Pinkpop 2025

EVE was afgelopen jaar een beetje boos ivm de achtergelaten partytenten, maar daar lossen ze het wel mooi op vind ik, nu Pinkpop nog!
Bij Lowlands kon je trouwens ook best goed je afval scheiden, mijn tent was vorig jaar gesneuveld en wilde die niet asociaal op het camping terrein achterlaten, en je kon hem gewoon in een container leggen waar "kapotte" tenten achtergelaten mochten worden.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Prima stuk, slaat wat mij betreft alle spijkers op zijn kop. Enige stukje wat ik een beetje discutabel vind is inderdaad het eten, dat wordt de laatste jaren steeds beter op PP.
Maar voor de rest moet Pinkpop gewoon weer bezoekers trekken die van te voren al weten, we gaan lekker een weekend Pinkpop, ongeacht welke headliners er staan, omdat dat festival ons zo goed beviel. Die feeling is in ieder geval bij mij al een aantal jaar weg.
Lekker een weekend Pinkpop is niet genoeg om een kaartje te kopen voor mensen die maar net rondkomen. Er is elke week wel ergens iets te doen waarbij tickets voor kleine festivalletjes onder de 100 euro liggen voor een gans weekend. Je kan je daar ook perfect amuseren en een fantastisch weekend van maken. Ik ben al iets ouder en heb het financieel iets makkelijker maar mijn zoon van 26 geeft geen 600 euro (minimum) uit voor een weekend als er geen goede headliners zijn. En zo denken velen. Als je 155 euro vraagt voor een dagticket en meer dan 300 euro voor een weekend moeten er EN goede headliners zijn EN moet er een goed dagprogramma zijn en anders haken vele mensen af.

• Leuk
Waarderingen: saurus en colette283
Ook hier niet mee eens. Het komt er voor mij op neer dat Pinkpop maar moet gaan lijken op de rest. Niks mis met verandering maar zoals de directeuren zeggen Pinkpop draait om muziek. Waarom praat dit artikel alleen over de headliners en niet over de onderlaag. Ondertussen wel benoemen dat Rock Werchter Olivia dag wel uitverkocht, waarschijnlijk door die onderlaag. 3 sterke headliners en mooi onderlaag en verkoopt weer zo uit. Nu hebben ze al jaren op een rij of geen grote headlines of een magere onderlaag.
Het artikel is eerder een betoog dan een objectief geschreven stuk. Een dtrh is een compleet ander festival met een ander publiek. En dus niet te vergelijken met een pinkpop en daarbij we hebben al een dthr dus dat gaat niet werken. Ben het met je eens dat de directie een ander geluid laat horen dan beschreven in het artikel.

• Leuk
Waarderingen: colette283
Lekker een weekend Pinkpop is niet genoeg om een kaartje te kopen voor mensen die maar net rondkomen. Er is elke week wel ergens iets te doen waarbij tickets voor kleine festivalletjes onder de 100 euro liggen voor een gans weekend. Je kan je daar ook perfect amuseren en een fantastisch weekend van maken. Ik ben al iets ouder en heb het financieel iets makkelijker maar mijn zoon van 26 geeft geen 600 euro (minimum) uit voor een weekend als er geen goede headliners zijn. En zo denken velen. Als je 155 euro vraagt voor een dagticket en meer dan 300 euro voor een weekend moeten er EN goede headliners zijn EN moet er een goed dagprogramma zijn en anders haken vele mensen af.
Maar er zijn prima headliners. Er gaat wat anders mis - het ligt niet (enkel) aan het programma.

