Pinkpop 2025

Onwijs genoten weer dit weekend!

Mijn top 10
1. The last dinner party
2. Muse
3. Amyl and the sniffers
4. Olivia Rodrigo
5. Cypress hill
6. Tom odel
7. Queerbeat
8. Mika
9. The warning
10. Bad nerves

Top 10 van mijn vrouw:
1. Tom odel
2. Queerbeat
3. Olivia Rodrigo
4. Tldp
5. Cypress Hill
6. Mika
7. Ronnie
8. Benjamin ingrosso
9. Alestorm
10. Benee
Wie is Ronnie?

• Geweldig
Waarderingen: stanleyy
Die zijn BKS allang ontgroeid, BKS boekt tegenwoordig toch veel kleinere headliners?
De headliners zijn kleiner, maar ook niet zó klein. In de categorie subheadliners van DTRH/LL (met mogelijk een iets grotere als het zo uit komt). Fontaines is subheadliner van LL, en het was geen geheim dat Maurits (directeur BKS), fontaines DC heel graag had willen hebben als headliner

Dit was een heel fijn weekend! opzet van het terrein, de drukte. Was allemaal goed geregeld.

Top10 vind ik lastig, maar top 5 heb ik zeker:

1. Korn
2. Sticks
3. Oscar and the Wolf
4. Justin Timberlake
5, Cypress Hill

Ga 'm straks ff aanvullen tot 10.....

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Zo hier ook weer inmiddels bijgekomen. Maar erg genoten van dit weekend!

Begonnen donderdag in de rij, die erg rustig was voor mijn gevoel. Sowieso vond ik dat camping A nu erg rustig was door het wegvallen van een groot deel van de camping, wat fijn was maar ook wel een beetje een treurig beeld gaf.

Ik heb erg genoten van acts als TLDP, Weezer, Hiqpy, Cypress Hill, Oliva Rodrigo, Soft Play, Kaiser Chiers, Biffy Clyro, KoRn en Muse

Tegenvallers waren Justin Timberlake, Faithless en Personal Trainer (wat ik heel jammer vindt want meerdere malen PT gezien en toen was het wel een feest, nu liep de tent al snel leeg had ik het gevoel en dit was ook te zien aan Willem en zijn band)

Pluspunten voor de terrein verbeteringen! Scheelt echt enorm veel nu er aan 2 kanten voorbij kan gelopen worden. Ook de verplaatsing van stage 4 naar achter is super fijn. om nieuwe muziek te ontdekken zit je achter op het veld goed, en de meer mainstream artiesten worden op North en South afgewisseld, en dat lijkt ook goed te werken.

Ze hadden wmb nog meer schaduwplekken kunnen creëren maar dit valt natuurlijk beter op bij 30+ graden. Je zou bijvoorbeeld de rand van het veld tegen het asfalt nog juist vol kunnen zetten met schaduwdoeken.
Het geluid was overal goed en vaak zelfs erg hard, wat ik meestal niet zo erg vindt. Maar bij Muse vond ik het geluid erg storend. Had natuurlijk ook mede met de wind te maken.

Al met al een fijne editie! Top 5:
1. Muse
2. The Last Dinner Party
3. KoRn
4. Weezer
5. Hiqpy

Begonnen donderdag in de rij, die erg rustig was voor mijn gevoel. Sowieso vond ik dat camping A nu erg rustig was door het wegvallen van een groot deel van de camping, wat fijn was maar ook wel een beetje een treurig beeld gaf.
1 veld van camping A is kunstgras, daardoor mistte je 1 veld. uiteindelijk stond het wel gewoon redelijk vol. Ik vond het (wederom) een aanfluiting dat ze in het begin weer met een afzetlint stonden. Wij wilden eigenlijk een plekje achterop het veld, maar ze dirigeerden ons eerst naar de linker hoek van het veld... Ik begrijp dat echt niet. Je moest een vaste gast ticket hebben voor camping A, die waren uit verkocht, dus de camping komt dan toch wel vol. Laat iedereen gewoon een plekje zoeken dat hij/zij wilt... ook als je later bent is er altijd wel een plekje beschikbaar om je tentje kwijt te kunnen.

