Pinkpop 2026

ben wel benieuwd of dat inderdaad zo interessant is, die aankondiging van Bluesfest Bayron Bay...

ze zeggen "This announcement will include artists who have sold 180 million albums worldwide. Who do you think it could be?
💙
"
Zou ook zomaar Paul McCartney zijn, die heeft zoveel albums verkocht volgens mij.

Zou ook zomaar Paul McCartney zijn, die heeft zoveel albums verkocht volgens mij.
Die maakt een half jaar van tevoren geen shows bekend. Meestal wat korter en heeft onlangs al getourd door Australië. En die 180 gaat over alle albums van de acts die ze die dag bekend gaan maken. Niet enkel de headliner.

Laatst bewerkt:
Als het gaat om verkochte albums denk ik eerder aan de tijd dat ook daadwerkelijk albums zijn verkocht. Ik verwacht daarom daar iets als Stevie Wonder of Sting ofzo

Stevie Wonder is ook zo'n gekke gedachte nog niet... Deed afgelopen zomer volgens mij enkel wat UK concerten.

Hellfest moet ook nog bekend maken (zelfde weekend als PP). Heb even de overlap van dit jaar opgezocht:
Muse, Korn, Imminence, Soft Play, The Warning, Amira Elfekey en Cypress Hill

Hebben zij altijd een vaste prik met aankondigen van de line-up, of zouden zij ook nog ergens op wachten

Hellfest moet ook nog bekend maken (zelfde weekend als PP). Heb even de overlap van dit jaar opgezocht:
Muse, Korn, Imminence, Soft Play, The Warning, Amira Elfekey en Cypress Hill

Hebben zij altijd een vaste prik met aankondigen van de line-up, of zouden zij ook nog ergens op wachten
die zitten vaak makkelijk eind november / begin december.... nadat alle tickets al over de toonbank zijn gegaan

• Leuk
Waarderingen: JohndeBever
Artists bedoelen ze meerdere natuurlijk.
Maar ze hebben zelf vorige maand al aangegeven dat ze wachten op groen licht van een grote internationale act die dan een grote tour bekend gaat maken.
Sabrina Carpenter denk ik dan. Past ook prima op dat festival.
Eventjes gekeken en ze is 23 november klaar met de laatste show van haar Short 'n Sweet tour (vorige album). Kan me voorstellen dat ze met een aankondiging voor het nieuwe album tour komt. Zou wel een beetje erg laat zijn voor PP om op te wachten misschien: eind november?

Eerste aankondiging van Pinkpop voor de 2024 editie was pas op 4 december 2023, dus eind november kan prima toch?

Snijdt Pinkpop zich überhaupt niet hard in de vingers met deze tactiek. Mensen moeten soms al vroeg dagen opnemen voor de zomer, als je twijfelt tussen verschillende festivals, dan kies voor de andere omdat je van Pinkpop nog niets weet.
Deels, maar je vergeet dat er ook heel veel mensen zijn die nu nog totaal niet bezig zijn met hun zomerplannen.

• Leuk
Waarderingen: Christiaan en DennisvdBr
En volgende week komt Bluesfest met een aankondiging die ze al 2 maanden teasen en zelf hebben aangegeven dat dit een grote internationale act is waarop ze wachten. Zou goed Sabrina Carpenter kunnen zijn die op een (1) dag (op verschillende tijden) een grote tour bekend maakt
Nee The Eagles is een band die 180 miljoen albums hebben verkocht. Net als Queen of Pink Floyd geen Disney- act

Snijdt Pinkpop zich überhaupt niet hard in de vingers met deze tactiek. Mensen moeten soms al vroeg dagen opnemen voor de zomer, als je twijfelt tussen verschillende festivals, dan kies voor de andere omdat je van Pinkpop nog niets weet.
Je wil je festival met een kickstart lanceren. Daarin zijn headliners belangrijk. En misschien wel de moeite daarop te wachten als dit moet.

Users who are viewing this thread