Pinkpop 2026

is dat tegenwoordig echt normaal?

om ipv eens of ns ;"is" te schrijven?
het zelfde zie ik bij mijn/mn dat mensen "men" schrijven

ben ik nou een oude zeur of is t vreemd om een woord af te korten door een ander woord dat evenveel letters heeft maar wel een andere betekenis heeft!?
Denk dat het bij mij vooral komt, omdat het een forum is en mijn Rotterdamse spreektaal dan naar voren komt haha.

Zo kan ik me weer ergeren een zinnen die niet beginnen met een hoofdletter of t i.p.v. het:p.
Nou ja eerlijk, wij luisteren voornamelijk Studio Brussel. En ik zal haar vast wel voorbij hebben horen komen en andere die genoemd worden. Maar het is nu niet altijd zo dat er bij de naam een belletje gaat rinkelen. Soms als ik dan nummers luisteren via Spotify is het wel va o die. En nogmaals dat is echt niet alleen bij Sabrina zo hoor. En daar zal ik niet de enige in zijn die dat heeft hoor.
Het ging mij inderdaad meer om die oeverloze "wie?" comments. Ik luister de muziek bijna nooit, maar als je regelmatig op Festileaks zit, of de Europese festivals een beetje volgt kon je eigenlijk al niet meer om haar heen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje
Het ging mij inderdaad meer om die oeverloze "wie?" comments. Ik luister de muziek bijna nooit, maar als je regelmatig op Festileaks zit, of de Europese festivals een beetje volgt kon je eigenlijk al niet meer om haar heen.

Als je een beetje Pinkpop en RW op het forum bijhoudt, dan zou je al die nieuwe potentiële headliners wel van naam moeten kennen. De muziek hoef je niet per se te kennen inderdaad. Het ligt er wel een beetje aan hoe snel iemand groeit en ook elke naam wordt een keer voor het eerst genoemd, al is daar nog wel een verschil tussen nu een “wie?” als het gaat om een Olivia Dean (voor mij een totaal onbekende naam) of bij een Sabrina Carpenter (met al meerdere grote hits en ook vorig jaar al een optie)

Net als @colette283 inderdaad ook wel eens radio aan en dan zeggen ze niet altijd wie het is, of is het door omgevingsgeluid niet te horen (tijdens werk vooral bij mij). Dan zijn er wel wat artiesten die dan toch herkenbaar zijn. Maar heb ook wel een periode gehad dat er echt alleen maar Ed Sheeran werd gedraaid op de radio, om er vervolgens veel later pas achter te komen dat dat allemaal verschillende artiesten zijn.

Ik kan eerlijk gezegd ook geen nummer van haar opnoemen. Vast wel als ik het hoor, naar dat zegt al genoeg over hoe weinig indruk ze maakt. Met Pink had ik ook niks, maar kon er vooraf af zo meerdere titels van noemen. En ze bleek echt een gave show te brengen. Voor mij dé verrassing van PP dat jaar. Afgelopen jaar was dat The Warning. Nooit eerder van gehoord, maar echt tof. En het oog wil ook wat 🙂
The Warning en The Last Dinner Party waren voor mij persoonlijk ook echt goed. Dit is ook vernieuwend voor een festival maar voor mij wel veel aangenamere muziek dan bijvoorbeeld een Sabrina Carpenter. Ik ken ze wel maar als je er een p1ar liedjes van hoortben het is. Iet uw ding dan blijf jebm er ook niet naar luisteren. Anders of nieuwer is niet altijd beter natuurlijk. En Pink! Is (heb ik hier al meerdere keren gezegd) is gewoon een artieste buiten categorie.

Ik heb er alle begrip voor dat je een bepaalde naam (meestal pop, meestal nieuw) niet kent. Daar hoef je niet eens boomer voor te zijn.

Maar het altijd maar nodig vinden om dan direct die eeuwige WIE vraag te stellen? Een stuk minder… 😬

Dat doen mensen hier toch vooral om op makkelijke manier hun afkeur (bij fake niet kennen) of verontwaardiging (bij daadwerkelijk niet kennen) te laten horen?

De meerwaarde van die vraag stellen is wat mij betreft echt redelijk klein. Levert - vaak - alleen maar vervelend heen en weer-gehakketak op.

Laatst bewerkt:
Jee, Wat een hoop "gedoe" over de vraag wie. Zou de vraag niet moeten zijn, wat maakt de je er last van hebt dat iemand die vraag stelt? En al zou het zijn dat iemand op die manier zijn afkeur van een artiest duidelijk wil maken. Wat maakt dat nou uit! Iemand mag dat toch doen? Je hoeft het toch niet met elkaar eens te zijn op een forum? Ook denk ik dat er hoop ingevuld wordt door een ander, als de vraag gesteld wordt. Tja het argument dat je op een forum zit en daarom een artiest zou moeten kennen is natuurlijk ook een beetje gek. Want dan heb je daar waarschijnlijk ook voor het eerst op een forum overgehoord? Jezelf de vraag gesteld wie? En ben je het gaan luisteren. Enfin laat lekker gaan, en wees een beetje lief voor elkaar.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Jee, Wat een hoop "gedoe" over de vraag wie. Zou de vraag niet moeten zijn, wat maakt de je er last van hebt dat iemand die vraag stelt? En al zou het zijn dat iemand op die manier zijn afkeur van een artiest duidelijk wil maken. Wat maakt dat nou uit! Iemand mag dat toch doen? Je hoeft het toch niet met elkaar eens te zijn op een forum? Ook denk ik dat er hoop ingevuld wordt door een ander, als de vraag gesteld wordt. Tja het argument dat je op een forum zit en daarom een artiest zou moeten kennen is natuurlijk ook een beetje gek. Want dan heb je daar waarschijnlijk ook voor het eerst op een forum overgehoord? Jezelf de vraag gesteld wie? En ben je het gaan luisteren. Enfin laat lekker gaan, en wees een beetje lief voor elkaar.

De artiesten bij wie er "Wie?" wordt gevraagd zijn over t algemeen toch gewoon bekend genoeg dat men er echt wel eens van gehoord heeft. Prima dat je het niks vindt, maar dat mag ook wel gewoon met een beetje respect worden aangegeven.

Jee, Wat een hoop "gedoe" over de vraag wie. Zou de vraag niet moeten zijn, wat maakt de je er last van hebt dat iemand die vraag stelt?

Wat Koekdoos zegt.

En het is met name de hoeveelheid keren dat die vraag voorbij komt waardoor het lichtelijk vermoeiend wordt. Er is elk jaar wel weer een nieuwe artiest die dit oproept, dit jaar heeft Sabrina Carpenter de eer.

• Leuk
Waarderingen: elo
De artiesten bij wie er "Wie?" wordt gevraagd zijn over t algemeen toch gewoon bekend genoeg dat men er echt wel eens van gehoord heeft. Prima dat je het niks vindt, maar dat mag ook wel gewoon met een beetje respect worden aangegeven.
Ik ben het met je eens! Alleen een ander denkt daar waarschijnlijk anders over. En dat is ook prima. Nogmaals laat lekker gaan.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Ik kan eerlijk gezegd ook geen nummer van haar opnoemen. Vast wel als ik het hoor, naar dat zegt al genoeg over hoe weinig indruk ze maakt. Met Pink had ik ook niks, maar kon er vooraf af zo meerdere titels van noemen. En ze bleek echt een gave show te brengen.
Zal vast aan de leeftijd liggen :)

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Het levert ook alleen maar irritatie op. Persoonlijk als ik een naam niet ken ga ik dus juist op spotify luisteren of het wat voor mij is.
Muziek zou je nieuwsgierigheid moeten triggeren, en vind je het dan niks, prima. Kun je dat altijd nog zeggen waarom je dat vind, heb je gelijk een inhoudelijkere reactie (waar een forum ook juist voor is).

