Pinkpop 2026

Ik heb paar stukjes van de liveshow van 21P zitten kijken maar het overtuigd mij nog niet echt eerlijk gezegd. Misschien is dit echt iets wat je live moet zijn en ik wil het ook graag geloven, maar op het moment hoop ik dat er toch iets van een alternatief tijdens of overlapt met de headliner.
Als je het op plaat waardeert doe je dat live ook. Maar heb je dat niet dan gaat dat live niet anders zijn. Is imo echt een band voor de fans en liefhebbers.

Mijn must see's Line-up Pinkpop 2026
(benieuwd hoe dit in het spoorboekje qua tijdschema gaat passen)

Vrijdag 19 juni:
Twenty One Pilots, Teddy Swims, Zara Larsson, Electric Callboy, Kingfishr, Natasha Bedingfield, The Pretty Reckless, Roxy Dekker, The Vaccines, Balu Brigada, The Beaches, The Plot in You, Ski Aggu, Sleep Theory, De Herfshane Band, Buffalo Traffic Jam, Ecca Vandal, Isabel van Gelder, Linka Moja, VOILÀ, YONG YELLO.

Zaterdag 20 juni:
The Cure, Halsey, Editors, Franz Ferdinand, Idles, Lauren Spencer Smith, Sofi Tukker, Soulwax, Suzan & Freek, Triggerfinger, Alessi Rose, Giant Rooks, HAEVN, Hang Youth, The Haunted Youth, Jehnny Beth, Chezile, Jerub, LEAP, Thijs Boontjes, Wodan Boys.

Zondag 21 juni:
Foo Fighters, YUNGBLUD, DI-RECT, JADE, Royel Otis, Tom Morello, Wet Leg, White Lies, BENTE, Daði Freyr, Dogstar, Fat Dog, Good Neighbours, Max McNown, MY BABY, Ben Ellis, Die Spitz, HotWax, Leila Lamb, NAFT, Sofia Camara.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: degrotegeneraal en neus
The Cure, Halsey, Editors, Franz Ferdinand, Idles, Lauren Spencer Smith, Sofi Tukker, Soulwax, Suzan & Freek, Triggerfinger, Alessi Rose, Giant Rooks, HAEVN, Hang Youth, The Haunted Youth, Jehnny Beth, Chezile, Jerub, LEAP, Thijs Boontjes, Wodan Boys.

Prima dag. Hopelijk kan ik alle sterkhouders volledig (of grotendeels) zien.

• Leuk
Waarderingen: elo

Vrijdag 19 juni:
Twenty One Pilots, Teddy Swims, Zara Larsson, Electric Callboy, Kingfishr, Natasha Bedingfield, The Pretty Reckless, Roxy Dekker, The Vaccines, Balu Brigada, The Beaches, The Plot in You, Ski Aggu, Sleep Theory, De Herfshane Band, Buffalo Traffic Jam, Ecca Vandal, Isabel van Gelder, Linka Moja, VOILÀ, YONG YELLO.

Zaterdag 20 juni:

Zondag 21 juni:
Foo Fighters, YUNGBLUD, DI-RECT, JADE, Royel Otis, Tom Morello, Wet Leg, White Lies, BENTE, Daði Freyr, Dogstar, Fat Dog, Good Neighbours, Max McNown, MY BABY, Ben Ellis, Die Spitz, HotWax, Leila Lamb, NAFT, Sofia Camara.

Dan zijn alleen de dikgedrukte namen je must see's, mag ik hopen?? 😁

Wel drukke dagen... Ik plan meestal maximum 6 optredens die ik helemaal probeer te zien en dat is soms al veel, rekening houdend met enkele keren iets eten, drinken halen, toiletbezoek en het PinkPopbiertje proeven... Met het zonnetje van de laatste dagen, krijg ik er alleen maar meer goesting (zin?) in.

• Cool
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en DennisvdBr

Vrijdag 19 juni:

Zaterdag 20 juni:

Zondag 21 juni:
En dan zijn er nog steeds mensen die de Line-up niet denderend vinden.........
Hoe dan???
Net als @DennisvdBr wordt het voor ons een heel druk weekend.
Ik kijk ernaar uit, maar zal keuzes moeten maken.
Vandaag nog 70 dagen voor vertrek, morgen nog 70 dagen voor de eerste klanken.

