Pinkpop 2026

Ik lees in de reacties dat ze Ski Aggu van de zaterdag naar de vrijdag hebben verplaatst.. vind dat wel vrij vreemd om zomaar te doen zonder dat ergens te vermelden

Ik schrok er wel van, hopelijk post Dennis snel een bericht, want ben sowieso altijd benieuwd naar zijn mening, hoewel die natuurlijk wel net zo voorspelbaar is als die van timmetje ;) .
Zo kan ie wel weer, generaal, dit is helemaal niet nodig. Laat het ons hier op een hoogdag als vandaag (namen! Pinkpop!) vooral gezellig houden.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
De Staat hed ik ook wel verwacht bij de aankondiging van vandaag. Kan dat nog bij een volgende worp namen? Of gaan het echt allemaal stage 4 namen worden? Sowieso ben ik al héél tevreden met de line-up 😀😎. Nog een zonnetje en 25 graden in het PP week-end aub.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Grotere namen dan ik op voorhand ingeschat had mooi pakketje waar ik persoonlijk blij van word misschien een echt urgente naam die mist om echt een geweldige line-up te zijn maar voor mij de beste line-up sinds 2022

Mag Riff Wood nog op het affiche? Jong getalenteerd bandje uit Utah met echt goeie songs. Wordt in de wandelgangen al het nieuwe Green Day genoemd. Hebben ook de producer van Green Day. Staan de week voor Pinkpop toevallig in London. Goede kans voordat ze echt doorbreken

Mocht Riff Wood niet lukken, dan is het oude Green Day ook goed;)

Had na post van gister wel op Buffalo Traffic Jam gehoopt. Kende ze niet, maar ben ze gaan luisteren en echt toffe muziek! Denken jullie dat dit nog een kanshebber is ? Of zouden ze iets te groot zijn voor stage 4? Ik heb echt geen idee
Hebben 3.2 miljoen maandelijkse luisteraars op Spotify, dus lijkt me te groot voor stage 4.

• Sad
Waarderingen: Madigan
Hebben 3.2 miljoen maandelijkse luisteraars op Spotify, dus lijkt me te groot voor stage 4.
Overigens ik kijk ook heel vaak naar hoeveel luisteraars artiesten hebben die op Pinkpop komen. Maar een Editors heeft er maar 740k, een Di-rect slechts 548k etc. En dan zou Halsey met 52,6miljoen te klein zijn voor haar spot volgens Bassie/insider van Bassie, aangezien hij discussie erover verwachtte. Vind dat best gek, als je kijkt hoe spots zijn verdeeld tov aantal luisteraars. The cure 24,5miljoen, FF zelfs "maar" 20,5mil, TWP 38,4miljoen en wordt ondertussen wel gezien als "slechtste/ kleinste" headliner, maar heeft wel de meeste luisteraars. Dus miss toch nog een kleine hoop dat ze er staan🙈 (miss tent?)

Overigens ik kijk ook heel vaak naar hoeveel luisteraars artiesten hebben die op Pinkpop komen. Maar een Editors heeft er maar 740k, een Di-rect slechts 548k etc. En dan zou Halsey met 52,6miljoen te klein zijn voor haar spot volgens Bassie/insider van Bassie, aangezien hij discussie erover verwachtte. Vind dat best gek, als je kijkt hoe spots zijn verdeeld tov aantal luisteraars. The cure 24,5miljoen, FF zelfs "maar" 20,5mil, TWP 38,4miljoen en wordt ondertussen wel gezien als "slechtste/ kleinste" headliner, maar heeft wel de meeste luisteraars. Dus miss toch nog een kleine hoop dat ze er staan🙈 (miss tent?)
Maandelijkse luisteraars zeggen niet altijd heel veel over een positie op een poster van een festival in een bepaald land. Kijk naar BKS, Nick Cave heeft minder luisteraars dan Joey Valance & Brea per maand, maar is natuurlijk veel meer een headliner dan laatstgenoemde.

Het gaat natuurlijk ook om hoe groot ze in Nederland zijn. Van die 3.2 miljoen zal een heel groot deel wel Amerikaans zijn. Op de festivalposters in de UK lijken ze ook niet echt hoog op het programma te staan. Hopen kan dus altijd!

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Madigan
Balu Brigada op vrijdag een echte aanrader!
Zelf schafte ik gisteren een zaterdag ticket aan: The Cure - Editors - Franz Ferdinand - Lauren Spencer Smith - Alessi Rose - The Haunted Youth waren gisteren al een mooi rijtje en vandaag daarbij Halsey gekregen, tevreden!
Bijzonder @Elle Marie, je komt maar 1 dag naar Pinkpop en toch sta je als Campingartiest te boek in het forum.😀

• Wow
Waarderingen: Elle Marie
Ik dag ergens iemand opperen dat Soulwax op Noord staat, maar die gaan gewoon de tent afsluiten toch?

Users who are viewing this thread