vind nog altijd apart dat in geen enkel artikel ergens iets over bezoekersaantallen genoemd is...
zal toch wel bekend zijn wat er verwacht zal worden? wellicht lezen we iets na het weekend

ja inderdaad... en dat met die oesters op DTRH, zo'n kraampje was op Pinkpop ook al een paar jaar

je ziet wel dat iemand met een DTRH-bril dit artikel heeft geschreven, spat er van af

met dit tenenkrommende stukje ten top:
"Zonder een beetje luxe en wat basisvoorwaarden red je het niet meer. Dus in plaats van teren op die oude bands doet Pinkpop er goed aan om te investeren in extra barretjes, wc’s en schaduwplekken. In dat opzicht is de komst naar Landgraaf van Down the Rabbit Hole festivaldirecteur Ide Koffeman een slimme zet. Hij heeft bewezen dat hij een festival anno 2025 kan neerzetten. Al is zijn komst eerder te laat dan te vroeg."
doorn in het oog of mes in de rug van de reeds zittende directie van Pinkpop!
Het is toch eerder gewoon een vergelijking met een festival dat wel met zijn tijd meegaat. En wel eenvoudig de kaarten verkoopt. Lijkt me een zegen dat een directeur van zo'n club naar Pinkpop komt. Los van hoe leuk en aardig je degenen vindt die er zaten.

Het is echt niet zo dat de hele wereld Pinkpop een loer wil draaien. Sterker nog, juist dit soort analyses zijn broodnodig om het festival toekomstbestendig te houden. Een festival kan niet oneindig tegenvallende verkoopcijfers overleven.

Denk dat er eens goed naar het boeken gekeken moet worden, ik snap dat je niet een winkel binnen loopt en alles kan uitkiezen.
Maar er worden soms keuzes gemaakt ( Justin Timberlake, Robbie Williams ) die geboekt worden in het zelfde jaar dat ze 2 of 3x een ziggo dome uitverkopen.
Het zijn geen verkeerde headliners en ze passen dan ook bij pinkpop. Maar de mensen die voor deze headliners willen komen hebben dan al dubbel en dwars de kans gehad hen te kunnen zien.

Dan nog de Nederlandse namen die ze boeken, als ze dit veel exclusiever kunnen houden, dus alleen Pinkpop bijv in een jaar. Vaak heb ik het gevoel dat het grootste deel van de NL namen bijna op elk festival geboekt staan door heel Nederland.

Ook blijf ik erbij dat de camping los van het weekendticket verkocht moet worden, met dag tickets erbij. Dit maakt de drempel een stuk lager voor mensen die van veel verder weg moeten komen.

Denk dat ze met het terrein (hopelijk) vanaf dit jaar de goede kant op aan het gaan zijn betreft sfeer aankleden en opzet.

EVE was afgelopen jaar een beetje boos ivm de achtergelaten partytenten, maar daar lossen ze het wel mooi op vind ik, nu Pinkpop nog!
Ja je hebt helemaal gelijk, ik heb me vergist! Wij kochten vaak bij de HEMA op de camping zo’n goedkope partytent, maar die zijn er nu uit. Ze willen af van het wegwerpmateriaal (terecht).

Zelf op DTRH/LL nooit gebruik gemaakt van de groepsplekken, maar kan me voorstellen dat het voor veel mensen een uitkomst is. Toch een fijne service!

Denk dat er eens goed naar het boeken gekeken moet worden, ik snap dat je niet een winkel binnen loopt en alles kan uitkiezen.
Maar er worden soms keuzes gemaakt ( Justin Timberlake, Robbie Williams ) die geboekt worden in het zelfde jaar dat ze 2 of 3x een ziggo dome uitverkopen.
Het zijn geen verkeerde headliners en ze passen dan ook bij pinkpop. Maar de mensen die voor deze headliners willen komen hebben dan al dubbel en dwars de kans gehad hen te kunnen zien.

Dan nog de Nederlandse namen die ze boeken, als ze dit veel exclusiever kunnen houden, dus alleen Pinkpop bijv in een jaar. Vaak heb ik het gevoel dat het grootste deel van de NL namen bijna op elk festival geboekt staan door heel Nederland.

Ook blijf ik erbij dat de camping los van het weekendticket verkocht moet worden, met dag tickets erbij. Dit maakt de drempel een stuk lager voor mensen die van veel verder weg moeten komen.