• Leuk
Waarderingen: Casper1995
Hoe dan???
Ik lees niet alles hier, maar ik heb toch wel sterk de indruk dat er dit jaar niet veel gemopperd wordt op de namen die Pinkpop heeft geboekt. Volgens mij is tevredenheid/enthousiasme het overheersende gevoel hier op het forum?

• Leuk
Waarderingen: luluasas en Timmetje
Volgens mij is iedereen op dit forum iig positief over de lineup. Is dat op de socials anders?
Zijn dat niet ook altijd dezelfde soort mensen die op de socials reageren? Die ooit in de jaren 80/90 gingen en nu alles te duur vinden en bijna geen nieuwe namen kennen en daarom roepen dat het maar allemaal kut is?

Komende maand mijn spoorboekje in orde maken en op naar mijn 18e weekend Pinkpop!!

En er zijn geen plastic wegwerpbekers meer, geen muntjes meer, als er dan nog een keurige line up staat, blijft er niet veel over om te mopperen..
Dat de headliner solo speelt en om middernacht de toko sluit is inmiddels ook wel uitgemolken.

Dus ja, positiviteit alom!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje
Ook iets grappigs dat mij opviel, vorig jaar ondanks al het gezeur op de Line-up en voor mijn gevoel meer discussies zaten we de week voor het festival pas op pagina 514, nu al begin april. Recordaantal pagina's lijkt dit jaar gehaald te gaan worden!

Ook iets grappigs dat mij opviel, vorig jaar ondanks al het gezeur op de Line-up en voor mijn gevoel meer discussies zaten we de week voor het festival pas op pagina 514, nu al begin april. Recordaantal pagina's lijkt dit jaar gehaald te gaan worden!
De drop van de timetable gaat nog heel veel stof doen op waaien. Er gaan voor velen van ons clashes inkomen die grote gevolgen hebben voor het aantal pagina is deze topic. 🤣

de za en zo zijn echt top, maar persoonlijk vind ik t programma van de vrijdag echt een stuk minder
maar t blokkenschema gaat t programma van de za en zo ook nog wel verpesten ;)

Hoe dan???
merk ook aan de Pinkpop 2026 spotify playlist, heb nog niet een eigen playlist gemaakt omdat het aantal skips per luistersessie zo weinig is. Een enkeling gaat standaard op de knop "volgende track" maar de hoofdzaak blijft gewoon doorspelen. dat is laatste jaren wel anders geweest.
Ski Aggu, Hang Youth, Fat Dog, Hotwax en Soulwax zijn de standaard overslaan acts qua tracks.
Er zijn zelfs van de niet-must-see's nummers die gewoon niet vervelend zijn om door te luisteren, wat eigenlijk voor mij de lineup wel zeer sterk maakt dit jaar.

• Leuk
Waarderingen: EFDEE en Casper1995
de za en zo zijn echt top, maar persoonlijk vind ik t programma van de vrijdag echt een stuk minder
Als je weet hoe de timetable eruit ziet. Weet je dan ook wanneer we hem allemaal mogen zien?

Zaterdag en zondag licht het gewicht gewoon heel erg aan de achterkant Vrijdag heb ik daarin tegen toch echt wel veel acts door de dag heen die ik leuk vind alleen het einde zal dan weer even doorbijten zijn en 21pilots geef ik een kans

• Leuk
Waarderingen: brutus257
merk ook aan de Pinkpop 2026 spotify playlist, heb nog niet een eigen playlist gemaakt omdat het aantal skips per luistersessie zo weinig is. Een enkeling gaat standaard op de knop "volgende track" maar de hoofdzaak blijft gewoon doorspelen. dat is laatste jaren wel anders geweest.
Ski Aggu, Hang Youth, Fat Dog, Hotwax en Soulwax zijn de standaard overslaan acts qua tracks.
Er zijn zelfs van de niet-must-see's nummers die gewoon niet vervelend zijn om door te luisteren, wat eigenlijk voor mij de lineup wel zeer sterk maakt dit jaar.
Snap hem helemaal, is voor mij ook de nummer 1 playlist van de afgelopen maanden.

Heb ik nog nooit zo sterk gehad ten opzichte van de voorgaande jaren.

Edit: En niet te vergeten de playlist van @MadMandra27 ook helemaal top.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread