele band + apparatuur + ondersteunend personeel. Juist de mix maakt PkP voor mij leuk en uiteraard heb ik een voorkeur voor de bandjes. Ben wel toe aan de nieuwe lichting bands aan het werk te zien daar in de tenten.

Ik heb nog nergens een officieel bericht gezien, jij wel?
Ik wacht ook nog even op de persconferentie voor mijn vreugdekreet. Dat er iets stond te gebeuren was al duidelijk maar als er wordt afgeklopt op 5000 mensen staan we nog steeds nergens.

Ik zie écht het verschil niet tussen 5,000 en 30,000. Iedereen gevaccineerd mag binnen, die dat dat niet zijn moeten zich laten testen en een negatieve test kunnen voorleggen. Mbt dat laatste kan het altijd zijn dat er vals-positieven zijn of omgekeerd, desalniettemin zal het gros dan wel oké zijn. Ik snap het niet. Ik hoop op een hoger aantal, al kan het misschien nog veranderd en opgekrikt worden naargelang het verloop van de vaccinatiestrategie.

Vreemd, door DOUR wel weer een streep.

Edit: O dat zou in Juli zijn, ik dacht dat het een augustus festival was.

Ik wacht ook nog even op de persconferentie voor mijn vreugdekreet. Dat er iets stond te gebeuren was al duidelijk maar als er wordt afgeklopt op 5000 mensen staan we nog steeds nergens.
Gaat over festivals van meer dan 5.000 mensen dus.

"Het Overlegcomité heeft beslist: vanaf 13 augustus mogen er opnieuw festivals doorgaan met meer dan 5000 mensen."

Binnen 5 minuten Chokri van Pukkelpop op Studio Brussel.

Chokri spreekt van een PKP met 66.000 mensen.

emotional justina machado GIF by Red Table Talk

Mijn pessimistische kant focust op de zin "We wachten nog af of het festival begrensd wordt of niet, en in welke mate." en de berichten van Jambon en de experts de voorbije dagen.

Mijn optimistische kant schreeuwt: "LET'S GO!!!!"

Zonder grappen, ik ben positief en denk dat er inderdaad veel mooie dingen gaan gebeuren deze zomer :D Klaar voor aankondigingen!

er is perspectief...

dat is alvast mooi
(valse hoop is ook hoop)

denk dat menigeen wel toe is aan "normale" festivals als het weer kan

Zal een stuk voortschrijdend inzicht zijn ook hè, men kan nu zeggen "oké, 5000 zullen we tegen dan wel kunnen toelaten" maar misschien evolueert dat in een volgend overleg wel? Ik weet het niet.

Nu snap ik het ff niet. Er is toch een besluit genomen? Dan is toch ook duidelijk wat de max is? Het besluit kan toch niet zijn: meer dan 5000 en u hoort later wel hoeveel. Daar kan je toch niet mee plannen.

Nu snap ik het ff niet. Er is toch een besluit genomen? Dan is toch ook duidelijk wat de max is? Het besluit kan toch niet zijn: meer dan 5000 en u hoort later wel hoeveel. Daar kan je toch niet mee plannen.
Welkom in België :LOL: Ik ben niet eens verrast meer.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread