Pinkpop 2026

Heel belangrijke (maar te late) tip voor RW. Blijf ten allen tijden weg van het middelste deel van de Main, met name die 2 drankstanden daar. Wat daar verzameld staat staat daar niet voor de muziek. Hatelijk stukje.
Best hier voorbij of meer richting de zijkanten gaan.
Enige plek waar ik ook nare situaties heb meegemaakt, gelukkig niet al te ernstig maar als je daar rond 23:00 komt is iedereen die daar staat ladderzat. Kan mij voorstellen dat je daar als vrouw harstikke onveilig voelt. Pinkpop is in het midden ook af en toe niet fraai dus daar zal het wel aan liggen.

• Leuk
Waarderingen: Lauraa
Heb dit ook van meerdere mensen in mijn vrienden- en kennissenkring gehoord. Ik vond zelf de laatste 2 keer dat ik RW (1 dag) bezocht ook wel meer dan genoeg voor een halve dag. Mijn vriendin voelde zich niet op haar gemak bij die Jupiler Towers vooral.
Wat je aan die Towers ziet rondlopen (soms best amusant als daar niets bezig is en het rustig is) kan je bezwaarlijk mensen noemen. Meer een scene uit The Walking Dead.

Enige plek waar ik ook nare situaties heb meegemaakt, gelukkig niet al te ernstig maar als je daar rond 23:00 komt is iedereen die daar staat ladderzat. Kan mij voorstellen dat je daar als vrouw harstikke onveilig voelt. Pinkpop is in het midden ook af en toe niet fraai dus daar zal het wel aan liggen.
Toch vervelend dat (doorgaans) volwassen mannen die toch al wat jaren meegaan zo moeilijk kunnen omgaan met alcohol. Ik herkende dit ook wel midden op het veld op Pinkpop. Als man vind ik het met name irritant, voor (jonge) vrouwen zal dit ook nog behoorlijk onveilig voelen. Heel jammer, juist op festivals zou je hopen dat het alleen liefde is dat de klok slaat.

• Leuk
Waarderingen: Lauraa en Timmetje
Voor mannen is het daar fijn toeven. Bier bij de hand, urinoir in de buurt en oh ja er speelt hier een bandje tussendoor.

Voor mannen is het daar fijn toeven. Bier bij de hand, urinoir in de buurt en oh ja er speelt hier een bandje tussendoor.
Aan je hoofd weggedrukt worden, groep van 5 mensen die je verbaal aanvallen en je met een blad drankjes willen laten struikelen omdat ik "op hun plek stond", voor context ik stond in de rij bij de bar. Wat een sneuneuzen waren dat.

Niet bepaald fijn toeven.

• Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: Joslittel, JP5 en Lauraa
Heel belangrijke (maar te late) tip voor RW. Blijf ten allen tijden weg van het middelste deel van de Main, met name die 2 drankstanden daar. Wat daar verzameld staat staat daar niet voor de muziek. Hatelijk stukje.
Best hier voorbij of meer richting de zijkanten gaan.
Ja dat is dus precies waar ik problemen had 😅 ik stond er in eerste instantie wel voor, maar toen moest ik er doorheen.. was niet grappig

Ja dat is dus precies waar ik problemen had 😅 ik stond er in eerste instantie wel voor, maar toen moest ik er doorheen.. was niet grappig
Heb daar maar 1x gestaan en dat was tijdens RAYE, en merkte ook de onaangename mannen op daar. Stond tevens naast een groepje van 4-5 jonge meisjes die volledig in RAYE aan het opgaan waren, maar die stoorden zich ook duidelijk aan het gedrag van de mannen (naar hen toe). Dus heb me ertussen gepositioneerd als "buffer" en dat was voor hen veel fijner merkte ik. Kreeg ook een knikje toen ik dat deed van hen; het zijn deze kleine gebaren die al veel verschil kunnen maken denk ik, beetje zorg dragen en lief zijn voor elkaar 🙏

Aan je hoofd weggedrukt worden, groep van 5 mensen die je verbaal aanvallen en je met een blad drankjes willen laten struikelen omdat ik "op hun plek stond", voor context ik stond in de rij bij de bar. Wat een sneuneuzen waren dat.

Niet bepaald fijn toeven.
Jaja was enorm sarcastisch bedoeld. Voor dat soort volk zal het wel de spot to be zijn. En na het geklets door tijdens de show door naar de towers voor meer van hetzelfde en repeat...