Was overigens het enige smetje op een verder heerlijk weekend wat mij betreft. de warmte misschien ook, maar daar dat heb je niet zelf in de hand. EN het was altijd beter als 2024...

Mijn top 10:
1. Muse
2. Mika
3. Oscar and the wolf
4. Olivia Rodrigo
5. Justin Timberlake
6. Joost
7. The warning
8. Alestorm
9. Krezip
10. Claude/ Hannah Mae

Grootste tegenvaller: faithless.
Tom Odell was wel ok, maar vond ik niet heel bijzonder, maar de wei vond het wel geweldig en was wel een goeie vibe. Dean Lewis viel gewoon tegen qua zang, maar wel leuk om zn 2 hits te horen.
Helaas gemist door clashes/goede spot willen: Korn, the last dinner party, biffy clyro en tate mcrae. Had ik wel allemaal graag willen zien.

had iemand mij van te voren kunnen vertellen dat many of horrors een steengoed nummer is? was helaas tijdens deze set ergens anders op het terrein maar als ik dit wist..

• Leuk
Waarderingen: Davidd
hoe ken je dat nummer niet joh haha

ben nog bezig met mn muzikale opvoeding:) ken alles van muse coldplay twentyonepilots etc wel uit mn hoofd. Kom door mn collegas en festivals wel nieuwe muziek tegen.

erge is nog dat k bijv
- feel van robbie williams 2 jaar geleden pas ontdekte
- sinds vorige maand achter ben gekomen dat R.E.M leuke nummers heeft

etc;D

• On fire
Waarderingen: elo
ben nog bezig met mn muzikale opvoeding:) ken alles van muse coldplay twentyonepilots etc wel uit mn hoofd. Kom door mn collegas en festivals wel nieuwe muziek tegen.

erge is nog dat k bijv

etc;D
Juist leuk dat je nog zoveel te ontdekken hebt!

1. KoRn
2. Biffy Clyro
3. Oscar & The Wolf
4. Sticks
5. Muse
6. Justin Timberlake
7. Kaiser Chiefs
8. Weezer
9. Soft Play
10. Imminence

Extra vermelding voor Amira Elfeky. Potentie is er. Was vermakelijk. Nu nog betere songs.

Tegenvallers: Faithless en Joost.

Jammer genoeg gemist: Purple Disco Machine, The Warning en Bob Vylan.

Top weekend gehad. Leuke sfeer. Mensen leuk gekleed. Voldoende zit/schaduwplekken. Goede shows. Beetje te warm af en toe. De nieuwe indeling een hele grote vooruitgang. Sneller bii verschillende podia en rondje kunnen lopen.
Erg benieuwd naar de line-up voor volgend jaar. Met de juiste bands reis ik waarschijnlijk weer naar het zuiden.
Oh ja - het is echt een irritante autorit geweest. Heen en terug in lange files gestaan.

Laatst bewerkt:

erge is nog dat k bijv

etc;D
Kink gaan luisteren op de radio. Dan is daar wel veel te ontdekken

• Leuk
Waarderingen: Maria en legenden

erge is nog dat k bijv

etc;D
Misschien heb je deze lijst al gezien, samengesteld door de deskundigen 😂 van dit forum. https://forum.festileaks.com/threads/festileaks-tijdloze-top-100-editie-2024.1850/

erge is nog dat k bijv

etc;D
Ik zie dat er al een paar goede tips voorbij zijn gekomen, KINK, Album 2025 forum hier op festileaks, Pinguin radio als je iets meer nieuwe muziek wilt ontdekken tov KINK, abbonement op OOR nemen.

Allemaal leuke manieren om nieuwe muziek te ontdekken.

Ik zit nu Nick Mulvey te kijken. Prachtig optreden maar wat weinig publiek zeg. Publiek lijkt de aandacht er ook niet bij te hebben. Iemand die hier bij was? Hoe heb je dit ter plekke ervaren?

Users who are viewing this thread