Pinkpop 2026

En als Ticketmaster zelf nou eens die resale niet een paar dagen voor event uitzet helpt dat ook al mee.

Ik loop tegen wat clashes aan waarvoor ik graag wat tips zou willen horen.

1) Op vrijdag wil ik heel graag echt een goed plekje voor Kingfishr in het voorvak. Hoe lang van tevoren zou ik dan het vak in moeten? Daarvoor zou ik eigenlijk graag Balu Brigada en /of the Vaccines nog (deels) mee willen pakken. Zelf denk ik dat ik the Vaccines dan toch moet laten schieten. Zou Balu Brigada nog haalbaar zijn het eerste half uur, en zo ja, zijn zij de moeite waard? Of toch iemand die mij overtuigt te kiezen voor the Vaccines ipv BB?

2) Op zaterdag wil ik graag LEAP (eerste deel), Sofi Tukker (al eens gezien, maar graag nog een keer), Franz Ferdinand (iemand ervaring hoe zij live zijn?) en Editors zien. Ook bij Editors wil ik graag een goed plekje in het voorvak. Hoe ver van tevoren zou ik bij south stage het voorvak in moeten voor een goede plek bij Editors?
Kingfishr is noord, toch? Volgensmij zijn daar geen poortjes meer sinds vorig jaar, een mimuut of 20 van te voren en je zit wel goed lijkt me, zeker op de rustigere vrijdag.

Als je Franz Ferdinand gaat kijken kun je daarna blijven staan, dan sta je denk ik heel ver vooraan :)

• Leuk
Waarderingen: Maria
Ik loop tegen wat clashes aan waarvoor ik graag wat tips zou willen horen.

1) Op vrijdag wil ik heel graag echt een goed plekje voor Kingfishr in het voorvak. Hoe lang van tevoren zou ik dan het vak in moeten? Daarvoor zou ik eigenlijk graag Balu Brigada en /of the Vaccines nog (deels) mee willen pakken. Zelf denk ik dat ik the Vaccines dan toch moet laten schieten. Zou Balu Brigada nog haalbaar zijn het eerste half uur, en zo ja, zijn zij de moeite waard? Of toch iemand die mij overtuigt te kiezen voor the Vaccines ipv BB?

2) Op zaterdag wil ik graag LEAP (eerste deel), Sofi Tukker (al eens gezien, maar graag nog een keer), Franz Ferdinand (iemand ervaring hoe zij live zijn?) en Editors zien. Ook bij Editors wil ik graag een goed plekje in het voorvak. Hoe ver van tevoren zou ik bij south stage het voorvak in moeten voor een goede plek bij Editors?
Ik zou naar Balu Brigada gaan, heb ze op LL gezien en ga ze nu zeker ook weer checken. sluit ook goed aan op Kingfishr, dus die kan je helemaal meepikken en daarna door naar het voorvak van Noord wat sinds vorig jaar eigenlijk niet echt een voorvak meer is.
Editors blijft wel populair en er staat niet veel tegenover, dus zelf zorg ik wel dat ik minimaal een kwartiertje van tevoren in het voorvak ben.

• Leuk
Waarderingen: Maria
Kingfishr is noord, toch? Volgensmij zijn daar geen poortjes meer sinds vorig jaar, een mimuut of 20 van te voren en je zit wel goed lijkt me, zeker op de rustigere vrijdag.

Als je Franz Ferdinand gaat kijken kun je daarna blijven staan, dan sta je denk ik heel ver vooraan :)
dat er vorig jaar geen poortjes waren zegt natuurlijk niets over dit jaar

Leek me een prima zet om dat ook zo te houden voortaan.
Idd, lijkt me niet dat ze de goede dingen van vorig jaar weer terugdraaien ;)
Ze luisteren tenminste nu echt naar hun publiek en doen wat met de zaken die worden aangegeven, natuurlijk met de mogelijk- en onmogelijkheden van het terrein in ogenschouw genomen.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Dat is echt geen vergelijking.... Ticketswap is over het algemeen gewoon betrouwbaar. En heb je een keer een foutief kaartje dan heb je na een telefoontje een nieuw ticket of je geld terug. Dat is bij ViaGogo echt niet zo.
Helemaal eens dat Ticketswap over het algemeen heel betrouwbaar is. Het is wel belangrijk om te beseffen dat ze zich, als er geen gebruik wordt gemaakt van SecureSwap, slechts positioneren als tussenpartij en niet als aanbieder van tickets. Dat betekent dat ze, in het onwaarschijnlijke geval dat je een niet werkend ticket krijgt, contact op gaan nemen met de verkoper en je van hun medewerking afhankelijk hoe snel het wordt opgelost. Maar als je als verkoper een fout ticket aanbiedt en daarna het niet oplost, ben je daarna wel je account kwijt, en daarom is Ticketswap normaal wel betrouwbaar. Oplichters worden snel gefilterd

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ik wil toch even een lans breken voor Yungblud. Heb hem in 2019 in een halfvolle tent (Earring stond op 3FM) gezien en wat een energie!. Ben hem blijven volgen en zien en nooit gedacht dat hij zo zou groeien. Nu staat hij bij velen in het favorieten lijstje en hij gaat ons weer verbazen op zondag de 21e ; zo'n zin in!!!!

