toch snap ik de beslissing die Mojo/Pinkpop neemt wel hoor.
Timberlake die 3x Ziggo uitverkocht in 2024, als je die kan vastleggen voor 2025 als headliner dan ben je dol enthousiast!
3x Ziggo ca 51.000 bezoekers, dan zou 30.000 dagkaarten geen probleem moeten worden.
Rodrigo 2x Ziggo ca 34.000 bezoekers, dan zou 30.000 dagkaarten ook moeten kunnen.
Muse trok 2 jaar terug 67.000 bezoekers naar Malieveld, dat zou normaal gezien geen probleem zijn voor de Pinkpop dagkaarten.
Verschil zit wel in de ticket prijzen, Muse op Malieveld vanaf 79,50, Rodrigo in Ziggo tussen 60 a 120 en Timberlake de uitschieter tussen 106 a 150, laatste komt meest in de buurt van een dagticket Pinkpop a 155 euro.
de keuze van Mojo is te begrijpen om deze acts naar Pinkpop te zetten als ze een tourleg in EU doen met festivals... denk dat Mojo verwacht zou hebben dat Ticketmaster al lang het bordje 'uitverkocht' voor deze dagkaarten kon uithangen! Alleen maar op basis van de headliners.
Het is nou niet bepaald dat er maar slechts meuk en drek in het dagprogramma staat? Ik denk dat de doelgroep niet voor 155 naar Landgraaf komt.
en volgend jaar liggen de kaarten anders op tafel, heeft Mojo andere headliners en zal Pinkpop het charme offensief moeten oppoetsen imo... Als de mensen die nu naar Pinkpop komen al vast een mooie editie beleven, dan gaan we daarna wel zien wat volgend jaar in petto gaat hebben!!! (ik begin al vertrouwen te krijgen in 2026

)