Pinkpop 2025

Kan iemand bij goede nummers vsn Biffy Clyro vertellen? Tot nu toe vind ik het niks maar wellicht heb ik niet de goede nummers geluisterd..
Hmm, ik kan Biffy Clyro best waarderen, maar veel variatie vind ik er niet achter schuilgaan. Als in, als je een paar nummers niks vindt, is het niet helemaal je kop thee I guess

• Leuk
Waarderingen: emilejol
Hmm, ik kan Biffy Clyro best waarderen, maar veel variatie vind ik er niet achter schuilgaan. Als in, als je een paar nummers niks vindt, is het niet helemaal je kop thee I guess
Wat nog zou kunnen werken is een live regsitratie kijken, dat is ook hoe ik het ben gaan waarderen. Vind het op plaat soms wat vlak klinken.

• Leuk
Waarderingen: emilejol
Ik ga dit jaar niet, dus lees vooral mee.

Gelukkig zijn Pinkpop en DTRH de eerste Majors die het cashless gaan proberen. Zeker Pinkpop, met zoveel mensen op een relatief klein gebied, is een prima testcase.

Uiteindelijk natuurlijk een goede ontwikkeling, maar ik zie technologisch toch echt wel wat issues:
- https://www.oost.nl/nieuws/2093231/...kingdance-zwolle-wat-was-het-om-te-huilen-zeg en ja dit was enkele jaren geleden. Tegenwoordig werken die handhelds ook tijdelijk offline.
- vorig jaar tijdens Ed Sheeran had ik geen bereik. Ik ben benieuwd of het systeem dan in de lucht blijft.
- op Lowlands heb ik bij de Alpha en vorig jaar ook op de camping geen bereik, dan kan ik niet met mijn telefoon betalen (of iig niet te vaak)
- ik sta regelmatig achter de bar op festivals. De handhelds zijn af en toe leeg of weigeren. En mensen gaan dus los van elkaar bestellen. Een bestelling van 4 bier in 1 keer i.p.v. 4 x 1 bier scheelt gewoon enorm veel tijd. Voor grote bestellingen is het juist effectiever, want in je schermpje staat wat je moet hebben i.p.v. een keer opnieuw vragen. Het meest vervelende was dat je als nog munten of bekers moest tellen i.v.m. recyclemunten/bekers.

Ik voorspel dat eten geen probleem gaat worden. Drinken in piekmomenten (dus net voor en na de headliner) wordt kansloos.

- vorig jaar tijdens Ed Sheeran had ik geen bereik. Ik ben benieuwd of het systeem dan in de lucht blijft.
- op Lowlands heb ik bij de Alpha en vorig jaar ook op de camping geen bereik, dan kan ik niet met mijn telefoon betalen (of iig niet te vaak)
Voor deze netwerken wordt een prima verbinding geregeld, dit zal niet over het gewone telefoonnetwerk gaan.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ik zelf merk wel dat ik op cashless events super goed ben gaan letten op wat ik afreken. Je merkt toch dat de vrijwilligers achter de kassa net te vaak het systeem niet snappen waardoor je veel te veel moet afrekenen of dat ze standaard het statiegeld muntje aanvinken terwijl je netjes de bekers inlevert....

• Leuk
Heeft er iemand een idee hoe het zit met die cashless card? is dat een kaart als in pinpas, of is het misschien een armbandje? dat laatste zou dan wel weer handig zijn en een optie om te overwegen. In plaats van de hele dag met je portemonnee of telefoon in je hand te lopen...

