Pinkpop 2025

Ze hebben Adam Lambert nog niet eens uit de lijst met artiesten in de app gehaald. Ben wel benieuwd wanneer er een keer nieuws komt betreft de timetable of camping entertainment, nog maar 57 dagen te gaan 🤔
Denk dat dit zal gebeuren bij de volgend update, dus ook wanneer ze de timetable toevoegen op de app.

Wat betreft dagtickets: dan ligt Landgraaf opeens wel heel erg ver weg voor de jongeren die graag Oliva Rodrigo zien.
Erg ver voor wie? Landgraaf ligt centraal in de Euregio Maas-Rijn, een regio met ongeveer 4 miljoen inwoners. Ik vind dat deze mensen ook een festival in de buurt verdienen, en dat Pinkpop niet alleen afhankelijk hoeft te zijn van Randstedelingen die bereid zijn de trein te nemen.

Erg ver voor wie? Landgraaf ligt centraal in de Euregio Maas-Rijn, een regio met ongeveer 4 miljoen inwoners. Ik vind dat deze mensen ook een festival in de buurt verdienen, en dat Pinkpop niet alleen afhankelijk hoeft te zijn van Randstedelingen die bereid zijn de trein te nemen.
Ver voor veel mensen blijkbaar, publiek uit de Euregio trekken lukt ze in ieder geval maar héél matig.

Afgelopen jaren heb ik wel getwijfeld tussen Pinkpop en Graspop, maar voor Pinkpop kreeg ik altijd makkelijker een groep mee.
Voor komend jaar Jera erbij gepakt, verassend veel Graspop namen waar ik naartoe zou willen gaan staan namelijk ook op Jera. Zo heb ik voor mijn gevoel een beetje het beste van beide
Precies wat ik elke jaar doe. Pinkpop met Jera en dan 2 week vakantie van werk er van maken.

• Leuk
Waarderingen: MarkvD
dat er in de buurt veel Duitsers wonen is niet zo relevant, dat is niet de doelgroep van Pinkpop. De randstad wel. Marketing is grotendeels ingericht op Nederland, en de programmering ook.

Dat is toch zijn hele punt niet? Of de mensen daar het verdienen...

Feit is dat mensen uit de randstad niet zo snel geneigd zijn om voor 1 dag naar Landgraaf af te reizen. Als een soort halve randstedeling kan ik dat ook bevestigen, terwijl ik de line up zondag écht heel tof vind. Als het enigszins in de buurt was, was het een no-brainer.

En dat is ook niet om te klagen ofzo verder, want er is inderdaad al genoeg in de randstad, maar wel gewoon hoe de feitelijke situatie is. En ik heb dan nog een auto, maar als je met het OV moet is er al helemaal geen beginnen aan.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
dat er in de buurt veel Duitsers wonen is niet zo relevant, dat is niet de doelgroep van Pinkpop. De randstad wel. Marketing is grotendeels ingericht op Nederland, en de programmering ook.
Ik zie dus boven de rivieren echt 0 reclame voor Pinkpop, maar zodra je in Eindhoven t station uit loopt word je doodgegooid met posters. Dus ik denk dat ze niet echt op de randstad richten...

om precies te zijn 43% woont in zuiden van Nederland (Noord-Brabant , Limburg) qua doelgroep. Dat is bijna de helft dus.

Qua Marketing is grootste deel gericht op kernpubliek 18-30 jaar, ze richten vooral op 18 tm 45 jaar. Dit zal grootste deel binnen Nederland zijn.
Algemeen bezoekers percentage op leeftijd:
1% jonger dan 18 jaar
24% tussen de 18 en 24 jaar oud
26% tussen de 25 en 35 jaar oud

17% tussen de 35 en 45 jaar oud
28% tussen de 45 en 60 jaar oud
(wat gezien het kernpubliek opvallend is)
4% 60 jaar en ouder

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Joh, het is ook gewoon zo eenvoudig als dat je gewoon een aansprekend festival moet programmeren. Als dat het geval is, pakt Amsterdam en Utrecht ook gewoon de trein naar Landgraaf. Doen we naar DTRH ook, het is nou niet zo dat Beuningen onder de rook van Amsterdam ligt.

