Pinkpop 2026

Ik heb nu 25 lijstjes geteld. Tijd voor wat nutteloze statistieken tov vorig jaar

De zondag is weer de populairste dag maar het ligt dichter bij elkaar.

De North stage heeft flink ingeleverd, de South stage is nu duidelijk het populairste podium. Ook gaan we elkaar vaker zien in de tent.
20252026
Vrijdag26,6%24,1%
Zaterdag28,3%36,0%
Zondag45,1%39,9%
South stage38,8%54,5%
North Stage41,6%24,8%
Tent stage14,9%17,9%
Stage 44,7%2,8%

Laatst bewerkt:
1. Kingfishr
2. Editors
3. 21 Pilots
4. The Cure
5. White Lies
6. Royel Otis
7. Haevn
8. Franz Ferdinand
9. Giant Rooks
10. Sofi Tukker / Wodan Boys / Foo Fighters / LEAP / Yungblud / Balu Brigada / en nog zoveel meer...

Laatst bewerkt:
Iemand die weet tot hoe lang ik kan wachten voor een combiticket en camping B ticket te kopen? Begin juni?
Daar kan je makkelijk mee wachten tot de laatste week voor Pinkpop. Kan me niet voorstellen dat er nog veel extra kaarten verkocht gaan worden, alleen misschien als het weerbericht droog, 23 graden en een zonnetje is, dan komen er wel extra dagjesmensen.
Bij onze groep waar al veel van zijn afgehaakt, denken er toch weer een aantal erover om dit jaar wel te gaan, maar dan willen ze wel het weer dat ik hierboven schetste. Ze hebben teveel geleden de afgelopen jaren :LOL:.Die wachten dus ook tot de laatste week.

1. The Cure
2. Foo Fighters
3. Idles
4. Leap
5. Electric Callboy
6. Tom Morello
7. Yungblud
8. Editors
9. Fat Dog
10. Kingfishr

Honorable mentions afhangende van hoe de dag loopt zijn: The Beaches, Royel Otis (beiden clashen), Wet Leg, The Haunted Youth, White Lies, Franz Ferdinand en Wodan Boys

Daar kan je makkelijk mee wachten tot de laatste week voor Pinkpop. Kan me niet voorstellen dat er nog veel extra kaarten verkocht gaan worden, alleen misschien als het weerbericht droog, 23 graden en een zonnetje is, dan komen er wel extra dagjesmensen.
Bij onze groep waar al veel van zijn afgehaakt, denken er toch weer een aantal erover om dit jaar wel te gaan, maar dan willen ze wel het weer dat ik hierboven schetste. Ze hebben teveel geleden de afgelopen jaren :LOL:.Die wachten dus ook tot de laatste week.
Dan hoop ik voor jou dat er weer veel meegaan dit jaar.
Kun je als een echte generaal het peloton al marcherend over het veld leiden.

• Haha
Waarderingen: degrotegeneraal
Kwam volgens mij ook langs in de festivalpodcast. Dat steeds meer mensen het weer een belangrijke factor vinden. Dus misschien zien we steeds meer last-minute verkopen bij goed weer.
Ikzelf heb te veel.last van fomo.om.die strategie te gebruiken

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
1. Foo Fighters
2. Electric Callboy
3. Lisa Korver
4. Kingfishr
5. Twenty One Pilotdls
6. Teddy Swims
7. Editors
8. Franz Ferdinand
9. Natasha Beddingfield
10. Naft

Dan zijn de combi tickets de deur uit (mark my words) eind deze maand zullen de vakantiegelden voor veel weer worden uitbetaald.. en gaan er veel kaartjes over de toonbank!

Ik heb nu 25 lijstjes geteld. Tijd voor wat nutteloze statistieken tov vorig jaar

De zondag is weer de populairste dag maar het ligt dichter bij elkaar.

De North stage heeft flink ingeleverd, de South stage is nu duidelijk het populairste podium. Ook gaan we elkaar vaker zien in de tent.
20252026
Vrijdag26,6%24,1%
Zaterdag28,3%36,0%
Zondag45,1%39,9%
South stage38,8%54,5%
North Stage41,6%24,8%
Tent stage14,9%17,9%
Stage 44,7%2,8%
Kijken jullie nu alleen nu alleen naar de dag en stage? Of ook naar de populairste artiesten overall en populairste attracties per stage?

Kijken jullie nu alleen nu alleen naar de dag en stage? Of ook naar de populairste artiesten overall en populairste attracties per stage?
Ik heb gewoon een spreadsheet waar alle acts een ranking hebben op punten (1e plek 10 punten t/m 10e plek 1 punt) met als categorie de stage en de dag. Dus vandaaruit kan ik nutteloze feitjes halen zoals deze.

Maar denk dat het wel richting zijn einde loopt en dat het daarom morgen tijd is voor de 'eindstand'

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: Maria en colette283
Even tijd voor een update! Mijn maatje zei niks over het terrein dat moeten we zelf gaan ontdekken🙃 Kwa kaarten verkoop gaat het voorspoedig! Alleen de vrijdag loopt achter! Verwachting is dat de vrijdag richting de 45.000 gaan en de zaterdag en zondag richting de 55.000/60.000!
Weekend kaartjes gaan rap en zijn nu ongeveer iets rond de 80% van verkocht!

Mijn voorlopige top 10:

1. The Cure
2. Foo Fighters
3. Wodan Boys
4. The Hounted Youth
5. IDles
6. Tom Morello
7. The Plot In You
8. LEAP
9. Youngblud
10. Haevn

Even tijd voor een update! Mijn maatje zei niks over het terrein dat moeten we zelf gaan ontdekken🙃 Kwa kaarten verkoop gaat het voorspoedig! Alleen de vrijdag loopt achter! Verwachting is dat de vrijdag richting de 45.000 gaan en de zaterdag en zondag richting de 55.000/60.000!
Dat valt me eerlijk gezegd best een beetje tegen met deze line-up, want blijkbaar zitten ze nu dus nog niet eens op die getallen?!
Zaterdag en zondag is een mooi aantal ook voor ons als bezoekers, vrijdag is weer bijzonder rustig.

Het viel me ook op dat een vriend van me dit weekend nog gewoon kamers kon boeken in twee hotels op nog geen 5km van het terrein.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
op dit moment 80% van de weekend tickets?
Dat is toch best okay. Dan zal camping C wel weer nodig zijn aankomende editie.
Op de vrijdag dus nu al meer tickets over de toonbank dan afgelopen jaar vrijdag en zaterdag?
Zaterdag en zondag nu op 55k a 60k, dat is niet heel verkeerd. Voor bezoekers fijne aantallen en voor de organisatie is die 60k wel nodig, lijkt me na teleurstellende edities.

Ben benieuwd of die aantallen nog iets aandikken als midden juni in de buurt komt. Zelf vind ik 55k / 60k wel echt aantallen die bij Pinkpop horen.

Eigenlijk wel een beetje de verwachten getallen misschien nog net iets er onder had wel verwacht dat de vrijdag max 50K zou halen en dan de zaterdag en zondag tegen uitverkoop aan zou zitten als het mooi weer is dan gaat die zaterdag en zondag hopelijk nog over de 60K heen voor Pinkpop en dan kan iedereen naar een mooie editie toe de organisatie en bezoekers

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en Landgraver
Dat valt me eerlijk gezegd best een beetje tegen met deze line-up, want blijkbaar zitten ze nu dus nog niet eens op die getallen?!
Zaterdag en zondag is een mooi aantal ook voor ons als bezoekers, vrijdag is weer bijzonder rustig.

Het viel me ook op dat een vriend van me dit weekend nog gewoon kamers kon boeken in twee hotels op nog geen 5km van het terrein.
Jup, had met deze line-up en de positieve aankomende veranderingen ook wel hogere aantallen verwacht. Vind het nog magertjes. Hopelijk voor Pinkpop, gaan ze er voor zorgen met de veranderingen dat de meeste bezoekers tevreden zijn, zodat ze dan volgend jaar misschien wel weer uitverkocht zijn.

Users who are viewing this thread

• jamy
  • Eva83