Pinkpop 2025

Pinkpop heeft vermoed ik een beetje de afslag gemist qua meegaan met de tijd. Voor nieuwer publiek is het gewoon allemaal wat outdated, zijn de alternatieven hipper en spreken die meer de hedendaagse behoeften aan. Dat heeft echt niet te maken met twee tientjes meer of minder. Dat is een paar drankjes meer of minder op een hele dag of weekend.

Dan heb je nog de wat oudere, meer conservatieve garde, en die vindt waarschijnlijk al gauw dat Pinkpop niet meer het Pinkpop was waar zij verliefd op werden. Dat is misschien ook zo, maar alleen die nostalgische lui pleasen is ook bijna niet meer te doen. Metallica en Foo Fighters zijn nu eenmaal niet jaarlijks om de hoek.

In die zin wordt Bospop misschien zelfs nog een serieuze concurrent. Ik denk dat het met name zaak is uit te gaan zoeken hoe het festival rendabel kan bestaan met een lager aantal bezoekers.
Pinkpop moet zich echt niet meer laten leiden door de oude garde. Dat is nu eenmaal hoe het werkt, ga mee met je tijd of je verdwijnt.
Leuk als er wat van de oudere garde nog meegaat In de verandering maar geen doel op zich.

De jongere garde stelt andere eisen aan een festival.

Eén van de uitgesproken doelen is dat er meer comfort moet komen, dat lijkt mij dan ook een stap in de juiste richting.
Volgens mij ontkom je ook niet aan wat meer Dj’s.

Maar Mojo heeft volgens mij vorig jaar een onderzoek gedaan onder festivalgangers en op basis van die uitkomsten kan Pinkpop zichzelf prima opnieuw uitvinden.

Pinkpop heeft vermoed ik een beetje de afslag gemist qua meegaan met de tijd. Voor nieuwer publiek is het gewoon allemaal wat outdated, zijn de alternatieven hipper en spreken die meer de hedendaagse behoeften aan. Dat heeft echt niet te maken met twee tientjes meer of minder. Dat is een paar drankjes meer of minder op een hele dag of weekend.

Dan heb je nog de wat oudere, meer conservatieve garde, en die vindt waarschijnlijk al gauw dat Pinkpop niet meer het Pinkpop was waar zij verliefd op werden. Dat is misschien ook zo, maar alleen die nostalgische lui pleasen is ook bijna niet meer te doen. Metallica en Foo Fighters zijn nu eenmaal niet jaarlijks om de hoek.

In die zin wordt Bospop misschien zelfs nog een serieuze concurrent. Ik denk dat het met name zaak is uit te gaan zoeken hoe het festival rendabel kan bestaan met een lager aantal bezoekers.
Dit is denk ik de spijker op zijn kop.

Heb niemand uit mijn omgeving horen klagen over ticketprijzen van PP de laatste jaren, aangezien alle festivals duurder zijn geworden. Het festival heeft voor veel mensen zijn aantrekkingskracht verloren en veel mensen uit mijn omgeving gaan liever naar een festival met een betere line-up/meer mogelijkheden zoals een RW of gaan liever naar een festival welke qua beleving en alles eromheen beter geregeld is, zoals een DTRH of LL. Daarnaast zijn veel muziekfijnproevers die ik ken overgestapt naar BKS.

Het is niet de reistijd, de kosten of de periode. Maar het trekt qua festival gewoon slecht. Ik ben zelf ook van jaren lang trouw een weekend PP, naar af en toe PP als de line-up me aanspreekt gegaan, omdat er wmb beter geregelde en leukere festivals in Nederland te vinden zijn.

ik waag me er niet aan

maar de getallen die jij noemt zijn wel een enorm drama 👀 geen Pinkpop 2005 drama, maar absoluut niet waardig voor Pinkpop en voor dit affiche. Dus hopelijk betere aantallen.

Inderdaad, steeds duidelijker wat het gaat worden. Goed dat er meer schaduwplekken lijken te komen.

Is dit verder een geschikt moment om de poul te starten over de bezoekersaantallen?? Ik open wel:

Vrijdag 23.000
Zaterdag 24.000
Zondag 29.000
Ik zou er echt heel erg van schrikken als het zo laag is geloof echt niet dat het nu zo slecht loopt zeker niet net de headliners die ze nu hebben vergeleken met vorig jaar

Dat groene stuk met die parasol is dat het wilhelminadeck? Of een ander VIP veldje? Want Wilhelminadeck zat toch altijd aan de andere kant.
Wilhelmina Sky-Deck is dat smalle groene strookje aan de andere kant, blijft op zelfde plek

en dat ronde groen vlak is "winnaars ring" denk dat dat iets anders is

Inderdaad, steeds duidelijker wat het gaat worden. Goed dat er meer schaduwplekken lijken te komen.

Is dit verder een geschikt moment om de poul te starten over de bezoekersaantallen?? Ik open wel:

Vrijdag 23.000
Zaterdag 24.000
Zondag 29.000
Plak er eens 10K op en het zou kunnen kloppen (denk ik). Bizar dat Rodrigo dat veld niet vult ook.

Vrijdag 23.000
Zaterdag 24.000
Zondag 29.000
Vorig jaar vrijdag waren 40.000 toch? Dat voelde al extreem rustig, nog bijna de helft minder zou wel echt dramatisch zijn

Ik zou er echt heel erg van schrikken als het zo laag is geloof echt niet dat het nu zo slecht loopt zeker niet net de headliners die ze nu hebben vergeleken met vorig jaar
Vorig jaar was camping C er wel, niets is uitverkocht op de Vaste gast kaarten voor Camping A na.
Maar camping A is ook kleiner geworden.
Alles gaat plaatsvinden op het hoofddeel van het festivalterrein, inclusief Stage 4 en inclusief duidelijk meer zit mogelijkheden op het terrein.

Ik kan er 4.000 naast zitten maar veel meer zal het niet zijn.

• Thinking
Waarderingen: DennisvdBr
Volgensmij maar 35K en dan had je ook nog die regen. Gok bij Maneskin max een man of 27K
Ja dat is waar. Ik weet alleen nog dat ik zo van noord naar zuid podium kon lopen elke keer en zonder problemen vooraan kon gaan staan, zo rustig was het. Ook bij de sub+headliner

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Pinkpop 2024: Vrijdag eindigde op 40.000 verkochte tickets, zaterdag op 41.500 en de zondag was om 16:00 die dag uiteindelijk uitverkocht met 70.000 bezoekers.

https://festileaks.com/2024/06/pinkpop-organisatie-geeft-eigen-festival-een-76/#:~:text=Bezoekersaantallen overtreffen verwachtingen,uiteindelijk uitverkocht met 70.000 bezoekers.
en hopelijk halen ze dit soort aantallen, maar ben er echt gezien alle veranderingen bang voor dat zelfs die 40.000 die Maneskin nog trok niet gehaald zijn 🫣🤔😳

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Users who are viewing this thread