Pinkpop 2026

The horror!
Waren er toch hetzelfde jaar als Ellie Goulding op mainstage?! Waren beiden zo ontzettend slecht en hoop echt dat PP niet die kant op gaat, is voor mij in ieder geval de verkeerde afslag.
"Die kant op"? Ellie Goulding stond er in 2013 al en OneReblic in '15. Dat zijn gewoon namen die ze altijd hebben geboekt hoor. Pinkpop is echt niet zoveel veranderd als sommigen hier denken.

"Die kant op"? Ellie Goulding stond er in 2013 al en OneReblic in '15. Dat zijn gewoon namen die ze altijd hebben geboekt hoor. Pinkpop is echt niet zoveel veranderd als sommigen hier denken.
Zo stond Gers Pardoel er tijdens mijn eerste editie (en enige volledige overigens) in 2012.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
als ik dit artikel lees van Festileaks over de Pinkpop 2026 headliners kanshebbers uit de geruchten :
festileaks.com/2025/10/geruchtenoverzicht-wie-worden-de-headliners-van-pinkpop-2026/

dan ga ik mijn voorspelling (hoop) omzetten naar
19e Linkin Park - 20e Mumford and Sons - 21e Foo Fighters
Dat lijkt me toch wat te oud denk dat er wel een jongere headliner tussen komt. Verwacht dan voor een Linkin Park of als Foo Fighters alleen stadions aan doet voor hun

Met die kant op bedoelde ik meer dat soort artiesten op een hoge spot zetten, maar je hebt gelijk, want afgelopen jaar stond Tate ook op een hoge spot en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Blijkbaar is mijn smaak veranderd en vervreemd ik van PP in plaats van andersom.

• Leuk
Waarderingen: elo
Ik zie Sam Fender ook wel opduiken. Komt (waarschijnlijk) dit jaar nog met een deluxe album van people watching met nieuwe tracks.
En was natuurlijk wel een artiest die je eigenlijk vorig jaar al graag op je line up had.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: brutus257 en Maria
Als ik tussen de lijst kijk verbaas ik me dat Calvin Harris weer op duikt in samenhang van Isle of Wight maar er niet word gesproken over Lewis Capaldi of is dat op dit moment nog meer een optie voor een Sub headliner ..

• Leuk
Waarderingen: EFDEE
als ik dit artikel lees van Festileaks over de Pinkpop 2026 headliners kanshebbers uit de geruchten :
festileaks.com/2025/10/geruchtenoverzicht-wie-worden-de-headliners-van-pinkpop-2026/

(met er onder Yungblud, TOP en Volbeat voor Noord)
Tower of Power? Leuk! 😉

Met jouw voorspelling word het overigens dan een enkel een dagticket voor de zondag voor mij 🙈

Ik zie Sam Fender ook wel opduiken. Komt (waarschijnlijk) dit jaar nog met een deluxe album van people watching met nieuwe tracks.
En was natuurlijk wel een artiest die je eigenlijk vorig jaar al graag op je line up had.
Die zal eerst nog zijn gemiste optreden op DTRH inhalen vermoed ik.
Florence & The Machine zou ik heel graag zien, maar zal wel iets te indie zijn en ook op DTRH terechtkomen.

Lewis “ik zing elk nummer zo dramatisch mogelijk” Capaldi zal vast wat jeugd trekken. Is verder not my cup of tea.

Ik zou dit echt een mooie line-up vinden. En als er nog een nieuwe headliner tussen moet, heel graag Sam Fender (ipv de Foo's, maar voor Sam ruil ik elk van die drie in :-)).

• Leuk
Waarderingen: D02

ik hoop het voor je
maar blijf er bij dat het of LP of Foo's zal zijn
beide lijkt me niet haalbaar, maar dat is mijn gevoel

Kan me niet voorstellen dat Calvin nog een keer naar PP komt. Was volgens mij van beide kanten geen succes toen.
Dat was het ook niet echt . op papier leek dat een goede dj/dance headliner maar kwam qua vibe en productie niet echt in de buurt. Naar mijn mening kan zo'n headliner wel werken in een constructie zoals eerder met Armin van Buuren en The Cure of Bieber en Garrix. Maar ook qua productie blijven er weinig namen over die een headliner niveau kunnen tillen in dat genre.

Niks mis mee Sam Fender maar is toch een ander kaliber dan Foo Fighters... Sam Fender zou een ideale Noordafsluiter zijn maar omwille van de headliner spot die hij normaal op Werchter had vorig jaar, zie ik die niet anders komen dan als headliner. En qua ticketverkoop viel de zaterdag met Sam Fender gigantisch tegen en de Foo's verlochten het jaar ervoor direct uit. Dus echt wel een ander kaliber. Sam Fender als sub voor de Foo's zou natuurlijk ideaal zijn. Dromen mag hè 😀.

Ik heb een beetje de stille hoop dat ze morgen er een berichtje uitgooien dat ze zaterdag (nog 250 dagen) een aankondiging gaan doen.

"Het liedje van verlangen zingen"

Users who are viewing this thread