• Leuk
Heeft er iemand een idee hoe het zit met die cashless card? is dat een kaart als in pinpas, of is het misschien een armbandje? dat laatste zou dan wel weer handig zijn en een optie om te overwegen. In plaats van de hele dag met je portemonnee of telefoon in je hand te lopen...
"Dit houdt in dat er tijdens Pinkpop met een pinpas of smartphone (Apple Pay/Google Pay) kan worden betaald. Je kan hiermee direct gemakkelijk, veilig en snel bij de barren, food- of merchandise stands jouw bestelling afrekenen. Dit betekent dat er niet meer met munten wordt gewerkt, en je dus niet meer eerst langs een muntautomaat hoeft voor je je bestelling kan plaatsen; scheelt jou mooi wat tijd! Betaal je liever met contant geld, dan kan dat ook. In dat geval kun je jouw contant geld bij het daarvoor bestemde Wisselkantoor nabij de infobalie kosteloos op een speciale cashcard laten zetten, waarmee je vervolgens jouw bestelling kan afrekenen." Beide opties zijn mogelijk zoals het op de site staat.

Huh, wat is dat voor bank joh. Ik heb wel eens mijn eigen pas geblokkeerd door te vaak de verkeerde pincode in te voeren s'nachts op Lowlands. Maar ook als ik 8 keer langs dat automaat loop blijft mijn pas het nog doen
Tja,
ik had pas een nieuwe bankpas omdat de vorige slachtoffer was van een internethack (niet mijn schuld overigens), misschien daardoor dat ze nog in extra alertmode stonden, die dag was het in elk geval geen zorgeloze ervaring
Of misschien omdat mijn Belgische kaart meermaals in Nederland dezelfde actie deed
Spreken wel al over een jaar of 6-7 geleden, dus cashless was toen alles behalve ingeburgerd.

Dit gaat bij mij wel het geval zijn ben ik bang, drink vrij snel.. dus ga dan maar weer nieuwe halen, niemand kan een muntje geven dus betaal je zelf!
Op een gegeven moment ben je overzicht kwijt, met munten voel ik in mijn zak en weet wat ik nog heb en daar wil het eigenlijk bij laten, dus nu maar even wachten tot een ander haalt!

Pinnen je legt de pas er op en het is klaar, niks tastbaars!
En moet ik iedere avond/nacht mijn random reader erbij pakken hoe het er voor staat!

en hoe kom je elke maand door dan, als een beetje omgaan met geld al te moeilijk is?

en hoe kom je elke maand door dan, als een beetje omgaan met geld al te moeilijk is?

Beetje onnodige steek onder water dit. Iedereen 'bankiert' op zijn eigen manier. Dat het niet op je standaard betaalrekening staat wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat je aan het eind van elke maand geld tekort komt.

Wel een tip: enkele uren voor het festival een riante som van de spaarrekening naar de betaalrekening overboeken, direct na afloop van het festival de balans opmaken en een X bedrag terugstorten. Dit helpt uiteraard niet met het matigen van wat je uitgeeft, maar zorgt er wel voor dat je nooit zonder saldo komt te zitten gedurende je festivalweekend.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Wel een tip: enkele uren voor het festival een riante som van de spaarrekening naar de betaalrekening overboeken, direct na afloop van het festival de balans opmaken en een X bedrag terugstorten. Dit helpt uiteraard niet met het matigen van wat je uitgeeft, maar zorgt er wel voor dat je nooit zonder saldo komt te zitten gedurende je festivalweekend.
Of juist met een apart potje werken (met laten we zeggen elke dag 150 euro) en vanuit daar al je uitgaven doen, zodat je grip blijft houden op je uitgaven. (wel handig om nog een manier om te betalen over te houden als het internet er uit ligt en je niet bij je rekening kan ;) )

• Leuk
Waarderingen: RickHuissen
Kan iemand bij goede nummers vsn Biffy Clyro vertellen? Tot nu toe vind ik het niks maar wellicht heb ik niet de goede nummers geluisterd..
Ben zelf toch wel aardig fan van Biffy Clyro, zijn live ook altijd sterk. De reading show van 2013 (stem niet geweldig), vind ik qua energie en instrumenten heerlijk om te kijken.
Daarnaast vind ik het album Opposites erg fijn, vette openingstrack ook met Different People. Only Revolutions album is ook goed vind ik. En dan heb je ook nog het album Puzzle met nummers als "Living is a problem because everything dies" & who's got a match. Maarja ik ben ook fan haha

Beetje onnodige steek onder water dit. Iedereen 'bankiert' op zijn eigen manier. Dat het niet op je standaard betaalrekening staat wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat je aan het eind van elke maand geld tekort komt.

