Pinkpop 2026

Deze maand al een eerste aankondiging, of te vroeg? En wie zou dat dan wel zijn? Spannend!

Van Lolla mag wat mij betreft Deftones, Lorde, Turnstile, Lewis Capaldi en Lany wel doorkomen.
Ik heb het liefst stevige gitaren maar ik vond Deftones op werchter toch tegenvallen. Gewoon rommelig, hetzelfde kan ik ne trouwens ook herinnere van hun laatste doorkomst op PP in '22. Het zal misschien niet mijn smaak zijn Capaldi, laat maar doorkomen als Main Sub Turnstile agsluiter Noord aub

Die absurde prijzen van 'grote' artiesten in Arena, Ziggo of Sportpaleis zorgen er inderdaad voor dat wij dit tegenwoordig ook gewoon overslaan. In plaats daarvan gaan we veel liever naar een optreden in een kleinere zaal in de buurt. Bij ons is de Mezz in Breda steeds populairder. Veel voorstellingen voor rond de 25,- waardoor je voor hetzelfde geld dus 3 of 4 keer een leuke avond hebt met vrienden in een intiem zaaltje waar je bij wijze van spreken gewoon je fiets voor de deur kunt parkeren. Ze programmeren naast artiesten als Frank Boeijen en Voltage (beide echt aanraders!) ook steeds vaker goede tribute bands zoals van Muse, Foo Fighters, Tool, Springsteen en Coldplay. Je krijgt zoveel meer waar voor je geld op deze manier.
Klopt helemaal, Voltage was ik trouwens ook bij in de Mezz, heb ik hier eerder al genoemd als iets voor stage 4 of de tent

Ik heb het liefst stevige gitaren maar ik vond Deftones op werchter toch tegenvallen. Gewoon rommelig, hetzelfde kan ik ne trouwens ook herinnere van hun laatste doorkomst op PP in '22. Het zal misschien niet mijn smaak zijn Capaldi, laat maar doorkomen als Main Sub Turnstile agsluiter Noord aub
Precies dit werchter vond ik Deftones echt enorm tegen vallen net zoals de laatste pinkpop show. Turnstile mag zeker doorkomen als sub of noord afsluiter. Verder mag Chappell Roan als headliner doorkomen. En Tom Morello en Interpol zouden ook mooie namen zijn voor op Noord in de middag. Of Interpol als afsluiter van de tent.

Die absurde prijzen van 'grote' artiesten in Arena, Ziggo of Sportpaleis zorgen er inderdaad voor dat wij dit tegenwoordig ook gewoon overslaan. In plaats daarvan gaan we veel liever naar een optreden in een kleinere zaal in de buurt. Bij ons is de Mezz in Breda steeds populairder. Veel voorstellingen voor rond de 25,- waardoor je voor hetzelfde geld dus 3 of 4 keer een leuke avond hebt met vrienden in een intiem zaaltje waar je bij wijze van spreken gewoon je fiets voor de deur kunt parkeren. Ze programmeren naast artiesten als Frank Boeijen en Voltage (beide echt aanraders!) ook steeds vaker goede tribute bands zoals van Muse, Foo Fighters, Tool, Springsteen en Coldplay. Je krijgt zoveel meer waar voor je geld op deze manier.
Ja, helemaal mee eens. Kleine zalen zijn veel leuker, vind ik. Meer interactie met de artiesten en intiemere setting. Veel meer waard voor je geld, want je kan makkelijker een goed plekje uitkiezen zonder dat je daarvoor uren van te voren aanwezig hoeft te zijn. En na afloop kun je de artiesten soms nog even spreken bij de merch. Nou moet ik zeggen dat veel artiesten die in de grote zalen komen mij ook niet zo aanspreken, een aantal uitzonderingen daargelaten.

• Winning
Waarderingen: degrotegeneraal
En David Gray heeft zichzelf bevestigd voor Isle in UK tour die hij gisteren bekend heeft gemaakt wat misschien aannemelijk maakt dat ze daar snel met nieuws komen....

• Leuk
Waarderingen: Maria
Onbetaalbaar voor BKS en Bospop. Met de huidige visie van Pinkpop/MOJO zie ik ze helaas ook niet op Pinkpop staan. Op RW dan weer wel.

The Cure - Karol G als co-heads is zo'n vreemde combo, maar het zou mij eigenlijk niet eens verbazen.

• Confetti
Waarderingen: Oasiss

Users who are viewing this thread