Ik zie dus boven de rivieren echt 0 reclame voor Pinkpop, maar zodra je in Eindhoven t station uit loopt word je doodgegooid met posters. Dus ik denk dat ze niet echt op de randstad richten...
om precies te zijn 43% woont in zuiden van Nederland (Noord-Brabant , Limburg) qua doelgroep. Dat is bijna de helft dus.
Ik heb het misschien niet duidelijk verwoord, ik bedoelde niet dat hun doelgroep vooral randstad is. Ik bedoelde dat vrijwel al hun marketing gericht is op binnenland, en niet op buitenland. Hierdoor komen er meer mensen uit de randstad, dan uit Duitsland. Tenminste, dat ik mijn verwachting.
Vandaar dat ik de opmerking over hoe veel Duitsers er wel niet in de buurt wonen niet zo interessant vond.
Dat het overgrote deel van de bezoekers uit het zuiden van Nederland komt geloof ik inderdaad wel. 43% vind ik wel erg laag overigens.

Joh, het is ook gewoon zo eenvoudig als dat je gewoon een aansprekend festival moet programmeren. Als dat het geval is, pakt Amsterdam en Utrecht ook gewoon de trein naar Landgraaf. Doen we naar DTRH ook, het is nou niet zo dat Beuningen onder de rook van Amsterdam ligt.
Ja, dit. Voor een goed programma komen de mensen wel. (Al blijft het een pokke eind :p)

• Leuk
Waarderingen: Joris
in het kader van Adam Lambert cancel...

Niet mijn voorkeur en ook nog eens NL act (dus niet in mijn hoop) maar zou de combi Froukje/S10 een eventuele optie zijn die morgen om 8:00 groot nieuws delen?

vast enthousiastelingen hier?
S10 en Froukje doen eenmalig een Ziggo show.

Ik zie in Twente dan weer verassend veel reclame voor Pinkpop, natuurlijk in mijn algoritme op sociale media maar dat is met mijn interesses ook wel logisch, maar ook op bushokjes en reclameborden veel meer als Lowlands of DTRH bijvoorbeeld.

Beetje nutteloze vergelijking aangezien we het over dagkaarten hebben,

Doen we naar DTRH ook, het is nou niet zo dat Beuningen onder de rook van Amsterdam ligt.
Ik heb hier best even om zitten lachen, totdat ik begon te denken dat het toch niet sarcastisch was.

Vanuit Amsterdam ben je er met 1uur en 20minuten. en met de trein ben je met 1 uur en 15minuten in Nijmegen waar Beuningen praktisch tegen aan ligt.

Van de officieel 47 Europese landen staan de op plek 33 qua grootte in vierkante meters, (o.a vaticaanstad, malta etc. meegenomen!) Als je graag wil, zelfs met het OV, dan kan je overal komen. wat een discussie zeg haha..

Tijd voor timetable

• Leuk
Waarderingen: Tinus101
Voor dagkaarten geldt hetzelfde. Als er een dag echt uitspringt en hij bomvol acts staat die ik wil zien wil ik de tocht ook wel maken.
Dat misschien wel maar ik doelde erop dat het niet eens mogelijk is om een dagkaart te kopen voor DTRH. Ook al zou dat kunnen een dagkaart kopen op 100km afstand of 200km is altijd een grotere overweging voor de meeste mensen ongeacht de artiesten. Het is Limburg haar kindje dus logisch dat het daar is maar ik vind ook de locatie niet ideaal voor een festival. Belgen hebben genoeg grote festivals, Duitsers zijn Duitsers en voor een groot deel van de rest van Nederland is 3 uur heen en terug gewoon het niet waard voor een dagje. Dit zeg ik als iemand die de zondag wel voor 1 dag 250km heen en 250km terug rijdt.

En daar is dan toch ook Pommelien Thijs. Leuke vervanger

Helaas heeft Shaboozey laten weten niet op Pinkpop te kunnen optreden wegens onvoorziene omstandigheden. Pommelien Thijs vervangt Shaboozey en brengt een koffer vol met hits mee, zodat heel Landgraaf mee kan zingen met nummers als ‘Atlas’, ‘Erop of Eronder’, ‘Het Midden’ en ‘Nu Wij Niet Meer Praten’!

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread