Pinkpop 2026

Pinkpop verkoopt normaal tussen 10.000 a 15.000 dagkaarten, en ca 30.000 weekenders is ook een normale balans die je vaak terugziet in cijfers.
Met sommige edities uitschieters, soms headliners die de 30.000 dagtickets wel halen naast > 30.000 weekenders.
Vreemd genoeg zijn er altijd jaarlijks wel dagen die rond het weekend zelf ineens een boost in ticketverkoop hebben.

Als we tussen 50.000 a 60.000 bezoekers gaan zien per dag aankomende editie, kijk ik er niet raar van op.
Maar die 70.000 aantikken gaat echt niet gebeuren.

Dit is toch eigen interpretatie?
Zijn toch hele positieve cijfers zo begin maart??
Wie verkoopt er nu nog wat uit..?
Werchter niks, Lowlands niet om maar wat te noemen!

Loop al wat jaartjes rond op pinkpop, en is het heeft op een paar uitzonderingen nooit echt storm gelopen! Dan zijn 30.000 combis prima cijfers vooral als je kijkt naar de tijd van het jaar, straks met de belastingteruggave - vakantiegeld en natuurlijk het mooie weer.. gaat mensen weer doen beslissen.

En over de promotie via de socials is uiteraard logisch als je nog niet uitverkocht bent! Die kosten zijn al vooraf berekend..
Helemaal mee eens!

Maar voor mijn gevoel is het voor sommige mensen hier op het forum ook een sport geworden om zaken naar het negatieve toe te schrijven.
en neem ik aan dat op deze post de tegenredenatie komt dat er ook mensen zijn die alles naar het positieve toe schrijven, het is maar net hoe je in het leven staat...

Loop al wat jaartjes rond op pinkpop, en is het heeft op een paar uitzonderingen nooit echt storm gelopen! Dan zijn 30.000 combis prima cijfers vooral als je kijkt naar de tijd van het jaar, straks met de belastingteruggave - vakantiegeld en natuurlijk het mooie weer.. gaat mensen weer doen beslissen.

En over de promotie via de socials is uiteraard logisch als je nog niet uitverkocht bent! Die kosten zijn al vooraf berekend..
werchter zaterdag en zondag uitverkocht
pukkelpop combi uitverkocht en vrijdag uitverkocht, de andere dag tickets zaten op de laatste 1000 kaarten. dus dat zal ondertussen ook wel zo goed als volledig uitverkocht zijn
Tommorowland is ook direct uitverkocht bv

• Leuk
Waarderingen: Bart1981
Pinkpop verkoopt normaal tussen 10.000 a 15.000 dagkaarten, en ca 30.000 weekenders is ook een normale balans die je vaak terugziet in cijfers.
Met sommige edities uitschieters, soms headliners die de 30.000 dagtickets wel halen naast > 30.000 weekenders.
Vreemd genoeg zijn er altijd jaarlijks wel dagen die rond het weekend zelf ineens een boost in ticketverkoop hebben.

Als we tussen 50.000 a 60.000 bezoekers gaan zien per dag aankomende editie, kijk ik er niet raar van op.
Maar die 70.000 aantikken gaat echt niet gebeuren.
het zal hopelijk allesinds beter zijn dan de voorbije 2 jaar?
en dat gun ik ze

Loop al wat jaartjes rond op pinkpop, en is het heeft op een paar uitzonderingen nooit echt storm gelopen!
De tendens van de laatste jaren was natuurlijk wel vrij negatief qua verkoopcijfers. De camping moest vorig jaar zelfs verkleind worden. Heb toch het idee dat dat voor corona periode wel iets anders was en er keihard gewerkt moet worden aan het merk Pinkpop als je met deze namen niet uitverkoopt.

Als er een stijging in zit t.o.v. vorig jaar snap ik wel dat de organisatie licht optimistisch is, maar tevreden zijn ze denk ik pas weer met een bijna uitverkochte editie.

Ik neem voor het eerst mijn fiets mee dit jaar, ff lekker half uur trappen voordat je op het terrein bent vind ik helemaal niet erg, ze staan toch niet bekend om de gestolen fietsen hoop ik toch?

Er zit een Fletcher op 5 km (Erenstein), die hebben vaak aanbiedingen dus kun je in de gaten houden. Fiets meenemen of huren en je bent er zo.
bastion hotel geleen hadden wij vorig jaar, nu ook weer voor 150 euro voor 2p een nacht. gewoon gemiddeld hotel zonder poespas vlak aan de snelweg
parkeerplaatsje voor 15 eur regelen via een fb groep van bedrijven daar aan de tunnelweg. heb evt ook een whatsapp nr waar k vorig jaar geparkeerd heb. half uurtje lopen naar pinkpop erna.

Ik neem voor het eerst mijn fiets mee dit jaar, ff lekker half uur trappen voordat je op het terrein bent vind ik helemaal niet erg, ze staan toch niet bekend om de gestolen fietsen hoop ik toch?
3 dagen mijn fiets kunnen gebruiken in 23
helaas op de laatste dag heeft er wel iemand mijn band express laten leeglopen...
tering eind moeten wandelen daardoor

Pinkpop / Mojo baseerd deze verwachting natuurlijk op data en cijfers uit het verleden zoals ik het begrijp. Daarom schetst Jimmy ook dit beeld en de verwachting vanuit de organisatie. Het valt ze gewoon tegen, en de prognose is gewoon niet uitverkopen.

Iedereen gunt Pinkpop het beste, maar als de verkoop niet loopt zoals ze zelf gehoopt hadden (lees wat Jimmy zegt), dan is dat toch gewoon een beetje een pijnlijke constatering. Niks negatiefs over de line-up van die zondag, maar ze hadden voorlopig op meer gehoopt. Verder: het zal sowieso drukker zijn dan vorig jaar dus :)

• 100
Waarderingen: jimmywe
Naja ik maal er zelf niet om dat al de vrijdag wat rustiger is. vond het vorig jaar met muse ook prima, was de drukte dag van t weekend (denk 50.000 man?) maar prima. druk maar niet te druk. 70k mensen lijkt mij ongezellig worden.

werchter zaterdag en zondag uitverkocht
pukkelpop combi uitverkocht en vrijdag uitverkocht, de andere dag tickets zaten op de laatste 1000 kaarten. dus dat zal ondertussen ook wel zo goed als volledig uitverkocht zijn
Tommorowland is ook direct uitverkocht bv
Officiële camping The Hive op Werchter ook al uitverkocht, goed voor 30.000 kampeerders. Ook wel teken dat verkoop goed loopt.

We zijn de magische 100 dagen grens nog niet voorbij.
Er kan nog zoveel gebeuren, als je kijkt naar andere festivals die normaliter rond deze tijd al uitverkocht zijn, maar nu ook achterblijven.
De nieuwe festival gangers maken andere en latere keuzes.

Het zou dus best nog weleens heel druk kunnen worden in het Limburgse Landgraaf.

• Leuk
Waarderingen: jeff250381 en brutus257
De nieuwe festival gangers maken andere en latere keuzes.
Er zijn nog steeds festivals die uitverkopen. Volgens mij maken veel festivalgangers in deze niet perse latere keuzes maar andere keuzes. Voor een ander festival of een duur zomerconcert bijvoorbeeld.

In welke wereld leven zij dan? Kon een blinde nog zien aankomen. Zeker voor DTRH.
Misschien hadden ze dan toch iets vaker hier moeten meelezen, ook in het Lowlands topic was er van te voren al wel de voorspelling dat de hype iets is gaan liggen en het dus niet zo snel zou uitverkopen.

• Leuk
Waarderingen: hendrik1

Users who are viewing this thread