Pinkpop 2026

Ik verwacht The Cure eigenlijk helemaal niet op Pinkpop. Zullen sommige weer zeggen 'gemiste kans'. Ik denk eerder dat Foo Fighters nog iets in te halen hebben, aangezien dat eerder 'rond' was, maar toen door privé-zaken niet doorging. Dan Linkin Park (misschien wishfull thinking), die vorig jaar al op Rock Werchter stonden, maar niet op PP. En dan The Cure erbij geloof ik niet in, kijkend naar de weg die Pinkpop is ingeslagen.

In Duitsland word the Cure op een apart evenement weggezet in Berlijn , op de Wuhlweide.
Die capaciteit is volgens mij niet hoog. Maar wel 2 avonden!

Dus wie weet voor nederland; BKS, pinkpop, maar evt een Goffert, Malieveld, Groningen?? Alles kan, maar gevoelsmatig horen ze op Pinkpop thuis
he met die Duitsland shows is Bospop wel uitgesloten

Ik verwacht The Cure eigenlijk helemaal niet op Pinkpop. Zullen sommige weer zeggen 'gemiste kans'. Ik denk eerder dat Foo Fighters nog iets in te halen hebben, aangezien dat eerder 'rond' was, maar toen door privé-zaken niet doorging. Dan Linkin Park (misschien wishfull thinking), die vorig jaar al op Rock Werchter stonden, maar niet op PP. En dan The Cure erbij geloof ik niet in, kijkend naar de weg die Pinkpop is ingeslagen.
dat is precies hoe ik ook denk

alleen is mijn Linkin Park redenatie, 2025 los concert GelreDome en 2026 Pinkpop.
Dat beide (Foo Fighters en Linkin Park) in 2024 al op papier stonden voor Pinkpop door die Mojo denkwijze

• Leuk
Waarderingen: reaper
Zou Foo Fighters dan niet ook eerst een ArenA of iets dergelijks doen? (of die Philips Stadion show waar men t over had)

Linkin Park is voor Philips Stadion wellicht ook een goeie.
Waarom zouden die dan gewacht hebben met aan te kondigen? Want in dat nieuwsartikel leek me de verantwoordelijke van dat stadion aan te geven dat zij wachten op het willen bekendmaken van de tourplannen van de act in kwestie, en niet andersom?

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Timmetje
Waarom zouden die dan gewacht hebben met aan te kondigen? Want in dat nieuwsartikel leek me de verantwoordelijke van dat stadion aan te geven dat zij wachten op het willen bekendmaken van de tourplannen van de act in kwestie, en niet andersom?
Ja, dan is Foo's aannemelijker.

Zou me ook weer niet verbazen als LP Nederland volgend jaar skipt. Die tour lijkt compleet.

Ja, dan is Foo's aannemelijker.

Zou me ook weer niet verbazen als LP Nederland volgend jaar skipt. Die tour lijkt compleet.
Lijkt mij helaas ook maar met Werchter, Hamburg, RaR/RiP ook genoeg alternatieven als je ze echt graag wilt zien. Denk wel dat ondanks het nog niet storm loop in Werchter ze wel voor de meest succesvolle Pinkpopdag in jaren zouden bezorgen, met uitzondering van Ed Sheeran dan. Dan maar hopen op de Foo Fighters, zou erg teleurstellend zijn als ze die beide zijn misgelopen.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Linkin Park is voor Philips Stadion wellicht ook een goeie.
Er zit tussen Duitsland 12 juni en Lyon 16 juni nog wat ruimte, wat het voor PP niet makkelijker maakt.
Want 21 juni staan ze in Portugal, vrijdag 19 zou dan nog haalbaar zijn.

Er zit tussen Duitsland en Lyon nog wat ruimte, wat het voor PP niet makkelijker maakt.
Want 21 juni staan ze in Portugal, vrijdag 19 zou dan nog haalbaar zijn.
uiteraard is 19 juni haalbaar... en 14 juni voor Download UK.
kijk maar, die festivals moeten de lineup nog laten zien en in NL en UK geen Linkin Park show in 2026 nog in de tourlijst.

Ik las een paar pagina's terug dat er een act vast is gelegd die "heel groot is" in de VS. Wat daar heel groot is betekent niet dat dit ook meteen in Europa groot is, neem als voorbeeld Maroon5 die voor het Goffertpark waren geboekt. Met dit in het achterhoofd... hoe groot is M&S daar in de VS eigenlijk?

uiteraard is 19 juni haalbaar... en 14 juni voor Download UK.
kijk maar, die festivals moeten de lineup nog laten zien en in NL en UK geen Linkin Park show in 2026 nog in de tourlijst.
Het is wat heen en weer scheuren voor de roadies, maar haalbaar.

Deze morgen nog eens naar The Cure geluisterd en eigenlijk is dat toch oubollige muziek? Dan liever Linkin Park ook al hadden ze er vorig jaar moeten staan. Klinkt dan toch een stuk 'frisser' allemaal.
Laatste album van the Cure is echt prachtig. Dat ze in een genre zitten wat al lang bestaat betekent toch niet dat het oubollig is?

Genoeg nieuwe bands die new wave of post-punk muziek maken, dat is toch niet allemaal meteen oubollig? Ik heb ze zelf in ieder geval echt grotendeels ontdekt door de geweldige plaat van vorig jaar.

Laatst bewerkt:
Headliner INMUSIC Festival morgen 10 uur. Is net na PP. Zal ook wel The Cure zijn...., denk ik.

• Haha
Waarderingen: EFDEE

Users who are viewing this thread