Pinkpop 2026

Helemaal eens dat Pinkpop qua line-up niet heel veel veranderd is als het gaat om pop-acts t.o.v. jaren geleden.
Echter het feit dat we het nu (terecht) hebben over dat een Radiohead of een TWOD niet meer passen bij een Pinkpop, geeft wel aan dat er iets veranderd is in de afgelopen jaren op Pinkpop. Is het publiek dan zo erg veranderd? En is het publiek wat iets meer richting de alternatieve muziek gaat naar een BKS, RW of DTRH verhuisd?
Of zelfs naar bospop! Aantal uit mij omgeving gaat niet meer naar pinkpop. omdat het muzikaal + prijs niet meer in hun straatje valt... probeer ze dan ook nog wel over te halen dat er voldoende leuks onder staat! Maar zij zien toch de dik gedrukte namen, Justin Timberlake, Tate McRae, Oscar and the Wolf, Olivia Rodrigo, Last Dinner Party, Faithless.
Muse, Korn, Dean Lewis (laatste dag sprak ze overigens wel aan).
Om over 2024 maar te zwijgen, het lokt niet voor de liefhebber.. althans voor degene die ooit eerder wel kwam voor een bepaalde line-up

ik luister radio2 en sky 👴
Toch wel bijzonder, gezien je input in dit forum, had ik je toch anders ingeschat.
Ik heb ook niet alle namen in mijn playlists staan hoor. Zodra de namen van PP naar buitenkomen ga ik ze allemaal weer stuk voor stuk af en kom je soms weer tot bijzonder goeie ontdekkingen.
Alles weten maakt niet gelukkig, een verassing maakt het dan ook wel weer spannend.

• Leuk
Waarderingen: Festivaltime en Timmetje
Rolling Stones begin juli in München is nu weer een gerucht. Zit natuurlijk wel een album en een tour aan te komen…

TWOD niet boeiend op de main ? Op RW pakken ze een 80.000 man in hoor. Toen ze klaar waren viel de avond een beetje. Pearl Jam mocht daarna, wat een 1-2tje was dat zeg!
Natuurlijk ben ik fan, dan maakt mijn mening misschien niet objectief. Maar Ik denk dat elke passage van TWOD in Werchter o een hele goede indruk heeft achter gelaten (op Cactus waren de recensies als; ''2 uur durende masterclass / meesterzet/ magistraal/zelfs de cover van Tom Petty was stampend en retestevig'' enz enz. Op LiveisLive speelden ze verschrikkelijk goed, ook op een open podium, wel in het donker uiteraard als afsluiter.

Dat het niet je cup of tea is; oke. Maar deze band neemt genoegen met een sub-plaats. En wat zou daar niet aan verdiend zijn?
Ik ben misschien wel één van de grootste TWOD fans in dit forum, en natuurlijk speelden ze ook de laatste keer op PP magistraal. Maar de combinatie van daglicht en een heleboel Pink fans vooraan, was gewoon doodongelukkig. Als er tig duizend Pearl Jam (of The Cure of FF) fans vooraan staan, valt dat laatste punt al weg. Maar dan nog komen ze echt beter tot hun recht in de tent of als afsluiter in het donker. Alleen dat laatste zie ik op PP nog niet gebeuren. Hoewel ik er zelf geen moeite mee zou hebben 🙂

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Del Water Gap misschien iets voor Stage4 of vroeg in de tent? Ga hem in maart in Paradiso zien en hoop dat hij zijn tour in Europa nog even doorzet tot aan de festivals.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Arena dan. Te groot voor Pinkpop.
Of de week ervoor op Megaland. Zoals Springsteen laatst deed.

100x beter dan de Arena. Wij hebben elkaar beloofd daar nooit meer een concert te bezoeken. Tenzij U2 of the Stones er staan en we gratis kaartjes krijgen. Anders gewoon zonde van het geld.

Ik ben misschien wel één van de grootste TWOD fans in dit forum, en natuurlijk speelden ze ook de laatste keer op PP magistraal. Maar de combinatie van daglicht en een heleboel Pink fans vooraan, was gewoon doodongelukkig. Als er tig duizend Pearl Jam (of The Cure of FF) fans vooraan staan, valt dat laatste punt al weg. Maar dan nog komen ze echt beter tot hun recht in de tent of als afsluiter in het donker. Alleen dat laatste zie ik op PP nog niet gebeuren. Hoewel ik er zelf geen moeite mee zou hebben 🙂
Hier ook fan. Heb ze ook op DTRH gezien, dat was ook een vrij leeg veld, als headliner van de laatste dag. Maar ver genoeg vooraan en het was top, net als bij The National.

Bij Pinkpop heb je dan dat enorme veld, waardoor het al gauw wat sfeerloos bij ligt. De helft ligt een beetje op een mapje halverwege dat veld. En door de nieuwe indeling hoeven ze nog maar 180 graden te draaien en that's it. Dat is algauw een cocktail voor weinig sfeer.

• Leuk
Waarderingen: BvdS
In ken me nie begrijpe da we geen kleine teaser uit Landgraaf krije vandaag.

De Foo's komen constant voorbij op de socials met data en ook al één Sold Out in Liverpool.

Het net sluit zich, ontsnapt er straks nog een dikke vis???
En blijven de guppy's over?

Hier ook fan. Heb ze ook op DTRH gezien, dat was ook een vrij leeg veld, als headliner van de laatste dag. Maar ver genoeg vooraan en het was top, net als bij The National.

Bij Pinkpop heb je dan dat enorme veld, waardoor het al gauw wat sfeerloos bij ligt. De helft ligt een beetje op een mapje halverwege dat veld. En door de nieuwe indeling hoeven ze nog maar 180 graden te draaien en that's it. Dat is algauw een cocktail voor weinig sfeer.
Smaken verschillen. Ik vond het zo verschrikkelijk saai!

Users who are viewing this thread