Pinkpop 2026

Zou ook niet moeten kunnen zijn dat ze er bij Pinkpop zelf nu enorm verbaasd over zijn. Er is vast niet zo'n grote blinde vlek dat ze zich afvragen waarom de verkoop tegenvalt.
Nee idd. Maar dat het ze met de, voor hun, misschien wel grootste naam die ze kunnen boeken niet eens lukt om eens een keertje een stormloop te veroorzaken, dat is wel een dingetje.

Ja en dan nog. Tuurlijk kan het alsnog gewoon uitkopen, maar vind dit wel een teken aan de wand voor het festival dat ze niet pakweg binnen een paar dagen, of ik ga zelfs gul zijn, enkele weken uitverkoopt.
Ik vraag me toch oprecht wel af op basis waarvan alsnog een hele buts kaarten verkocht zou gaan worden.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik vraag me toch oprecht wel af op basis waarvan alsnog een hele buts kaarten verkocht zou gaan worden.
Meer focus in marketing leggen op puur Foo Fighters. Gaan ze ook doen lijkt me, zag je vandaag al met een post op hun socials. Nu was het nog vaak het brede programma dat in de verf werd gezet.

Zeker, dit heeft hun alleen maar omzet gekost.Schijnbaar willen ze alle 3 headliners in eenkeer presenteren en dan maar hopen dat er genoeg weekendtickets worden verkocht, maar ja met die imo zwakke vrijdag gaat die vlieger niet op of zie ik het verkeerd?
In het jaar van Pink gingen de headliners er ook niet in één keer uit. Dus het is wel degelijk mogelijk.
Op het forum is veelvuldig aangegeven, kom eerder met je namen.
Als de klanten erom vragen, blijf dan niet zo krampachtig vasthouden aan het oude.
De klant loopt met zo makkelijk over naar de concurrentie, dat zie je dus nu wel.

Meer focus in marketing leggen op puur Foo Fighters. Gaan ze ook doen lijkt me, zag je vandaag al met een post op hun socials. Nu was het nog vaak het brede programma dat in de verf werd gezet.
Ja, ik ben benieuwd. Zie het niet zo gauw gebeuren eigenlijk. Als in, er gaan vast nog wel kaarten verkocht worden. Maar ik zie niet nog hele horden mensen komen. Daarvoor zijn de hoge plekken simpelweg al bekend en ik denk dat Pinkpop een hoop vaste garde verloren is de laatste jaren. Ikzelf ben er een voorbeeld van.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
In het jaar van Pink gingen de headliners er ook niet in één keer uit. Dus het is wel degelijk mogelijk.
Op het forum is veelvuldig aangegeven, kom eerder met je namen.
Als de klanten erom vragen, blijf dan niet zo krampachtig vasthouden aan het oude.
De klant loopt met zo makkelijk over naar de concurrentie, dat zie je dus nu wel.
Los daarvan was er gewoon geen enkele logische reden om niet eerder met namen te komen. Zat niets exclusiefs bij. Sterker nog, vrijwel alle (grote) namen hadden al data gedeeld.

• Leuk
Waarderingen: thedude182 en Timmetje
Los daarvan was er gewoon geen enkele logische reden om niet eerder met namen te komen. Zat niets exclusiefs bij. Sterker nog, vrijwel alle (grote) namen hadden al data gedeeld.
Mee eens, maar waar gaat het dan mis?

Ja, dit. Ze lopen nu continu achter de feiten aan en blijven vervolgens iets te hoog van de toren blazen.
Vind ze het op de socials eigenlijk niet eens zo slecht doen dit jaar. Ook echt een goede teaser, geen memewaardige interviewuitspraken of andere klunzigheden. Goede nieuwe huisstijl ook.

Ja, ze zijn wat later dan de rest en dat zal ze zeker wat gekost hebben. Maar had Rock Werchter op, ik overdrijf nu, 15 december ofzo nog met de Foos gekomen, dan hadden zij die dag gewoon al uitverkocht. Ik denk dat Pinkpop gewoon nog heel veel werk voor de boeg heeft om stilletjesaan het imago-tij te doen keren. Jaar na jaar. Maar hoe, ik heb geen idee.

En het ontbreken van de echte grote namen die ze niet kunnen boeken dat maakt toch ook een verschil tussen uitverkocht zijn en laten we zeggen pakweg 40000/55000 per dag.Het nieuwe normaal voor PP??.

En het ontbreken van de echte grote namen die ze niet kunnen boeken dat maakt toch ook een verschil tussen uitverkocht zijn en laten we zeggen pakweg 40000/55000 per dag.Het nieuwe normaal voor PP??.
Ja dat dachten we soms. Maar nu hebben ze misschien wel de twee grootste festivalnamen van het seizoen. Je zou toch denken dat het dan toch maar eens moet gaan lukken.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en Timmetje
Vind ze het op de socials eigenlijk niet eens zo slecht doen dit jaar. Ook echt een goede teaser, geen memewaardige interviewuitspraken of andere klunzigheden. Goede nieuwe huisstijl ook.

