Pinkpop 2025

Vraagje aan de doorgewinterde pinkpoppers. Hoe snel gaan bij de grote acts de hekken van het voorpodium/gedeelte gemiddeld dicht? Ik kan mij bij Ed Sheeran vorig jaar herinneren zo rond de 20 minuten omdat het vol was?
Gaat mij niet perse om een goede vooraan,, maar in het vak is wel chiller qua ervaring dan er achter. Dit jaar vooral een beetje willen meepakken van Last Dinner Party Ft Oliva Rodrigo en Purple Disco Machine ft Muse. Er valt uiteraard nooit echt een pijl op te trekken, wat is jullie gameplan :sneaky:

Vraagje aan de doorgewinterde pinkpoppers. Hoe snel gaan bij de grote acts de hekken van het voorpodium/gedeelte gemiddeld dicht? Ik kan mij bij Ed Sheeran vorig jaar herinneren zo rond de 20 minuten omdat het vol was?
Gaat mij niet perse om een goede vooraan,, maar in het vak is wel chiller qua ervaring dan er achter. Dit jaar vooral een beetje willen meepakken van Last Dinner Party Ft Oliva Rodrigo en Purple Disco Machine ft Muse. Er valt uiteraard nooit echt een pijl op te trekken, wat is jullie gameplan :sneaky:
Dat hangt er vanaf. Er zitten tellertje op de poorten aan beide kanten. Beleid is vol=vol en vakken voor worden niet leeg geveegd. Bij Metallica paar jaar geleden konden act voor Metallica al weinig erbij. Bij Olivia zou ik tijd zijn. Bij LDP en PDM zou ik verwachten 10 min van te voren.
Gameplan...altijd links vooraan.

Als je halverwege de act ervoor naar het voorvak gaat, kan ik me niet voorstellen dat het niet lukt deze editie. Eigenlijk denk ik zelfs dat later nog kan.

Met act ervoor bedoel ik die op het podium tegenover.

ligt echt aan de bezetting op het terrein.
meestal trekt zo'n voorvak na de act er voor eerst zo'n beetje half leeg (soms nog leger)
dan gaan de poortjes weer terug open en meestal gaan ze na zo'n 20 a 30 minuten weer dicht (omdat de capaciteit is bereikt)
vorig jaar, kon ik na Keane nog gewoon doorlopen het voorvak in bij Maneskin.
Gezien de "drukte" (kuch kuch) die verwacht wordt op vrijdag en zaterdag, verwacht ik dat het zaterdag best mogelijk kan zijn.
Maar ik ga in iedergeval zelf (met / voor m'n dochter) proberen halverwege Last Dinner Party het voorvak voor Rodrigo in te komen, op z'n minst een half uur vooraf. Wellicht op vrijdag eens kijken wat bij mainstage mogelijk is na Tate, om de inschatting bij te stellen...

Als je halverwege de act ervoor naar het voorvak gaat, kan ik me niet voorstellen dat het niet lukt deze editie. Eigenlijk denk ik zelfs dat later nog kan.

Met act ervoor bedoel ik die op het podium tegenover.
Ik denk dat het dit jaar in ieder geval op de vrijdag en zaterdag inderdaad nog later kan. Ga dat zelf in ieder geval proberen, want vind het altijd zo zonde om optredens te missen en dan veel te vroeg in het voorvak te hangen met veel te weinig bier ;) 🍻 🍻 🍻

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
vraagje, wat denken jullie, gaat Pinkpop ook eens over op early bird pre-sale voor 2026? of een inschrijving voor de verkoop voor 2026, op soort van early entry?

• Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop
vraagje, wat denken jullie, gaat Pinkpop ook eens over op early bird pre-sale voor 2026? of een inschrijving voor de verkoop voor 2026, op soort van early entry?
Ik zeg doen, ook hoop ik dat ze eens kijken of ze de camping apart kunnen verkopen en ook dagkaarten voor de camping. Hierdoor zou de ticket prijs omlaag kunnen. En dit zou weer meer mensen kunnen trekken.

Lijkt me hooguit zinvol als dat dan een lagere prijs met zich brengt. Voor trouwe gasten, zoals jij, eigenlijk wel een mooi initiatief.

Lijkt me hooguit zinvol als dat dan een lagere prijs met zich brengt. Voor trouwe gasten, zoals jij, eigenlijk wel een mooi initiatief.
Tja en terwijl het ook wel prettig is om te kunnen wachten het het kopen van kaarten tot een flink deel van de lineup bekend is.

Dat is de laatste jaren met Lowlands wat minder te doen, iedereen gaat hysterisch op de kaartverkoop af ongeacht wat er staat.

N.a.v. vorig punt, ook nog een verbeterpunt, bierrugzak (mobiele taps) in het voorvak en misschien wel over het hele terrein!
Eens, want dat ene drankje of 2 is al op voor dat Muse begint, misschien het eerste stukje nog. En daar sta je dan, de rest van het optreden droog (en bij de headliner is dat wel erg lang) en dat ene flesje water, dat je mee mag nemen. Dat is halverwege de set ook leeg🥴.

Helemaal mee eens. Roep dat ook al jaren. Doe een sale ronde voor je lineup bekend is. Dan hebben de vaste bezoekers geen kaartstress. Vooral omdat volgend jaar die "corona" presale recht vervalt (die afgelopen jaren dus nep was gezien vodafone/ing recht)

• Geweldig
Waarderingen: degrotegeneraal
Tja en terwijl het ook wel prettig is om te kunnen wachten het het kopen van kaarten tot een flink deel van de lineup bekend is.

Dat is de laatste jaren met Lowlands wat minder te doen, iedereen gaat hysterisch op de kaartverkoop af ongeacht wat er staat.
Ja, maar voor die reden hoeft Pinkpop het niet te doen. De laatste jaren is de hype/urgentie er echt niet om vroeg, laat staan voor namen bekend zijn, je kaarten te kopen.

Ja, maar voor die reden hoeft Pinkpop het niet te doen. De laatste jaren is de hype/urgentie er echt niet om vroeg, laat staan voor namen bekend zijn, je kaarten te kopen.
Wellicht wel een goede indicatie voor pinkpop zelf om te zien wie hun vaste aanhangers zijn en met hoeveel. Ongeacht wat er staat, is er altijd een groep die gaan. Vooral na de laatste karige jaren lijkt mij dat wel goed om te weten.

• Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop
Maar wél voor de "vaste gasten" tickets camping A, die leken dit jaar al vergeven te zijn tijdens de diverse presales.....
en blijken nu toch wel weer beschikbaar te zijn (zie post JohndeBever op pagina 524)

Wellicht wel een goede indicatie voor pinkpop zelf om te zien wie hun vaste aanhangers zijn en met hoeveel. Ongeacht wat er staat, is er altijd een groep die gaan. Vooral na de laatste karige jaren lijkt mij dat wel goed om te weten.
dat zijn er dus blijkbaar 12.000 als ik het hier ergens goed gelezen heb 🫣

Users who are viewing this thread