Precies, ook met dit nieuwe systeem kan je het dus prima op orde hebben

die snap ik niet... gewoon betalen met je telefoon of bankpas en geen overig gedoe.
mij lijkt dit juist de meest handige manier en geen gedoe met andere pasjes of polsbandje of apps
als het naadloos werkt, vind ik dit een heel goede keuze
+1, Op 538 koningsdag voor eerst meegemaakt, nog nooit zo soepel gegaan, kortere rijen bij de barren en afrekenen werkt perfect

uiteindelijk ben je even veel kwijt, of nog minder aangezien je niet teveel munten haalt.

Ik leg het daaronder nogal duidelijk uit waarom ik het vervelend vind.

1. alle onkonsten (en dat kan gemakkelijk een paar 100 € zijn bij mij) komen dan in dat ene weekend, terwijl bij het systeem van bvb Graspop of Werchter, ik een paar keer op voorhand al kan opwaarderen en dus zo de kosten verspreiden.
2. ik heb al gehad dat mijn bank de transacties verdacht vond omdat het regelmatig om hetzelfde bedrag ging. Hierdoor was mijn kaart geblokkeerd. Gelukkig was het op een vrijdag en kon ik de bank dus telefonisch bereiken, maar stel dat het op een zaterdag of zondag zou zijn, dan was het klaar met consumeren.

Vandaar dat ik liever het cashless systeem van Graspop of Werchter heb waar het gewoon op het polsbandje staat wat ik toch sowieso om heb, dan keer op keer mijn telefoon/bankpas boven te moeten halen.
:unsure:

1. geld aan de kant zetten om zo kosten te verspreiden ipv opwaarderen in stappen
2. geen ervaring mee, maar als ik in een pretpark bijvoorbeeld ben kan daar ook meerdere van dit soort kleine transacties met mobiel betaling zijn zonder blokkeringen verrichten?

...3. mobiel heb ik eigenlijk altijd bij de hand (er zijn ook mensen die met zo'n modern gekoppeld horloge kunnen betalen) dus bovenhalen van telefoon zie ik zelf niet zo als een obstakel

daarom is in mijn ogen dit systeem de meest logische. Ook efficienter en goedkoper denk ik voor een organisatie. Geen aanpassing aan polsbandjes, geen apparte munten, geen aparte app's of wallets. Ik neem aan dat Rabobank met bedrijf Paysystems de betaal apparatuur verzorgd voor de standhouders. Het zal ook een berg plastic minder zijn zonder munten.

Enige zorg die ik heb is of het sneller is aan de bar of het systeem naadloos blijft werken

Was te verwachten, had ‘t liever anders gezien. Maar ja moeten maar met de moderne tijd mee. 😉

Denk dat we dan maar met ons groepje een cashless kaart nemen voor de drankjes. Zetten we daar allemaal wat geld op.

Wat geld op mijn rekening betreft, dat komt wel goed. Heb naast mijn betaal en spaarrekening. Ook een concert en vakantie rekening. Waar elke maand wat heen gaat en soms aanvul. Alleen even soms even overboeken naar de betaalrekening.

+1, Op 538 koningsdag voor eerst meegemaakt, nog nooit zo soepel gegaan, kortere rijen bij de barren en afrekenen werkt perfect

uiteindelijk ben je even veel kwijt, of nog minder aangezien je niet teveel munten haalt.
Mijn laatste ervaring op 538 koningsdag was een rij van ongeveer een uur voor de bar, daarom was dat ook mijn laatste ervaring op 538 koningsdag, Armin v Buuren sloot wel geweldig af, dat maakte alles goed

• Leuk

Users who are viewing this thread