Pinkpop 2025

Metallica doet nog steeds het vervolg van hun M72 tour. Is 2 jaar geleden in de Arena begonnen. Dus volgend jaar doen ze landen en gebieden aan die niet bezocht werden tijdens de eerste Europese leg van de tour. Wat er nu bekend gemaakt is qua tour, dat zal het ook zijn. Uitzonderingen daargelaten. Pinkpop zal die uitzondering niet zijn. Evenals Graspop. Daar staan ze om Metallica te schreeuwen. Gaat niet gebeuren. Metallica behoord inmiddels tot de bands die kunnen vragen wat ze willen qua geld. En dat is totaal buiten het budget van Mojo en zelfs Live Nation als het om festivals gaat. Maar.......Let op. Dat ik mijn bescheiden mening en ik het totaal geen inside information. Om de discussies maar even voor te zijn😝
Staan idd niet op festivals in 2026. Ik verwacht ze überhaupt niet meer op festivals binnen de komende 5 jaar.

• Verdrietig
Waarderingen: hersenscheetje
Oef! Net de setlist van Biffy Clyro bekeken van vorige week tijdens Big Weekend..

Laat deze maar 100% doorkomen! En dan als bonus nog Stingin' Belle erbij plakken als toegift. Raap mij maar op daarna..

• Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr
Oef! Net de setlist van Biffy Clyro bekeken van vorige week tijdens Big Weekend..

Laat deze maar 100% doorkomen! En dan als bonus nog Stingin' Belle erbij plakken als toegift. Raap mij maar op daarna..
Wel een erg korte setlist en staan toch een paar nummers op die van mij niet perse hoeven, maarja ik word ook het vrolijkste als ze gewoon Opposites en Only Revolution nummers spelen.

• Leuk
Waarderingen: puncturewounds
het is best grappig om stiekem te volgen via de app wat er veranderd aan de digitale plattegrond (wat nog steeds kan)

De vorm van het festivalterrein staat er nu in, dus inclusief het omlopen voor het rondje Pinkpop. Maar ook Camping C is nu uit de app. Er is een "Rabobank Playground" toegevoegd. De positie van de meeste kraampjes en stands is nog wat overhoop. Bonnefanten Museum staat bijvoorbeeld ook nog midden op het veld. Positie van de podia is wel correct nu, wat mij wel opvalt is dat ik het idee heb dat Stille Jan nu groter is (maar wellicht verkeerd gezien?

Wel een erg korte setlist en staan toch een paar nummers op die van mij niet perse hoeven, maarja ik word ook het vrolijkste als ze gewoon Opposites en Only Revolution nummers spelen.
Da's een beetje het idee van Big Weekend. Mega grote acts in een paar uur door de mengelmoes. Alleen de headliners (en wat random DJ's) krijgen een uur volgensmij

Kijk voor de grap maar eens hier naar: https://clashfinder.com/m/r1bw25/

overigens wel mee eens dat er nog een paar oude nummers bij mogen.

Laatst bewerkt:
Als je Claude leuk vindt is er een kans dat je Pommelien ook wel leuk gaat vinden.
ik kan Claude helemaal niet vergelijken met Pommelien? 🤔

Er is ook niks mis met Pommelien Thijs zien!

Pommelien Thijs horen is een ander verhaal…

(Grapje: gewoon in stappen met 0 verwachtingen, en dan gaat het je 100% meevallen)
wellicht dat ik zeg, "blijft jij hier staan kijken? Ik ga even wat eten halen, ben zo terug" en dan gewoon stiekem een half uurtje Higpy mee pakken 🤣

het is best grappig om stiekem te volgen via de app wat er veranderd aan de digitale plattegrond (wat nog steeds kan)

De vorm van het festivalterrein staat er nu in, dus inclusief het omlopen voor het rondje Pinkpop. Maar ook Camping C is nu uit de app. Er is een "Rabobank Playground" toegevoegd. De positie van de meeste kraampjes en stands is nog wat overhoop. Bonnefanten Museum staat bijvoorbeeld ook nog midden op het veld. Positie van de podia is wel correct nu, wat mij wel opvalt is dat ik het idee heb dat Stille Jan nu groter is (maar wellicht verkeerd gezien?
Ja ik kijk ook telkens, leuk om die verandering te zien ontstaan! 🙏🏻😎

Hoe zien jullie dit dan?

Hoe zien jullie dit dan?
Je opent de app, gaat rechtsboven naar zoeken. Daar zoek je gewoon iets, bijvoorbeeld Lidl of Stage 4 bijvoorbeeld. De app vind als suggestie de POI voor bijvoorbeeld Lidl en die selecteer je. Vervolgens gaat de app naar de digitale plattegrond en kan je daar gewoon rondkijken.

• Geweldig
Waarderingen: fortress_muziek
staan best interessante dingen in als ik het zo nog een keer doorlees. 4 punten wil ik er graag nog uitlichten!

1, headliners) Dat Ide zegt : "...over een tekort aan headliners maak ik me geen zorgen. Het is sowieso bijna onmogelijk om elk jaar drie acts te strikken die makkelijk 70.000 mensen trekken. In de laag daaronder hebben we echter een hoop mogelijkheden."

2, uitverkopen) Tirsa over het makkelijker uitverkopen van LL en DTRH: „Uitverkocht raken is geen doel op zich. Ik vind het belangrijker dat iedereen op het terrein het naar zijn zin heeft.”
en Ide: „De uitdaging is om alle dagen een kloppend programma te presenteren, afhankelijk van wat er toert. Als dat lukt, komt het met de financiën ook wel goed.”

3, uur langer) Over 0:00 of tot extra uur tot 1:00 zegt Ide: „Er mag uiteraard gedanst worden op Pinkpop, maar de focus ligt op livemuziek. Of die nu om middernacht of om 01:00 uur moet stoppen"

4, op Megaland) En zitten we dan nog steeds in Landgraaf?
zegt Tirsa: „Absoluut. De lokale verankering is zo sterk dat een verhuizing wat mij betreft nooit een optie zal zijn. Persoonlijk zou ik daar altijd voor gaan liggen.”

staan best interessante dingen in als ik het zo nog een keer doorlees. 4 punten wil ik er graag nog uitlichten!

1, headliners) Dat Ide zegt : "...over een tekort aan headliners maak ik me geen zorgen. Het is sowieso bijna onmogelijk om elk jaar drie acts te strikken die makkelijk 70.000 mensen trekken. In de laag daaronder hebben we echter een hoop mogelijkheden."

2, uitverkopen) Tirsa over het makkelijker uitverkopen van LL en DTRH: „Uitverkocht raken is geen doel op zich. Ik vind het belangrijker dat iedereen op het terrein het naar zijn zin heeft.”
en Ide: „De uitdaging is om alle dagen een kloppend programma te presenteren, afhankelijk van wat er toert. Als dat lukt, komt het met de financiën ook wel goed.”

3, uur langer) Over 0:00 of tot extra uur tot 1:00 zegt Ide: „Er mag uiteraard gedanst worden op Pinkpop, maar de focus ligt op livemuziek. Of die nu om middernacht of om 01:00 uur moet stoppen"

4, op Megaland) En zitten we dan nog steeds in Landgraaf?
zegt Tirsa: „Absoluut. De lokale verankering is zo sterk dat een verhuizing wat mij betreft nooit een optie zal zijn. Persoonlijk zou ik daar altijd voor gaan liggen.”
Uit punt 2 kun je dus concluderen dat het de afgelopen editie(s) en deze niet winstgevend is..

• Leuk
Waarderingen: jamesmurphy
Benieuwd of ze dan uiteindelijk toch met echte co-headliners gaan werken. En dan dus, kijkend naar punt drie, toch dat uurtje opschuiven.

Zou toch mooi zijn? Volgend jaar een grote band van 22:00u - 23:30u op Noord en meteen daarna van 23:30u - 01:00u Ghost oid op main? :D

Je opent de app, gaat rechtsboven naar zoeken. Daar zoek je gewoon iets, bijvoorbeeld Lidl of Stage 4 bijvoorbeeld. De app vind als suggestie de POI voor bijvoorbeeld Lidl en die selecteer je. Vervolgens gaat de app naar de digitale plattegrond en kan je daar gewoon rondkijken.
Maar ze lezen toch mee......

Het dwalen en dingen ontdekken is op.sommige festivals echt een meerwaarde.
Dat Pinkpop nu het tegenovergestelde doet en alles bij elkaar doet zie ik juist als een groot voordeel. Het rondje kan weer. Je krijgt volgens mij veel meer een gemoedelijke sfeer. Alles snel te bereiken. Overal eten, drinken, schaduw. Dat kan juist een voordeel zijn. Op.sommige festival loop je je helemaal de pleuris.
Van t 'kleine' terrein je kracht maken.

Benieuwd of ze dan uiteindelijk toch met echte co-headliners gaan werken. En dan dus, kijkend naar punt drie, toch dat uurtje opschuiven.

Zou toch mooi zijn? Volgend jaar een grote band van 22:00u - 23:30u op Noord en meteen daarna van 23:30u - 01:00u Ghost oid op main? :D
En behoorlijke Dj’s in de tent vanaf 23:00 uur tot 03:00/04:00 uur 🙏🏻

De verbeteringen gaan denk ik wel positief ontvangen worden. Het enige wat ik me dan weer afvraag, ze hebben het over extra grote barren en extra wc’s, aankomende editie is helemaal niet uitverkocht dus voor ons als bezoekers is dat super. Maar waarom zouden ze al dit jaar hierin investeren als je weet dat je met de huidige voorzieningen tov je kaartverkoop het makkelijk aan zou kunnen. Is allemaal extra geld waar je dit jaar nog niet echt de vruchten van plukt lijkt me.

Users who are viewing this thread