Ik wil toch even een lans breken voor Yungblud. Heb hem in 2019 in een halfvolle tent (Earring stond op 3FM) gezien en wat een energie!. Ben hem blijven volgen en zien en nooit gedacht dat hij zo zou groeien. Nu staat hij bij velen in het favorieten lijstje en hij gaat ons weer verbazen op zondag de 21e ; zo'n zin in!!!!
Vond hem in '24 al verbazingwekkend goed!

Hij kan wel eens de knaller van het weekend worden.

Dominic (Yungblud) stond 2024 op zuid. en toen was het al druk ondanks dat het schijt weer was, wist hij een goede show neer te zetten. Daarna is zijn populariteit alleen nog maar meer gestegen, zeker naar zijn headliners positie op Werchter afgelopen jaar. Die blaast het dak eraf, en zal best wel eens goed druk kunnen worden daar. Dat gaat voor ons de knaller worden denk ik, of eigenlijk weet ik dat wel bijna zeker.

Hoop wel op in elk geval een droge editie dit jaar, geen regen ajb🙏

Laatst bewerkt:
Hoop wel op in elk geval een droge editie dit jaar, geen regen ajb🙏
Dat hij toen vol onderuit ging had natuurlijk ook wel wat.

Maar dit keer in een mooi zonnetje zou top zijn. Nog aanraders van het nieuwe album? Heb die afgelopen jaar een keertje geluisterd, maar er is niks blijven hangen

Wat zal de verhouding zijn beschikbare Weekend-tickets tegen beschikbare Dag-tickets?
Zal die ergens max 40.000 weekend en max 30.000 p. dag liggen wellicht?

Gaan we dan uit van die rond 80% Weekend-tickets die genoemd werden, dan zouden die staan rond de 32k aan ca verkochte tickets.
met de ca 45k voor de vrijdag zijn er dan ca 13k Dag-tickets nu verkocht, zo'n ca 43% ongeveer.
Gaan we uit van ca 55k voor zaterdag en zondag, dan zouden er dus ca 23k Dag-tickets voor zaterdag en zondag uit zijn, dat zou ca 76% ongeveer voor die 2 dagen zijn.

Aanname uiteraard... Maar dan is er nog een lange weg te gaan om de 'magische' grens van 60.000 te halen in komende 1,5 maand

Wat zal de verhouding zijn beschikbare Weekend-tickets tegen beschikbare Dag-tickets?
Zal die ergens max 40.000 weekend en max 30.000 p. dag liggen wellicht?

Gaan we dan uit van die rond 80% Weekend-tickets die genoemd werden, dan zouden die staan rond de 32k aan ca verkochte tickets.
met de ca 45k voor de vrijdag zijn er dan ca 13k Dag-tickets nu verkocht, zo'n ca 43% ongeveer.
Gaan we uit van ca 55k voor zaterdag en zondag, dan zouden er dus ca 23k Dag-tickets voor zaterdag en zondag uit zijn, dat zou ca 76% ongeveer voor die 2 dagen zijn.

Aanname uiteraard... Maar dan is er nog een lange weg te gaan om de 'magische' grens van 60.000 te halen in komende 1,5 maand
Jouw 'aanname' kan weleens aardig in de goede richting zitten.

Wat weer aannemelijk maakt dat camping C weer in oude glorie herrijst op zijn oude vertrouwde plek.

Veel vraag en weinig aanbod in de resale is dan wel een goed teken.......De mei maakt de markt.

In 2019 nog gezien in een kleine tent op Paaspop. Toen al gezegd dat hij nog flinke stappen gaat zetten en werd ik glashard uitgelachen. Je zag zijn potentie toen al, alleen zijn nummers vond ik niet altijd even sterk. Nu met het album Idols voor mij persoonlijk ook flinke stappen gezet, ook qua volwassenheid van nummers vind ik, wat een album!

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal en EFDEE

Maar dit keer in een mooi zonnetje zou top zijn. Nog aanraders van het nieuwe album? Heb die afgelopen jaar een keertje geluisterd, maar er is niks blijven hangen
Moet eerlijk zijn, ik heb liever wat regen dan die bijna 30 graden 🤣 ik ga bijna dood in die hitte zonder schaduw haha. Maar dan natuurlijk niet zo ernstig als 2 jaar geleden dat de campings helemaal onder water lagen..

In 2019 nog gezien in een kleine tent op Paaspop. Toen al gezegd dat hij nog flinke stappen gaat zetten en werd ik glashard uitgelachen. Je zag zijn potentie toen al, alleen zijn nummers vond ik niet altijd even sterk. Nu met het album Idols voor mij persoonlijk ook flinke stappen gezet, ook qua volwassenheid van nummers vind ik, wat een album!
Ik heb hem toen ook gezien op Paaspop en zo klein is de Phoenix niet hoor (8k).

Idols begint al fantastisch met Hello Heaven, Hello. Zombie komt bij mij ook regelmatig voorbij in een playlist.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Maria en colette283

Users who are viewing this thread

• jamy