Pinkpop 2026

anno 2026 is Radiohead ( helaas) een totale mismatch met Pinkpop.

ik ben voor een splitsing van Genre
alle pop naar Pinkpop
alle alternatieve/Rock naar Bospop
Er zijn toch al genoeg festivals die zich op rock of metal focussen? Dan lijkt het me logischer om daarheen te gaan ipv hopen dat pinkpop volledig veranderd naar jouw smaak.

Er zijn toch al genoeg festivals die zich op rock of metal focussen? Dan lijkt het me logischer om daarheen te gaan ipv hopen dat pinkpop volledig veranderd naar jouw smaak.
oh ja?
welke?
want graspop is me echt te hard, een hele dag metal trek ik ook niet.
ik ken geen enkel festival met voornamelijk rockmuziek, vroeger was dat bospop ,maar daar staat tegenwoordig ook al davina michelle:sick:

Ook een beetje de reden dat ze rustig aan toch een beetje van die ene headliner (en tegelijk niks) afmoeten. Ik blijf toch hopen op een twee headliner constructie, acts tijdens de laatste headliner en een later einde. Al is het maar een uur.
Een duo constructie en een act tijdens de laatste headliner zou ik ook toejuichen. Een later einde hoeft voor mij niet.

Ik zou het ook prima vinden als ze de focus meer leggen op een sterk dagprogramma en dan, ipv drie grote headliners, maar 1. En dan de andere twee dagen afsluiten met een wat kleinere (jonge) headliner. Dan is er meer budget om te investeren in goede subs en goede bands overdag. Maar goed, 3 grote is nu eenmaal de formule van PP en dat is ook wat mensen verwachten, dus dat zal ook niet wijzigen.

Ach ja, zoveel meningen en smaken, maar vind ik het 'hoogtepunt' van een headliner soms toch tegenvallen (meestal maar 1 van de 3 echt mijn smaak, te druk, geen alternatief, etc.).

• Leuk
Waarderingen: brutus257
pinkpop 2025
- justin timberlake, tate mcrae, ronnie flex, mark ambor, omar rudberg, dean lewis, hannah mae,
+ snow patrol, manic streat preachers, simple minds, black keys, franz ferdinand, Marcus king, the vices

dan had je een prima "ouderwetse" pinkpop gehad,

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Over pop gesproken: Ed Sheeran trekt zijn tour in 2026 ook door. Die verkocht de PP zondag in 2024 uit. Just sayin' ;-)

Een duo constructie en een act tijdens de laatste headliner zou ik ook toejuichen. Een later einde hoeft voor mij niet.

Ik zou het ook prima vinden als ze de focus meer leggen op een sterk dagprogramma en dan, ipv drie grote headliners, maar 1. En dan de andere twee dagen afsluiten met een wat kleinere (jonge) headliner. Dan is er meer budget om te investeren in goede subs en goede bands overdag. Maar goed, 3 grote is nu eenmaal de formule van PP en dat is ook wat mensen verwachten, dus dat zal ook niet wijzigen.

Ach ja, zoveel meningen en smaken, maar vind ik het 'hoogtepunt' van een headliner soms toch tegenvallen (meestal maar 1 van de 3 echt mijn smaak, te druk, geen alternatief, etc.).
Geen alternatief tijdens de headliner is idd wellicht wel t grootste probleem van pinkpop.
ik kan me niet voorstellen dat je tegelijkertijd niets in de tent of stage 4 kan programmeren

pinkpop 2025
- justin timberlake, tate mcrae, ronnie flex, mark ambor, omar rudberg, dean lewis, hannah mae,
+ snow patrol, manic streat preachers, simple minds, black keys, franz ferdinand, Marcus king, the vices

Dat was er op zich wel: Inhaler, Weezer, Amyl, DeWolff, The Boxer Rebellion, Kaiser Chiefs, The Warning, Biffy, Korn en Muse

Pinkpop staat toch gekend om de rare combo’s na mekaar, dus vandaar mijn voorstel van Chappel na SOAD 🤣

In Nederland zijn er 0 rock/metal festivals waar de grote jongens kunnen staan volgens mij, of zie ik nu wat over het hoofd?
Nee dat klopt helemaal, bedoelde meer vanuit de bezoekers geredeneerd en niet vanuit de artiesten. Graspop is qua locatie natuurlijk zowat in Nederland en voor 90% van de Nederlanders gunstiger gelegen dan Pinkpop.
oh ja?
welke?
want graspop is me echt te hard, een hele dag metal trek ik ook niet.
ik ken geen enkel festival met voornamelijk rockmuziek, vroeger was dat bospop ,maar daar staat tegenwoordig ook al davina michelle:sick:
Ja ligt er een beetje aan wat je muzieksmaak is natuurlijk, op Graspop kan je wel gemakkelijk een dag vullen met rockmuziek (als in; zonder geschreeuw bijvoorbeeld als dat je tegen staat) verder heb je dingen als Jera, Bospop, Rock Am Ring en nog tientallen kleinere festivalletjes die wat meer in de verschillende niches programmeren. Echt grote rock festivals zoals Rock Am Ring of Rock im park zijn er inderdaad wel weinig in NL als je niet de grens over wilt gaan, daar ben ik het wel mee eens. Denk alleen niet dat Pinkpop daar ooit nog in zal veranderen, en Bospop is het inderdaad ook net niet.

pinkpop 2025

Ontbreekt er wel een headliner.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Een goede combinatie van rock, pop, metal, Nederlandstig, enz... is voor mij toch belangrijk. Ik hou van verschillende genres en daarom ga ik naar een festival. Een grote headliner per dag vind ik ook een must. Voor een goed dagprogramma zonder headliner, betaal ik geen 150 euro. Dan zijn er goedkopere alternatieven genoeg. Voor de prijzen die PP hanteert moet er alle dagen gewoon een headliner van formaat zijn! En er is natuurlijk ook een groot verschil in popmuziek. Oscar and The Wolf vond ik dit jaar fantastisch maar een Tate McRae bijvoorbeeld is dan echt mijn ding niet. Een combinatie van verschillende muziekstijlen moet echt blijven voor mij persoonlijk en met een goede headliner (1 zwaardere rock, 1 lichte rock of poprock en 1 pop) 😀. Oh ja ik ben over het algemeen snel tevreden hoor 😂.

Over pop gesproken: Ed Sheeran trekt zijn tour in 2026 ook door. Die verkocht de PP zondag in 2024 uit. Just sayin' ;-)
Pas op de dag zelf uitverkocht hè. Het goede weer heeft toen ook zeker invloed gehad op de late beslissingen. Daarnaast ook nog Sam Smith op die dag.

Pas op de dag zelf uitverkocht hè. Het goede weer heeft toen ook zeker invloed gehad op de late beslissingen. Daarnaast ook nog Sam Smith op die dag.
Wat de redenen ook waren, kennelijk trok Ed genoeg volk. Mooi weer was het afgelopen jaar ook. Maar Ed gaat op zo'n korte termijn niet nog een keer gestrikt worden natuurlijk. Bovendien hoeft het wat mij betreft ook echt niet weer zo druk te worden (ik spreek mezelf dus tegen, maar ik bedoelde het ook niet serieus).

Je hebt 1 grote headliner nodig en nog 3-4 andere klasse acts om een dag uit te verkopen. Met andere woorden: programmeren in de breedte is belangrijk!

Users who are viewing this thread