Pinkpop 2026

TRNSMT in Glasgow is volgend jaar een heel stuk vroeger (zaten altijd in half juli) én tegelijk met Pinkpop. Die kunnen prima namen (headliners?) delen.

"Line up coming very soon."

Ik denk eigenlijk dat je als Pinkpop niet zoveel concurrentie hebt van Graspop in de kaartverkoop. Hoe vaak lees je hier wel niet dat mensen prima een naam als BMTH of Volbeat willen zien, maar niet de gehele dag metal willen horen? Nou kan op zich die vrijdag nog best prima worden voor rockliefhebbers, maar die zaterdag zie ik geen Pinkpop-klanten naar toe gaan...
Ik ben zo iemand die bovenvermelde groepen wel graag ziet maar het voordeel van Pinkpop is dat er alle soorten muziek komen en dat vind ik net leuk. Maar dit jaar heeft Graspop wel een goei affiche en als PP met een affiche zoals vorig jaar komt, dan ga ik toch sterk twijfelen hoor (Within Temptation, Volbeat, BMTH, Bad Omens, Electric Callboy, Sabaton,...). In principe groepen die ook op PP zouden kunnen vind ik persoonlijk. Ik hoop dat er hier een paar van doorkomen naar PP. En als dat gecombineerd kan worden met artiesten zoals Benson Boone, Yungblud, 21 Pilots (om maar enkele te noemen) dan word ik helemaal blij. Dus ja ze mogen met namen komen...

Ik denk eigenlijk dat je als Pinkpop niet zoveel concurrentie hebt van Graspop in de kaartverkoop. Hoe vaak lees je hier wel niet dat mensen prima een naam als BMTH of Volbeat willen zien, maar niet de gehele dag metal willen horen? Nou kan op zich die vrijdag nog best prima worden voor rockliefhebbers, maar die zaterdag zie ik geen Pinkpop-klanten naar toe gaan...
Afgelopen tien jaar zijn veel PP bezoekers 'overgestapt' naar Graspop. Komt omdat PP steeds minder gitaren is gaan boeken en Graspop juist steeds meer toegankelijke metal/rock boekt.

TRNSMT in Glasgow is volgend jaar een heel stuk vroeger (zaten altijd in half juli) én tegelijk met Pinkpop. Die kunnen prima namen (headliners?) delen.

"Line up coming very soon."
hier 15 geruchten voor TRNSMT 2026
sombr, The Cure, Alex Warren, Dave, Richard Ashcroft, Paolo Nutini, Foals, The XX, Olivia Dean, Sam Fender, Twenty One Pilots, Charlie XCX, Muse, Lana Del Rey en Lewis Capaldi. dat zijn dan kanshebbers of afvallers voor Pinkpop als ze er staan...

het zijn maar geruchten, maar sombr, Alex Warren, Richard Ashcroft, Olivia Dean, Charlie XCX en Lana Del Rey mogen best overkomen, nou oke doe Sam Fender dan ook maar maar dan moet hij wel komen... Zou wat zijn als The Cure de dubbel IOW en TRNSMT doet?

Here are 15 rumors for TRNSMT 2026
sombr, The Cure, Alex Warren, Dave, Richard Ashcroft, Paolo Nutini, Foals, The XX, Olivia Dean, Sam Fender, Twenty One Pilots, Charlie XCX, Muse, Lana Del Rey and Lewis Capaldi. These are likely contenders or dropouts for Pinkpop if they're there...

they are just rumours, but sombr, Alex Warren, Richard Ashcroft, Olivia Dean, Charlie XCX and Lana Del Rey can come over, well okay then Sam Fender too but then he has to come... What would be like if The Cure did the double IOW and TRNSMT?
The Cure already have a Scottish date so very doubtful it’ll be them.

Lewis Capaldi is a near certainty

Dat het tenenkrommende brol is. Maar nee, het zal wel Lewis Capaldi of een ander soortgelijk iets zijn geweest dan.
Nope, zonder twijfel toekomstige headliner... Hopelijk niet te snel maar gaat er wel eens van komen. Nieuwe jonge artiest met veel fans dus toch ideaal als je wil 'vernieuwen'?

Users who are viewing this thread