Pinkpop 2026

voor de Graspop verkoop moeten ze snel zijn, die is volgend weekend al.
Denk dat Pinkpop eind november pas nieuws gaat lossen, gewoon een vermoeden
Doordat t valt in tzelfde weekend is t voor mij wel echt handig om dat eerder te weten.
Denk niet dat veel mensen echt kiezen tussen graspop en pinkpop, voor mij was het de afgelopen jaren wel echt een keuze.
Vooral afgelopen jaar

Doordat t valt in tzelfde weekend is t voor mij wel echt handig om dat eerder te weten.
Denk niet dat veel mensen echt kiezen tussen graspop en pinkpop, voor mij was het de afgelopen jaren wel echt een keuze.
Vooral afgelopen jaar
Wij hebben nu ook deze twijfel: dagje Graspop (zaterdag) of dagje/combi Pinkpop. Gek maar waar inderdaad 😅

Ik hoop wel dat het dit jaar meer is dan The Cure - Sabrina Carpenter - Mumford & Sons want met zo'n headliners kan je niet concurreren tegen andere festivals. Als je ziet naar de affiche van Tons of Rock (ook maar 55.000 bezoekers per dag) dan hoop ik echt dat er wat meer staat op PP dit jaar dan bovengenoemde namen. Ze mogen echt met namen beginnen komen.
Dat zijn gewoon twee dikke headliners en Mumford. Zou meer dan prima zijn.

Vooral afgelopen jaar
Heel jammer eigenlijk, wij gingen tussen 2010 en 2019 altijd naar Pinkpop, graspop en werchter voor alles een combi. Daarnaast nog veel meer festivals btw.
Maar nu graspop en pinkpop in het zelfde weekend valt heb ik altijd voor Pinkpop gekozen omdat dit de eerste liefde is sinds 2007.
Afgelopen jaar de combi Pinkpop en werchter beide weekend gedaan.

Wordt het voor mij of graspop/werchter of pinkpop/werchter. Maar alles ligt aan de line up en niet meer dat ik perse naar pinkpop moet omdat het pinkpop is. Denk dat veel mensen dit sinds de laatste 2 jaar hebben

Ben ook echt benieuwd welke kant Pinkpop op gaat, want als een Sabrina zelfs geen 50k op de been kan brengen met een goede undercard, dan moeten ze zich toch echt blijven focussen op de dinosauriërs. Voelt toch een beetje dat welke kant ze ook op gaan het een beetje over is en ik zeg dit met pijn in het hart. Hoop echt dat ik ongelijk heb en ze ook weer een nieuwe doelgroep kunnen aanboren. Aan mij zal het niet liggen, want heb alweer een neef een weekendkaart beloofd als hij slaagt (ik moet echt minder drinken op die familiefeestjes :ROFLMAO:) . Dit moeten ze trouwens niet allemaal van mij verwachten ;) .

Dat zijn gewoon twee dikke headliners en Mumford. Zou meer dan prima zijn.
Daar kunnen ze mij niet mee overtuigen en dan zijn er veel betere opties. En zo zullen er nog veel mensen denken. Als vorig jaar Muse het moeilijk had om 50.000 tickets te verkopen (en die zondag was een prima dag) dan gaan ze met die headliners er bijlange na niet geraken. Ik hoop dus echt op veel meer dan dat.

Daar kunnen ze mij niet mee overtuigen en dan zijn er veel betere opties. En zo zullen er nog veel mensen denken. Als vorig jaar Muse het moeilijk had om 50.000 tickets te verkopen (en die zondag was een prima dag) dan gaan ze met die headliners er bijlange na niet geraken. Ik hoop dus echt op veel meer dan dat.
Eens! Hiermee ga je de weekendkaarten niet mee uitverkopen!

Ben ook echt benieuwd welke kant Pinkpop op gaat, want als een Sabrina zelfs geen 50k op de been kan brengen met een goede undercard, dan moeten ze zich toch echt blijven focussen op de dinosauriërs. Voelt toch een beetje dat welke kant ze ook op gaan het een beetje over is en ik zeg dit met pijn in het hart. Hoop echt dat ik ongelijk heb en ze ook weer een nieuwe doelgroep kunnen aanboren. Aan mij zal het niet liggen, want heb alweer een neef een weekendkaart beloofd als hij slaagt (ik moet echt minder drinken op die familiefeestjes :ROFLMAO:) . Dit moeten ze trouwens niet allemaal van mij verwachten ;) .
Als Olivia Rodrigo dat niet kan dan kan een Sabrina Carpenter dat volgens mij ook niet. Als ze tickets willen verkopen dan hadden ze enkele jaren geleden een Dua Lipa moeten kunnen overtuigen. Nieuwe headliner, jong en trekt volk en dat is voor mij van een andere grootorde dan een Sabrina Carpenter of Olivia Rodrigo.

Hoop dat een paar van de nieuwe namen op Graspop ook op Pinkpop te bewonderen zijn. Alter Bridge, Foreigner, Europe, en Tom Morello, van de eerder aangekondigde namen: Electric Callboy, Within Temptation, BMTH, Architects, Bad Omens en waarom niet ook gewoon Twisted Sister

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Latitude start woensdag met de ticketverkoop. Droppen vaak een groot gedeelte van de line up kort daarvoor.
Zal dus begin volgende week zijn...

🚨🚨🚨Einde inschrijven Festileaks Voorspel 2026 in zicht 🚨🚨🚨

Het is weer eerder donker, de klok is weer een uur achteruit gegaan, het is weer kouder en dus tijd om lekker warme chocolademelk bij een knisperend houtvuurtje te drinken. Wat deze gezellige periode vol met feestdagen ook met zich meebrengt... De festivals komen al volop met de aankondigingen voor het festivalseizoen van 2026. Hiermee wordt het misschien makkelijker om de vragen te beantwoorden. Maar let er wel op, je mag geen acts meer kiezen die al zijn aangekondigd. Mocht je na de eerste aankondigingen nog geen gokje gedaan hebben en toch nog een gokje willen doen, dan moet dat vóór 1 november 2025 geplaatst zijn. Dit betekent dat je op het moment van schrijven nog exact 4 uur hebt. Zien we jouw voorspelling nog? Hierbij de link naar het topic en de vragen!

Festileaks VoorSpel 2026

Van Graspop mogen, The Gathering, Europe, Alter Bridge en Within Temptation graag door komen.

Denk dat Sabaton ook wel werkt op Pinkpop
Gathering gaat niet komen helaas, hebben exclusieve nl boeking.
Europe lijkt me wel vergane glorie voor Pinkpop, maar wellicht voor de Cypress Hill spot.

De andere 3 lijken mij prima Pinkpop namen 😄

Verder zie ik Electric Callboy of Babymetal wel weer verschijnen, en Bad Omens. Ik vind het vreemd dat Jera ze niet heeft, dus mijn enige redenatie is dat Pinkpop ze heeft weg gekaapt.

Wind Rose en Ego Kill Talent zie ik als prima tent namen.

BMTH als North Head zou een zeer sterke boeking zijn, maar die staan overal als volle headliner. Lijkt mij voor Pinkpop een wat gewaagde headliner.

Gathering gaat niet komen helaas, hebben exclusieve nl boeking.
Onzin. De headline show op Into The Grave is exclusief, maar ze staan op meerdere NL festivals volgend jaar. Alleen niet als headliner. Loudnoise heeft niet de sterkste PR afdeling.

• Leuk
Waarderingen: MarkvD

Users who are viewing this thread