Ja, ze zijn wat later dan de rest en dat zal ze zeker wat gekost hebben. Maar had Rock Werchter op, ik overdrijf nu, 15 december ofzo nog met de Foos gekomen, dan hadden zij die dag gewoon al die dag uitverkocht. Ik denk dat Pinkpop gewoon nog heel veel werk voor de boeg heeft om stilletjesaan het imago-tij te doen keren. Jaar na jaar. Maar hoe, ik heb geen idee.
De huidige reputatie doet gewoon geen goed. Vroeg afgelopen, geen bijzonder terrein, weinig keuzes, matige bereikbaarheid. Er zijn natuurlijk mensen (en dat is ook prima) die het heerlijk vinden zoals Pinkpop al jarenlang gaat, maar ze leggen het af tegen andere festivals met meer totaalbeleving. Dan ben je ook niet zo afhankelijk van het wel of niet strikken van een grote vis. Gaat een heel lastig proces worden dit te keren. Want het programma is dit jaar echt niet verkeerd. En toch is het vooralsnog niet genoeg. Eerlijk gezegd denk ik dat Megaland ook als een molensteen om de nek van Pinkpop hangt.

Ja, ze zijn wat later dan de rest en dat zal ze zeker wat gekost hebben. Maar had Rock Werchter op, ik overdrijf nu, 15 december ofzo nog met de Foos gekomen, dan hadden zij die dag gewoon al die dag uitverkocht. Ik denk dat Pinkpop gewoon nog heel veel werk voor de boeg heeft om stilletjesaan het imago-tij te doen keren. Jaar na jaar. Maar hoe, ik heb geen idee.
100% mee eens vind ze dit jaar beter dan de afgelopen jaren in de socials maar hun imago is gewoon geschaad sinds 2022 (2023 was nog redelijk) hebben ze gewoon 2,5 slechte edities gehad met een enkele uitzondering en dat was Ed Sheeran nu moeten ze het proberen om te draaien maar dat is niet makkelijk net als conditie je krijgt het er sloom bij maar kan er heel snel vanaf gaan als je stil zit.

Denk dat het dit jaar in ieder geval niet aan de line-up ligt (volgens mij een prima PP line-up?), wel gedeeltelijk aan het feit dat ze als mosterd na de maaltijd hun line-up bekend maakte, maar dat het vooral komt door het kleine aantal mensen wat blind kaarten voor Pinkpop koopt. Veel trouwe Pinkpoppers in mijn omgeving zijn de afgelopen jaren naar andere festivals gegaan of gaan misschien niet meer naar festivals en ik heb niet het idee dat er een grote trouwe groep mensen voor terug is gekomen.

Waar bij ons elk jaar blind kaarten gekocht worden voor Lowlands, zie je eigenlijk dat het bij Pinkpop vaak wachten is op de line-up en dat er dan door sommige misschien een kaartje gekocht gaat worden. Dus het festival heeft blijkbaar niet een zodanige aantrekkingskracht dat er door veel mensen blind een kaart gekocht gaat worden. Ze moeten hard gaan werken aan het festival weer aantrekkelijk maken, zonder dat ze afhankelijk zijn van mega headliners.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en puncturewounds
Hoe wil je nog groter als Foo Fighters en The Cure. Dit is echt al de max voor pinkpop qua grote wat ze kunnen krijgen

• Leuk
Waarderingen: elo
Maar misschien is dit ook wel gewoon de top qua bezoekers en moeten gaan innoveren of zich daar maar bij neerleggen dat dit het is. Misschien is het concept ook gewoon wat te achterhaald geworden om nog op zoveel man te mikken.

• Leuk
Waarderingen: Landgraver en mattman
Hoe wil je nog groter als Foo Fighters en The Cure. Dit is echt al de max voor pinkpop qua grote wat ze kunnen krijgen
Misschien overschatten we The Cure ook wel (binnen Pinkpop context)? Is objectief gezien ook niet echt meer een headliner die op Pinkpop past. Wat natuurlijk door henzelf komt. Smeets die in de pers zat te lallen dat The Cure wat passé is. Was ook geen show die enorm is bijgebleven.
Was op Werchter datzelfde jaar wel anders.

En dat vertaald zich schijnbaar niet in de ticketverkoop om de een of andere reden(en).Ze hadden die 2 gewoon eerder in de verkoop moeten doen nu komt het over van kijk ons eens en RW geeft PP weer eens het nakijken, weet genoeg mensen die door het "treuzelen" van PP niet meer komen.

En dat vertaald zich schijnbaar niet in de ticketverkoop om de een of andere reden(en).Ze hadden die 2 gewoon eerder in de verkoop moeten doen nu komt het over van kijk ons eens en RW geeft PP weer eens het nakijken, weet genoeg mensen die door het "treuzelen" van PP niet meer komen.
Maar het is niet alleen dat lijkt me. Het gebrek aan alternatief tijdens de headliner, gebrek aan nachtprogramma en het terrein zelf zijn ook dingen die niet meewerken.

Users who are viewing this thread