Pinkpop 2026

Oeff zou ik persoonlijk zelf wel jammer vinden. Heb The Cure nu een keer of 4 gezien en alle keren hebben ze me niet kunnen overtuigen. Erg langdradig en saai. Voor de liefhebber wel een mooie boeking. Maar idd met de huidige visie zie ik ze eerder een eigen show spelen dan op pinkpop.

Die vijver is aan het verdampen, net als die van Strijthagen.
We gaan het zien over 1/2 maanden, ben bang dat we weer zoiets krijgen als de laatste 2 jaren wat betreft de headliners.
Misschien het nieuwe normaal.

In het Live is Live topic gaf @jimmywe juist aan dat er volgend jaar veel aanbod is. Dus er is blijkbaar genoeg te kiezen voor de festivals.
Maar als Radiohead, the Cure, Nick Cave en Arctic Monkeys afvallen wegens huidige visie en te lastig, een Lorde, Gorillaz of Tame Impala eerder richting DTRH vertrekt en Sabrina Carpenter dan weer te poppy is.... wat blijft er als je blijft strepen dan over?

Denk dat Linkin Park (vrijdag 19 juni) en Chappell Roan wel 2 zekerheden zijn, wie de 3e headliner wordt zullen we zien. Mocht dit zijn hebben we wel ongeacht de hype van dit jaar met LP, 2 mooie headliners die met een mooie sub en noord afsluiter hun dagen zeker kunnen uitverkopen.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Ik zie Linkin Park niet meer gebeuren.... dan waren ze al een tijd geleden aangekondigd.
Dan is de vraag: Waar staan ze dan in Nederland? Want Nederland overslaan lijkt mij heel sterk.

Dan lijkt Pinkpop mij toch de enige die zo lang zou wachten met de aankondiging.

Maar als Radiohead, the Cure, Nick Cave en Arctic Monkeys afvallen wegens huidige visie en te lastig, een Lorde, Gorillaz of Tame Impala eerder richting DTRH vertrekt en Sabrina Carpenter dan weer te poppy is.... wat blijft er als je blijft strepen dan over?
Sabrina Carpenter past prima op PP maar wie ben ik. Er gaan bv ook geruchten dat Billie Eilish festivals gaat doen. En er komt ook nog wel wat voorbij waar nog geen info over is. Foo Fighters misschien?

Denk dat Linkin Park (vrijdag 19 juni) en Chappell Roan wel 2 zekerheden zijn, wie de 3e headliner wordt zullen we zien. Mocht dit zijn hebben we wel ongeacht de hype van dit jaar met LP, 2 mooie headliners die met een mooie sub en noord afsluiter hun dagen zeker kunnen uitverkopen.
Tsja, allebei een jaar te laat....typisch PP/Mojo.

Dan is de vraag: Waar staan ze dan in Nederland? Want Nederland overslaan lijkt mij heel sterk.

Dan lijkt Pinkpop mij toch de enige die zo lang zou wachten met de aankondiging.
Ze stonden lang geleden ook op Lowlands.

The Cure zou wel heel erg gaaf zijn, was magisch de vorige keer! Als ze daarnaast Linkin Park hebben, gaat het een drukke editie worden denk ik :)

• Leuk
Waarderingen: brutus257
The Cure zou wel heel erg gaaf zijn, was magisch de vorige keer! Als ze daarnaast Linkin Park hebben, gaat het een drukke editie worden denk ik :)
Laatste 2x The cure verkocht toch echt niet goed:

2012 - 43.000 bezoekers
2019 - 45.000 bezoekers

Hurricane/Southside Festival heeft zojuist hun nieuwe stijl (nieuwe "dier") onthuld. Meestal volgen dan tussen de 1-2 weken daarna de eerste namen. Aangezien deze festivals in hetzelfde weekend als Pinkpop zitten is het een leuke indicatie wat er gaat touren volgend jaar. Daarnaast kunnen we dan ook de eerste afvallers noteren

Ik zie Linkin Park niet meer gebeuren.... dan waren ze al een tijd geleden aangekondigd.
Begrijp deze redenatie niet. Pinkpop doet toch nooit aankondigingen in Juni?

Bij festivals als Novarock, RaR, RiP is het gebruikelijk om aan het einde van het weekend al met namen te komen, die festivals hanteren een andere aankondigingsstrategie. Vorig jaar kwamen die in Juni met Slipknot bijvoorbeeld, en andere Europese festivals hebben gewoon gewacht tot oktober/november om Slipknot aan te kondigen. Hetzelfde zal dit jaar gebeuren met BMTH bijvoorbeeld die gaan volgend jaar ook niet alleen Novarock doen, genoeg festivals zullen die later in het jaar nog wel gaan aankondigen. Ik zie niet in waarom dit anders zal zijn voor Linkin Park.

• Leuk
Waarderingen: Christiaan
Hurricane/Southside Festival heeft zojuist hun nieuwe stijl (nieuwe "dier") onthuld. Meestal volgen dan tussen de 1-2 weken daarna de eerste namen. Aangezien deze festivals in hetzelfde weekend als Pinkpop zitten is het een leuke indicatie wat er gaat touren volgend jaar. Daarnaast kunnen we dan ook de eerste afvallers noteren
yep, vorig jaar 5 september onthulling van de adelaar en 12 september eerste namen

zou dus voor volgende week kunnen, was toen inclusief Green Day (dus afvaller voor Pinkpop). Maar in die batch zat ook Biffy Clyro en Amyl die wel op Pinkpop 2025 stonden.

• Leuk
Waarderingen: Franzzz
Een leeuw lees ik in het RW topic.
KOL dus...

Users who are viewing this thread