Maar “Wie?” roepen is een soort ragebait, waarbij je jezelf ook nog eens verheft tot een elitaire verstokte hokjes-rocker met een minachting voor (pop)muziek buiten je eigen veilige bubbel.

In vergelijking met Lowlands en DTRH speelt überhaupt het gebrek aan een volwaardig nachtprogramma op het terrein een grote rol in het minder trekken van nieuwe aanwas denk ik. Wat dat betreft krijg je ook meer waar voor je geld qua 'festivaltijd', zeker gezien het feit dat middelen om het langer vol te kunnen houden steeds gebruikelijker zijn geworden. Daarnaast kun je de volgende dag weer om 11/12 de dag starten qua programma.

Dat extra nachtprogramma is voor mij persoonlijk wat zo'n weekendfestival uniek maakt, ook al doe je het met name voor de optredens tot 00:00. Het magische gevoel van oneindigheid dat je met z'n allen om 3/4 uur 's nachts nog steeds op dat terrein kan dansen en rondbanjeren. Als je dat op een ander festival hebt ervaren, spreekt de dagelijkse eindtijd van Pinkpop (buiten het nachtprogramma op de camping) wel minder aan.

Daarnaast zijn er ook gewoon heel veel (jonge) mensen die zowel liefhebber zijn van livemuziek als DJ's (waaronder ikzelf), dan vang je met een festival als Lowlands of DTRH twee vliegen in één klap. Snap dat het voor Pinkpop misschien een enorme stijl-/cultuuromslag zou zijn en misschien een beetje voelt als 'het volgen van de meute', maar mogelijk valt met het uitbreiden van het nachtprogramma wel winst te behalen qua weekendkaarten.
Dat is dus juist de reden waarom ik niet zo graag weer naar lowlands wil! Het oneinige, het verschrikkelijke yolo.. pinkpop hangt nu tussen bospop en deze festivals in, en hoop dat dit zo blijft!

(Lees nu pas, en loop achter... dus hier is waarschijnlijk al een discussie over geweest!)

"Snel verder lezen"

• Leuk
Waarderingen: jeff250381
Dat ligt niet aan Muse, maar aan Pinkpop. Muse verkoopt zo'n beetje overal ter wereld, en daarnaast elk ander concert in Nederland de laatste jaren, hun festivaldagen uit. Idem voor Olivia Rodrigo. Een handje acts verkoopt een Pinkpop-dag uit, en kunt moeilijk elk jaar dezelfde 5 headliners neerzetten, nog los van of ze touren. Wat uiteraard ook niet het geval is.
Eens! Maar het verschil zit hem voor mij in de weekend bezoekers denk zelf dat de dagkaarten redelijk verkocht zijn als weet ik de cijfers niet..
Mochten er nog 10.000 extra weekend kaarten verkocht kunnen worden, had iedere dag richting 60.000 gegaan en was het een prima editie geweest!!

De diversiteit is mooi, maar je kan het ook overdrijven... om dan weer werchter aan te halen, hier stonden 3 rock headliners van de 4 en ook de subs waren voornamelijk in dit genre, meer een gezamenlijk geheel!

• Leuk
Staan de hier bekende geruchten wel tussen.
Volgens Limburger zijn The Cure en Foo Fighters grootste kanshebbers, maar deelt de Limburger dezelfde zorg die ik heb geuit over The Cure.

• Leuk
"In het verleden was The Cure nooit een echte ticketmagneet en het lijkt er niet op dat de band de jeugd nu ineens wel massaal naar Limburg trekt. Dat zou ervoor kunnen zorgen dat er wat koudwatervrees is, al valt dat ongetwijfeld ook op te lossen met een ijzersterk programma op die dag in de breedte."

Juist ja, want andere namen deden dat beter. Laten we die discussie ook maar eens begraven: The Cure zou voor Pinkpop (zeker in 2025, nog veel maar dan in 2019) een uitstekende headliner zijn.

Users who are viewing this thread