Denk dat ze met het terrein (hopelijk) vanaf dit jaar de goede kant op aan het gaan zijn betreft sfeer aankleden en opzet.
Headliners kan ik me wel in vinden, maar vind juist dat ze dit jaar qua Nl artiesten het beter doen dan in het verleden/afgelopen jaren

Ik denk dat het idd zaak is breder te interesseren dan die drie headliners. Dat lukt nog niet echt. En dan zijn de headliners op zich prima, maar dan moet je Justin Timberlake en Olivia Rodrigo boeken voordat ze meermaals Ziggo Domes hebben gedaan, Linkin Park voordat ze Gelredome en Werchter hebben gedaan.

De enquête, neem aan dat die er weer komt na komende editie zal ook wel uitsluitsel geven hoe de veranderingen en aanpassingen door de bezoekers worden gewaardeerd en wat er nog moet veranderen.Los van de discussie over de line-up, dat blijft toch elk jaar een dingetje.

Hele mooie vervanger zou dat zijn, twee jaar geleden ook gezien in de tent en een paar maanden later op LL in de Bravo. Beide keren van genoten en hebben ondertussen aardig wat nieuw materiaal liggen; kom maar door!!
The Haunted Youth, toen indd ook in de tent gezien. Ondanks dat het voor ons gevoel redelijk rustig in de tent was (genoeg bewegingsvrijheid) zeer aangename band indd.

De enquête, neem aan dat die er weer komt na komende editie zal ook wel uitsluitsel geven hoe de veranderingen en aanpassingen door de bezoekers worden gewaardeerd en wat er nog moet veranderen.Los van de discussie over de line-up, dat blijft toch elk jaar een dingetje.
enquete komt inderdaad altijd daags na het festival

een lineup discussie is toch geregeld gerelateerd aan persoonlijke voorkeuren en stuit sowieso op 1001 meningen... dat was altijd al en zal altijd zo blijven

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ik snap dat €300 voor een weekend kaartje veel geld is, maar als we het even goed beschouwen is dat €100 per dag voor een hele rits artiesten en de hele festival beleving. En dan kan je ook nog blijven slapen.... Ik vind dat op zich best een strakke prijs. Tuurlijk voor €100 kan je een hele week eten... Maar ik bedoel dan ook in verhouding

Ik snap dat €300 voor een weekend kaartje veel geld is, maar als we het even goed beschouwen is dat €100 per dag voor een hele rits artiesten en de hele festival beleving. En dan kan je ook nog blijven slapen.... Ik vind dat op zich best een strakke prijs. Tuurlijk voor €100 kan je een hele week eten... Maar ik bedoel dan ook in verhouding
Pinkpop is idd maar iets duurder dan bijvoorbeeld Jera (280 weekend + camping) en Bospop (290 weekend + camping).

die laatste foto, als je daar schaduwplekken/bankjes neerzet, zegt dat volgens mij ook wel iets over het bezoekersaantal. Want mijns inziens is het bij drukke edities echt onmogelijk, of vooral hinderlijk om daar bankjes neer te zetten en met de tentzeilen het zicht van "kijkend publiek" te hinderen op het middenterrein. Vooral sinds het andere podium is gedraaid vind ik het toch erg dichtbij het podium staan, die schaduwplekjes.

Maar er zijn prima headliners. Er gaat wat anders mis - het ligt niet (enkel) aan het programma.
Maar geen headliner zoals Ed Sheeran vorig jaar die zijn dag uitverkoopt en ikblijf erbij dat een festival zoals Werchter op een beter tijdstip is voor studenten dan Pinkpop.

enquete komt inderdaad altijd daags na het festival

een lineup discussie is toch geregeld gerelateerd aan persoonlijke voorkeuren en stuit sowieso op 1001 meningen... dat was altijd al en zal altijd zo blijven
Vanaf maandag kunnen we weer naar hartelust discussiëren over de line-up 2026.
Discussion Bella GIF by De Dorini's

Users who are viewing this thread