Ja, het is treurig dat dit soort dingen gebeuren. Maar het is een illusie om te denken dat het specifiek voor Werchter, of welk festival dan ook is. Op Pinkpop gebeuren ongetwijfeld evenveel vervelende incidenten.
Toch heb ik nog nooit vechtpartijen gezien op een festival, ook niet op een Pinkpop. (Enkel op gratis kleine festivalletjes).
Dus het is redelijk uitzonderlijk volgens mij. De dingen die hier boven beschreven worden over RW heb ik echt nog nooit meegemaakt gelukkig.

Het enige "ongevraagde" fysieke contact wat ik ooit gehad heb was een soort halve knuffel/ schouderklop van iemand, omdat die zag dat ik het moeilijk had bij een optreden op Lowlands. Wat dus juist weer een heel fijn moment was.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Hier juist wel veel vechtpartijen gezien op festivals. Maar wat mij opviel is dat deze juist op de festivals waren waar alles door elkaar was (WiSH, 7th Sunday etc.) hier heb je hardstyle, house, dance, feest. Eigenlijk alles. Juist op de festivals waar een soort muziek de boventoon voerde voelde het meest vredigst, zo heb ik nog nooit vechtpartij op Pinkpop, Nirwana, Bospop. En ook vrienden van mij die naar hardstyle festivals gaan (Defqon, intents etc.) zeggen ook juist dat daar iedereen je maat is, hoewel dat ook ergens anders aan kan liggen daar :censored:

Is het bijvoorbeeld nodig om een wilhelmina sky deck ticket te kopen zodat je in het voorvak van de south stage kunt komen? Of kan je hier zonder die dure ticket ook komen?
makkelijk.....Als ik er wilde staan stond ik er ook altijd. Zelfs bij de headliners.

Zo hé even niet gekeken en meteen 5 pagina’s verder. Kan me goed vinden in de mindere verhalen van Werchter met publiek en dronken mensen.

Heel wat keren geweest maar helaas heel wat vervelende dingen meegemaakt. Op Pinkpop eigenlijk nooit. Sfeer en mensen daar super fijn en gemoedelijk.

Nieuwe indeling was in begin wennen, maar nu echt super fijn. Als je vooraan wil staan is dat altijd te doen en mogelijk. Op Werchter is dat veel lastiger.

Werchter blijft voor mij ook veel te groot, met tenten die bijna groter zijn dan Ziggo.

Ondanks dat ik de laatste jaren op Limburgerhof kampeer zijn de campings op Pinkpop ook veel beter dan Werchter, zeker ook qua sanitair.

Volgende week de nieuwe namen? Ben benieuwd. Nu al zin in weer een nieuwe Pinkpop

Hoe streng is de camping op pinkpop met de regel dat je maar 1 keer spullen mee mag nemen? Wij gaan voor een groepsplek, maar ik ben gewend op andere festivals dat ik wel 2 keer heen en weer loop om alles rustig uit de auto te laden. Ik snap niet zo goed waarom deze regel er is, daardoor word je haast gedwongen om een soort boulderkar mee te nemen lijkt me

Pinkpop is zo ontzettend braaf.

Enige festival waar ik me echt ongemakkelijk heb gevoeld is Zwarte Cross. Wat een vieze mensen lopen daar rond joh. Snap echt niet waar dat gemoedelijke imago vandaan komt?

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Het was met name rond de laatste artiesten op het hoofdpodium. Ik denk op Pinkpop dat je de dronken mensen wat beter kan vermijden, op Werchter is dat lastig met die bar vlak voor het hoofdpodium. Het was elke avond 1 en al gebeuk en bierdouches. Dus niet in het voorvak maar net daarachter. En dan met name de rechterkant, misschien had dat ook te maken met die dj stage die aan de rechterkant zat

Dus daar baalde ik van omdat ik iemand ben die het wel leuk vind om beetje richting vooraan te staan. Waarschijnlijk viel het op de rest van het veld wel mee
Proberen er op Werchter maar eigenlijk alle festivals van LN in België wel wat tijd en energie in te steken. Er is de we care a lot stand, en even goed ook contactnummer. Elke melding wordt serieus genomen en opgevolgd. In de mate dat het kan natuurlijk.

Maar zal nog veel tijd en energie vergen om dat helemaal op punt te krijgen.

• Leuk
Waarderingen: Lauraa

Users who are viewing this thread